Your kink is not my kink-etiquette?

Gesloten
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Your kink is not my kink-etiquette?

Bericht door Crownless »

Heej guys,

Your kink is not my kink but your kink is ok too. Toch wel het credo van bdsm. Er is een massa aan discussie over de drie v's (en de grapjes over de twintigduizend V's die erbij komen), er is discussie over safe, sane and concensual versus risk aware consensual kink.
Maar dat de kinks van anderen ok zijn blijft staan. Het is het verschil tussen 'spelen met poep, bah, dat doe je toch niet?' en 'spelen met poep is niet mijn ding'. Ook als je denkt 'gatverdamme!'. Het is niet beleefd en je kunt wachten op de eerste die roept 'bdsm/zwepen/tepelklemmen, gatverdamme!' om duidelijk te maken dat je geen recht van spreken hebt omdat je niet wilt dat de vanilla's dat tegen jou zouden zeggen. Wat gij niet wilt wat u geschied, dat idee.

Vandaag kwam ik op fetlife iets tegen waarvan ik dacht 'dat is zo ontzettend niet mijn kopje thee'. En ik vroeg me oprecht af 'wat zit er in voor jullie, want ik snap het niet'. Toch, ik durf het niet te vragen. Mijn hoofd roept 'gevalletje your kink' en dat zou het moeten zijn. Je vraagt tenslotte ook niet aan iemand waarom ananas lekker is omdat je niet snapt hoe iemand dat lekker vindt.

Of toch wel? Ik heb niks met waterpolo, toch heb ik met mijn man gesprekken over waterpolo en hoewel het duidelijk is dat het mijn sport niet is, snap ik wat hij eruit haalt.

Daarnaast ben ik bij kink bang dat mijn 'ik vind x niks voor mij' of 'ik begrijp kink y niet' dat meteen opgevat wordt door de ander als 'dus jij keurt x af'. Wat ik niet bedoel. Als ik bij een concert praat met een metalhead die zegt 'Dir En Grey is echt epic' kan ik zeggen 'nah, vind ik niet' zonder dat ik bang hoef te zijn voor een boze 'je accepteert mijn muzieksmaak niet' reactie. En ik kan ook vragen 'waarom vind jij ze dan tof?' zonder dat dat raar gevonden wordt?
Waarom durf ik dat dan niet als het om kink gaat?

Delen jullie dit? Zouden jullie aan een ballonfetisjist durven vragen wat het is? Tegen een voetfetisjist zeggen 'ik snap niet wat jou aantrekt aan voeten?'? Is het iets wat je bezig houdt? Zou jij ervoor open staan als iemand zegt 'ik begrijp je kink niet, kun je uitleggen waarom je het awesome vindt?'
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Your kink is not my kink-etiquette?

Bericht door Daantje »

Ik vraag het wel eens als ik niet begrijp wat iemand haalt uit een bepaalde kink. Ik sta er zelf ook voor open als mensen naar mijn fetishes vragen. Zelf probeer ik altijd open te staan voor dingen die niet mijn kopje thee zijn, is soms wel moeilijk.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Bericht door eireann »

Het is lastiger om de vraag op een niet-afwijzende manier te stellen denk ik?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Your kink is not my kink-etiquette?

Bericht door Daantje »

Ik stel zo'n vraag dan als: Hey jij hebt kink X, kan je me uitleggen waarom je het zo leuk vind, want ik kan me er geen voorstelling van maken.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gilraen^

Re: Your kink is not my kink-etiquette?

Bericht door Gilraen^ »

Denk dat Anne het vooral juist benoemd en in het geval dat het geen erg vaak voorkomende kink is, zal de tegenpartij sneller geneigd zijn om het verkeerd te interpreteren ook omdat die er wellicht al vaak (negatieve) reacties over gehad heeft.
Ik laat het meestal los en vraag het niet owv. jouw redenen en omdat ik de vraag niet goed kan formuleren. Tenzij ik de persoon in kwestie wat ken, dan ga ik ervanuit dat we er wel uitkomen wat ik ermee bedoel.
Bregje}t{

Re: Your kink is not my kink-etiquette?

Bericht door Bregje}t{ »

Ik vind het zelf geen probleem als mensen aan mij vragen stellen. Ik vind het soms ook wel leuk om juist uit te kunnen leggen waarom ik bepaalde zaken zo leuk vind.

denk dat als anderen negatief zouden reageren op dat soort vragen dat dat vooral hun probleem is, zij lezen in de vraag iets negatiefs terwijl je dat zeker niet zo bedoeld.
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Your kink is not my kink-etiquette?

Bericht door Bitemarks »

Ik vraag het wel gewoon als ik het wil weten. Alleen zal ik wel nadenken hoe ik die vraag stel, om te voorkomen dat het als afkeuring geïnterpreteerd wordt.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Your kink is not my kink-etiquette?

Bericht door Ravelijne »

Ik vraag het ook wel soms, maar hangt ook van de persoon en het moment af of en hoe ik het vraag. Ik vraag mezelf wel van te voren of ik het echt wil weten en vraag vanuit oprechte interesse, of dat ik het gewoon niet snap en eigenlijk niet wil weten. :D Woorden zijn wel belangrijk, idd. Ik sta er zelf ook meer voor open als iemand zegt dat ze nieuwsgierig zijn omdat ze mijn kink niet delen, dan omdat ze hem niet begrijpen. Dat laatste klinkt toch op de een of andere manier meer veroordelend (voor mij dan toch).

Veel mensen met ongewonere fetishes willen daar best wat over uitleggen. Vaak hebben ze zelfs iets als writing op hun profiel (veel age players en bijvoorbeeld de oprichter van het Plasgenootschap). Dus gewoon op de fetish zoeken en dan profielwritings bekijken zou al best wat info kunnen opleveren. Of je zou misschien een 'what's in it for you' topic kunnen openen en vragen naar ervaringen. Dat is minder op de man af en wat vrijblijvender, maar best kans dat je wel goeie reacties krijgt.
Guilty

Re: Your kink is not my kink-etiquette?

Bericht door Guilty »

Ik kom regelmatig mensen tegen die mijn kinks (bondage/hypnose) niet begrijpen. Ik heb er geen problemen mee als er beleefd gevraagd wordt wat daar dan leuk aan is. Meestal is het ook wel goed uit te leggen en zit het onbegrip vaak in een gebrek aan kennis van de desbetreffende kink.

Wat ik weleens vervelend vind zijn mensen die op fora uitgebreid dingen posten als "shibari is stom, ik snap echt niet dat mensen iets leuk vinden dat zo lang duurt". Een redelijk vaststaande mening dus, die gebaseerd is op slechte info. Dan heb ik liever dat mensen gewoon informeren hoe en wat.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Your kink is not my kink-etiquette?

Bericht door thaliya »

Ik heb er niet zoveel moeite mee, zowel vragen als gevraagd worden. Een goede week geleden vroegen 2 vanilla vriendinnen nog: "uit een bakje eten, wat is daar leuk aan?". Waarbij de klemtoon wel meer op "leuk" dan "daar" lag. En dat vertel ik dan ook, ondanks dat ik heel zeker weet dat ze er totaal niets mee hebben. Zo heb ik ook wel eens, nav een journal writing op haar profiel een wildvreemde sub gevraagd wat het nou eigenlijk met haar deed en hoe ze er achteraf op terugkijkt (het was iets met in een schaal plassen en opdrinken). Werd een erg interessant gesprek.
Ik geloof niet dat mensen zich snel aangevallen worden, zeker niet als het iets is wat ze zelf echt leuk vinden om te doen.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Your kink is not my kink-etiquette?

Bericht door JJV »

misschien leuke anekdote, want ik heb m andersom meegemaakt...
Normaliter ben ik erg van de live and let live .. en van veel kinks die ik zelf niet deel zie ik vaak nog wel in wat een ander er evt aan zou kùnnen vinden..

Enter meneer X op een meet in plaats R.
Meneer X zet hoog in en vindt dat t de schuld is van de weekendwarriors, de 'only in de bedroom' kinksters, de .. nou ja, het deel van de community die niet altijd en overal lifestyle bezig is.
Volgens meheer X kan hij niet lekker zn kink Y .. (geen idee meer wat t was, maar mn wenkbrouw ging wel even licht omhoog dat hij t poneerde als iets volstrekt normaals) hij was zn baan geloof ik kwijt geraakt .. en als nou iedereen gewoon er voor uit kwam dat ze kink waren kon hij zn Kink Y ook normaal uitvoeren.. enzo.

Kort daarna ben ik van de meet weggegaan
.. en eigenlijk vond ik meheer X vooral een vieze man....
~\v/~
colet

Re: Your kink is not my kink-etiquette?

Bericht door colet »

Ik eh... :oops: vraag an altijd gewoon hoe en wat. Net zoals ik dat in het gewone, taboeloze, huistuinenkeukenleven doe. Als ik op een verjaardag van een schoonzus ben en daar komt een buurman van haar naast mij zitten en die vertelt dat hij op tijd weg moet, want vannacht gaat nachtvissen....dan begrijp ik niet vanzelf wat die man daar leuk aan vindt. Dus dan vraag ik ook als vanzelf, goh, vertel eens....waarom doe je dat, wat trekt je erin aan, wanneer ben je ermee begonnen, doet het pijn, gaat je vrouw er zomaar in mee, is het wel veilig, wat heb je ervoor nodig enz enz. Overigens vertel ik vaak wel dat ik -de genoemde hobby- niet ken of niks mee lijk te hebben.

Zoals het er nu staat lijkt het en kruisverhoor. En terecht ;) ik wil dan ook álles weten. Gewoon vanuit belangstelling voor iets wat ik niet ken, niet snap of mij niets bij kan voorstellen. Dat het mijn ding/kink niet is, wil niet zeggen dat ik niet geinteresseerd ben, maar daarnaast kan ik enorm genieten van een gepassioneed verhaal over een hobby, of dat nu nachtelijk vissen is, trots zijn op opgelopen blauwe plekken of met vleeshaken doorboord en opgehangen worden. (so not my kink ;))

In dit geval ben en blijf ik dus duidelijk mijn gewone zelf, ik maak geen verschil tussen mjn doorsnee burger zijn of middenin een groep kinksters.
Kan me herinneren dat in de tijd dat ik IRL mensen begon te ontmoeten, mnsen dat ook zeiden, dat ik altijd zo lekker doorvroeg en alles wilde weten.
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Your kink is not my kink-etiquette?

Bericht door Peter^ »

Delen jullie dit?
Ja
Zouden jullie aan een ballonfetisjist durven vragen wat het is?
Ja
Tegen een voetfetisjist zeggen 'ik snap niet wat jou aantrekt aan voeten?'
Nee, want ik weet wel wat een voetfetisjist aantrekt aan voeten. Niet alleen aan voeten, maar meer aan het masseren van andermans voeten. Aan de onderkant van de voet zitten uiteinden van zenuwen. Wanneer mensen elkaars voeten masseren, ontstaat er veelal een 'intiem' contact. De gemasseerde ervaart dit als een (erotisch) gevoel. En het is als sub toch fijn om een Dom zoiets te bezorgen? Heb je zelf al eens ervaren hoe het is om je voeten gemasseerd te krijgen?
Zou jij ervoor open staan als iemand zegt 'ik begrijp je kink niet, kun je uitleggen waarom je het awesome vindt?
Daar sta ik zeker voor open.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Your kink is not my kink-etiquette?

Bericht door tessie »

En, heb je het nog gevraagd?
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Your kink is not my kink-etiquette?

Bericht door Crownless »

Nee, het was een fetlife writing en wist niet zo goed hoe. En ik was ergens ook wel veroordelend in mijn hoofd, dus ik kwam er ook niet uit of ik het nou echt wilde weten of dat ik gewoon 'ik vind het stom' wilde zeggen (en dat laatste is niet zo netjes).

Maar misschien dat ik de volgende keer wel durf. Of er iig minder bij nadenk. Bedankt voor jullie antwoorden allemaal, vind het fijn te zien dat nieuwsgierigheid gewaardeerd wordt :)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gesloten