wat is platonisch?

Gesloten
dbj

wat is platonisch?

Bericht door dbj »

Ik heb nog niet zolang vriendschap met een aardige vrouw.
Zij heeft een relatie, maar ze wonen (nog) niet samen. Zij is deel van een vriendenkring waartoe ikzelf ook behoor.
Ja, we zijn reeds meermalen bij elkaar op bezoek geweest en zijn dus geen vreemden van elkaar. Diegene met wie ze een relatie heeft kent mij ook.

Maar zojuist ontving ik een berichtje van haar waarin onder andere staat te lezen: "dat het tussen ons puur platonisch blijft". Gelijk het woordenboek geraadpleegd maar die maakt het alleen maar verwarrender voor mij :x
Op mij komt het nu over dat ik in feite toch gewoon minderwaardig ben :(

Hoe zien jullie dit? Voor zover erover te oordelen is aangezien jullie deze aardige vrouw niet kennen.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: wat is platonisch?

Bericht door thaliya »

Ik neem aan dat ze vriendschap met je wil, maar geen seks. Misschien had ze het gevoel dat jij meer dan alleen vriendschap wil en was dit haar manier om je te zeggen dat zij daar niet voor open staat?
Hoe vat jij het op en vanwaar het idee dat je minderwaardig bent?
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: wat is platonisch?

Bericht door Crownless »

Platonisch is liefde zonder seks.

Ik moest het ook even opzoeken. Maar ik denk dat ze bedoelt dat ze jou aardig en lief vindt, maar geen seksuele dingen wil doen met jou.

Maar er is er een die zeker weet wat ze bedoelt, en dat is de dame zelf. Ik zou tegen haar zeggen dat ik die term niet ken en dat ik me afvraag wat ze ermee bedoelt. Zo raar is dat niet. Zeker als je uitlegt dat je de uitleg in het woordenboek niet snapt en je er nu een rotgevoel bij hebt.

Succes!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: wat is platonisch?

Bericht door JJV »

veel mensen gebruiken in plaats van t woord platonisch dat iemand "net als een broertje voor ze is"

ik kan me voorstellen dat je daar niet altijd op zit te wachten,
maar iemands broertje zijn is voor veel mensen veel tederder/vertrouwder dan lover.
dus t woord 'minderwaardig' zal ze zeker niet bedoelen.
~\v/~
Anstecy

Re: wat is platonisch?

Bericht door Anstecy »

Wat is jouw intentie met deze vriendschap?
Als jij hoopte op meer dan vriendschap, seks of D/s of iets dergelijks, dan is de opmerking :nopompom:
Als jij een vriendschap wilt met mooie gesprekken en eens een concert of zo en weten waar je aan toe bent, dan is de opmerking misschien wel :static:
Nu is de opmerking voor jou :confused: , en dan sluit ik me aan bij de anderen, alleen als je aan haar vraagt wat ze precies bedoelt, kun je weten wat haar intentie is.

Succes
dbj

Re: wat is platonisch?

Bericht door dbj »

Dat er tussen haar en mij geen sprake is van een (vorm van een) seksuele relatie was van begin af aan wel duidelijk.

Kijk, ik dacht te weten wat vriendschap is, maar was vorige week bij haar en wat er toen tussen ons gebeurde kon en kan ik niet goed plaatsen. Het is iets wat ik niet ken en dat maakt het lastig.
Volgens haar heb ik een plekje in haar hart en ze zal er altijd voor mij zijn als het nodig is, voor zover dat mogelijk is.
Dat valt toch moeilijk te rijmen met het gegeven dat ze een relatie heeft. In mijn beleving dan toch.

Tuurlijk kan ik mijn vraag aan haar stellen, duh. Maar dan loop ik het risico voor dom uitgemaakt te worden... dom niet in de betekenis van dominant.
Oppergodin_Hera

Re: wat is platonisch?

Bericht door Oppergodin_Hera »

Kijk JJV en ik appen geregeld. Maar onze "relatie" zal platonisch zijn. De kans dat wij meer dan een app-relatie krijgen acht ik 0,00000000001%. Dat houdt niet in dat ik niet om hem geef. Hij is mijn app-vriendje. Niet meer, niet minder. Niets minderwaardig aan. Op het moment dat 1 van ons 2en iets meer zou willen is deze "app-relatie" over.

Ik vermoed dat ik weet over welke vrouw het gaat. Ze vindt je leuk. Leuk om af en toe vast te zetten. Maar niet meer dan dat. Jij bent haar af-en-toe-bondage-vriendje. (ik heb haar niet hierover gesproken, dus wil je het 100% zeker weten moet je het navragen) Ze bindt je vast, laat je genieten en maakt je weer los. Niets meer of minder(waardig). Zolang je dat geen probleem vindt. Lekker van genieten. Wil je iedere week met haar afspreken, is het een ander soort relatie en ik heb het vermoeden dat ze dat niet wilt.
dbj

Re: wat is platonisch?

Bericht door dbj »

Crownless schreef:Platonisch is liefde zonder seks.

Ik moest het ook even opzoeken. Maar ik denk dat ze bedoelt dat ze jou aardig en lief vindt, maar geen seksuele dingen wil doen met jou.
Als dit hetgeen is wat ermee bedoeld wordt, dan hoeft ze dat niet nog eens te gaan benadrukken. Want dit was vanaf het begin wel duidelijk voor mij. Moet er wel aan toevoegen dat ze haar grenzen streng bewaakt en daar is niks mis mee.
JJV schreef:veel mensen gebruiken in plaats van t woord platonisch dat iemand "net als een broertje voor ze is"
Ja, daar sprak ze ook over toen ik bij haar was. Maar dat was een even terloops gemaakte opmerking.
Oppergodin_Hera schreef:Ik vermoed dat ik weet over welke vrouw het gaat. Ze vindt je leuk. Leuk om af en toe vast te zetten. Maar niet meer dan dat. Jij bent haar af-en-toe-bondage-vriendje.
Als dat alles is, dan is het dus gewoon vriendschap zoals ik het ervaar en ken.
En vaak kennen ze me niet meer (of ze willen me dan niet kennen) zodra ik vertrokken ben, maar dat is nu niet het geval.

Inmiddels is onze band op fetlife voor iedereen zichtbaar :yes:
Dat geeft aan dat er iets meer is dan simpel vriendschap, toch?
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: wat is platonisch?

Bericht door Crownless »

Leuk voor je :)

En ik snap dat jij weet dat jij al vanaf het begin duidelijk had dat er geen seks zou zijn. Maar dat weet zij niet. Zij kan niet in jouw hoofd kijken. En dan zegt ze het vooral voor zichzelf om nog eens uitgesproken te hebben dat er geen seks in zit.

Vind het ergens wel tof dat je het wel aan ons durft te vragen. Dat er toch vertrouwen is dat wij je niet dom vinden (Of het is niet erg als wij dat zouden zeggen, dat kan ook ;) ).
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: wat is platonisch?

Bericht door eireann »

Het leest voor mij dat ze misschien de laatste keer dat ze je zag dingen heeft gedaan of gezegd die verkeerd begrepen konden worden. En dat ze daarom nog een keer duidelijk de grens wou uitspreken.

Fijn dat je een speelpartner hebt gevonden dbj!
**Self Rescuing Princess**
dbj

Re: wat is platonisch?

Bericht door dbj »

Dank je.
Ja, ik ben er blij mee.
En nu dus toch een bevestiging van onze verhoudingen :static:
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: wat is platonisch?

Bericht door juffie »

Leuk dbj!

En ik vind het sowieso heel leuk om je berichten van de laatste tijd te lezen! Je bent echt in je voordeel veranderd! Gezellig dat je er weer bent!
MILF :grin_ani:
dbj

Re: wat is platonisch?

Bericht door dbj »

Crownless schreef:Vind het ergens wel tof dat je het wel aan ons durft te vragen.
Euh, daar is dit forum juist voor dacht ik toch.
juffie schreef:Leuk dbj!

Je bent echt in je voordeel veranderd! Gezellig dat je er weer bent!
Dank voor het compliment.
48miles

Re: wat is platonisch?

Bericht door 48miles »

Mooi JJV en helder en zoals ik het ook bekijk Eireann. Geniet van je welkom djb!
Gesloten