poly moments

Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

poly moments

Bericht door kitten »

Er is al een topic over de lasten van polyamorie, nu ook een topic over de leuke kanten! :) Of de bijzondere, de grappige, de... Etc. Alles wat niet onder last valt! :biggrin:

Zoals deze Kerst, 1e kerstdag met Dacrael bij mijn familie en Heerscher met leonietje bij haar familie en 2e kerstdag met welpjes en Heerscher brunch bij Heerschers familie, waarna hij mij met welpjes afzet bij de ouders van Dacrael voor de deur, voor de avonddis. Het is even puzzelen, feestdagen met meerdere schoonfamilies, maar dan heb je ook wat. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: poly moments

Bericht door Sabrina »

Awesome, kitten! En goed topic!

Bij ons was het een stuk bescheidener, maar eerste kerstdag bij mijn ouders grijnzend opmerkingen maken over onze 'minnaars', tot het punt waar mijn ouders confused kijken. :mrgreen:

En vervolgens na de familieverplichtingen om twaalf uur toch al bij elkaar zijn en cadeautjes uitpakken omdat we niet konden wachten om elkaar te zien tot de volgende dag, en dan tweede kerstdag samen vieren. :inluv:
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: poly moments

Bericht door JJV »

Sabrina schreef: en dan tweede kerstdag samen vieren. :inluv:
:static: wat in deze ook wiskundig correct is :static:
~\v/~
Anstecy

Re: poly moments

Bericht door Anstecy »

Dat klinkt fijn allemaal zeg!
faery

Re: poly moments

Bericht door faery »

Eerste kerstdag met de ene partner bij mijn ouders, tweede kerstdag bij die van hem, en nu onderweg naar andere partner (waar ik ergens in het weekend de vader van haar partner ga leren kennen; zijn moeder ken ik al) <8
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: poly moments

Bericht door Ravelijne »

Fijn zeg, al die puzzelstukjes die in elkaar passen, zo! Er komt helemaal een warme gloed van dit topic af. :)
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: poly moments

Bericht door kitten »

Is ook leuk allemaal. :) De welpjes hebben nu ook de familie van Heerscher leren kennen en vice versa. :static: Al had ik er wel moeite mee dat die familie niet van de poly weet. :nopompom: En dan heb je het dilemma, vertel ik de kinderen expliciet dat die familie niet weet van Dacrael en leonietje...? We hebben het niet gedaan. Want meestal gaat dat wel goed. En nu inderdaad ook, vlak voor we weggingen vroeg de zus van Heerscher waar we heen gingen en toen zei ik gewoon "We gaan bij (echte naam) Dacrael eten". Waarop de welpjes verbeterden "de ouders van (echte naam) Dacrael, toch?". Dat "we" niet slaat op Heerscher, laten we achterwege. En wie Dacrael is, als ze het gevraagd had, hadden we iets van "goede vriend" gezegd. En dan vraagt zo'n zus toch niet door, waarom zou ze?

Toch voelt het kut. Meer kut dan afgezet worden bij Dacraels ouders dan en Heerscher gedag zoenen, waarbij de broer van Dacrael (die stond toevallig buiten) zich zichtbaar geen houding wist te geven. Want de omgeving went wel en er wordt niet tegen ze gelogen. Bij Heerschers familie voelt het wel als liegen. Technisch gezien lieg ik niet als ik zeg dat "we" bij Dacrael gaan eten, maar kom op, iedereen snapt dat zij zal aannemen dat Heerscher mee gaat. En ook het gehele verzwijgen van het bestáán van leonietje...
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: poly moments

Bericht door Ravelijne »

Ja, je loopt natuurlijk ook tegen alle onhandigheden aan, zeker rond de feestdagen als het contrast tussen verwachtingen en realiteit nog sterker naar voren komt. Misschien moeten we de happy poly & poly lasten topics samenvoegen, het ligt vaak zo dicht bij elkaar. :)
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: poly moments

Bericht door Voleuse »

In het poly lasten topic staan ook genoeg leuke dingen over poly hoor :). Het was meer een algemeen poly topic geworden. Dus ik snapte dit losse topic al niet zo.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: poly moments

Bericht door kitten »

Omdat het een negatief topic was. En ik ervaar meer lusten dan lasten, dus wilde ik helemaal niet in dat topic reageren. Alsof poly alleen maar moeilijk-moeilijk is. Ik had een beetje een hekel aan dat topic, zelfs. Dus lekker een nieuwe gemaakt, die algemener was. :) Kan die andere doodbloeden, vreet geen brood of zo.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: poly moments

Bericht door Ravelijne »

Ik ben helemaal voor blije poly topics. Je voorlaatste post leek meer ontopic in dat andere topic, vandaar.
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: poly moments

Bericht door Sabrina »

Omhoogschop. Want mijn AwesomePoly is met recht een ontzettend awesome poly, en ik zou ze voor geen goud meer kwijt willen. Denk je het volmaakte geluk te hebben gevonden met zijn tweetjes, gebeurt dit. Al een jaar. Dat is toch awesome, zo'n poly? :inluv:
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Pluu

Re: poly moments

Bericht door Pluu »

Good... ik woon samen met Guilty en ik slet met Ravencrest en sinds heel kort ook met Errant (van fetlife). Errant woont samen met Alchemilla die ook met Ravencrest slet. En Errant slet met Nath die ook weer met Guilty slet. Al met al begint het een beetje een polyknoopje te worden. Nu schijnt IEMAND in het knoopje bedacht te hebben dat we op 11 januari een poly-meet hebben met, eeehm.. geen idee wie. Elkaar, presumably, misschien ook met aanhangsels die maar met 1 van het knoopje verbonden zijn? Alleen... NIEMAND weet waar het plan vandaan komt en wat de bedoeling is. Dus iedereen vraagt het nu aan elkaar, there is no plan-owner. Ik hoor er vandaag voor het eerst van via Guilty, die het heeft via Nath, die het heeft via Errant, die heeft het via Alchemilla die zegt dat ze het via mij heeft. Alleen Ravencrest weet nog van niets, denken we tenminste. :shock:

Nu kan Alchemilla kennelijk niet, dus het "spook-plan" gaat niet door, maar bizár... dat er een gerucht-plot inclusief concrete datum door ons groepje circuleert!
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: poly moments

Bericht door Voleuse »

Ik vind t wel een leuk plan :mrgreen:
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: poly moments

Bericht door kitten »

Ghehehe! :mrgreen:
Gesloten