Wereldnieuws

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wereldnieuws

Bericht door Mack »

Klopt, Ik snap de frustratie van Zelensky maar we kunnen op dit moment de Oekraïne alleen materiële ondersteuning geven.
Pogingen om ondersteuning via de VN te bieden zullen vastlopen op een veto van Rusland.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Wereldnieuws

Bericht door miss_meeko »

Hier volgen we de oorlog redelijk op de voet. Sinds een weekje hebben we een moeder en kind uit Oekraïne te gast dus het leeft wel. Het blijft onvoorstelbaar om van zo relatief dichtbij een oorlog mee te maken. De wereld van die mensen staat zo op zijn kop. Ik vind het eng, gisteren had mijn gast haar man hun familie vanuit Kiev naar ene veiligere plek gebracht, die vervolgens werd aangevallen. Ze kreeg haar familie niet te pakken dus ze was zo bang. Gelukkig waren ze uiteindelijk veilig en ongeschonden. Maar het is eng. Ik hoop dat deze oorlog snel over is.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Ik heb me aangemeld als gastgezin maar nog geen match/contact.

De wereld is stuk :(
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Wereldnieuws

Bericht door Nijntje »

Ja, de wereld is heel stuk. Wij overwegen ons ook aan te melden als gastgezin.
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Wereldnieuws

Bericht door miss_meeko »

Wij zijn in een paar systemen blijkbaar hoog in de koppellijsten aangekomen want uiteindelijk nadat ze bij ons gekomen zijn nog 3 x gehad dat we gasten aangeboden kregen. Hiervan ook wat mensen kunnen doorverwijzen naar anderen. Het is wel veel regelwerk. Ook omdat de uitwerkingen van alle procedures nog in de maak zijn, maar wij hebben schatten van mensen en de kinderen ervaren ons allemaal als 1 groot gezin nu :inluv:
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Wereldnieuws

Bericht door juffie »

Wat mooi dat jullie dat doen!
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Wereldnieuws

Bericht door kitten »

Ik heb het ook overwogen, maar ik zie er tegenop dat je er voor onbekende tijd aan vast zit. Weet iemand van jullie hoe dat zit?
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

De gemeente blijft verantwoordelijk voor de opvang, er wordt wel aangeraden een minimum periode van ik geloof een maand aan te bieden zodat er echt even rust kan komen.
Als het daarna niet gaat is er noodopvang etc, praktisch wel geregeld dus maar of je dat in de praktijk ook makkelijk doet weet ik niet. Lijkt me moeilijk om iemand 'weg te sturen'
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door phedre »

Wat mij vooral nog tegenhoudt, is t financiele gedeelte. Wat als t langer duurt, wordt mijn een persoons huishouden dan als meerpersoons gezien, met dus de verhoging van de gemeentelijke lasten er bij, heeft de toelage van de vluchteling effect op mijn inkomen en dus op mijn huur- en zorgtoeslagen en overige heffingen van gemeente en overheid. Dat kan ik me gewoon niet veroorloven met mijn inkomen. Zowel gemeente als overheid hebben hier nog geen antwoord op. Verder heb ik niet zo heel veel ruimte, alleen de logeerkamer waar net aan n eenpersoons bed kan staan, maar daarnaast staat dan natuurlijk gewoon het hele huis tot zijn/haar beschikking.
Heb twee weken geleden al gebeld naar gemeente met bovenstaande vragen, want op zich zou ik er ook best voor open staan om iemand in huis te nemen.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Snap ik, ik heb de financiële kanten ook bekeken, als je er zelf op kapot loopt is ook niet de bedoeling natuurlijk
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wereldnieuws

Bericht door Mack »

phedre schreef: 15 mar 2022, 13:40 Wat mij vooral nog tegenhoudt, is t financiele gedeelte. Wat als t langer duurt, wordt mijn een persoons huishouden dan als meerpersoons gezien, met dus de verhoging van de gemeentelijke lasten er bij, heeft de toelage van de vluchteling effect op mijn inkomen en dus op mijn huur- en zorgtoeslagen en overige heffingen van gemeente en overheid. Dat kan ik me gewoon niet veroorloven met mijn inkomen. Zowel gemeente als overheid hebben hier nog geen antwoord op. Verder heb ik niet zo heel veel ruimte, alleen de logeerkamer waar net aan n eenpersoons bed kan staan, maar daarnaast staat dan natuurlijk gewoon het hele huis tot zijn/haar beschikking.
Heb twee weken geleden al gebeld naar gemeente met bovenstaande vragen, want op zich zou ik er ook best voor open staan om iemand in huis te nemen.
Het rottige is dat hier geen eenduidige regeling voor is. Iedere gemeente mag dit zelf bepalen.
Erg leuk dat idee van Rutte; "meer eigen regie voor gemeentes" maar dat betekend dat er bizarre verschillen ontstaan in regelgeving en je moet gewoon minstens MBO niveau hebben om uit te zoeken welke interpretatie iedere gemeente weer stelt.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Ik heb heel de zolder omgegooid, plek in m'n huis, plek in m'n hart, maar heb ik ook genoeg energie en mentale ruimte... Ik twijfel
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Vanaf vandaag woont er een vrouw en haar kat bij me, hoewel ik eerst bewust een moeder met kind in gedachte had is het de dynamiek met een kindje waar ik tegen op zag. Dit voelt minder belastend qua verantwoordelijkheid. Ze is 30, spreekt Engels (ook een groot pluspunt) en t lijkt aardig te klikken.

Vanavond beginnen met aanmelden, bankrekening etc.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Toran
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 aug 2009, 09:31

Re: Wereldnieuws

Bericht door Toran »

Succes met aanmelden.. Hoop dat jouw ervaring beter is dan de onze
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."

— Terry Pratchett (Eric)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Burocratisch geneuzel? Tips zijn welkom
**Self Rescuing Princess**
Plaats reactie