Vooraankondiging: 22 & 23 Okt 2016 Springconference.

Alle kinky activiteiten in Nederland, België en niet zo verre omstreken
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Vooraankondiging: 22 & 23 Okt 2016 Springconference.

Bericht door Ravelijne »

Lieve mensen,

We organiseren nu al weer een paar jaar unconferences, omdat we van unconferences houden. Een unconference is magisch. Ik weet nog dat ik na een Unconference van The Usual Suspects op zondag het gebouw van het COC uit kwam. Knipperend tegen het zonlicht waren Chell en ik oprecht verbaasd dat terwijl wij in de Unconference bubble zaten, de rest van de wereld gewoon door was blijven draaien. We sloegen er stijl van achterover.

Nu hebben we al een paar jaar achter elkaar zelf een kleinschalige unconference georganiseerd, de Springconference. Afgelopen jaar gebeurde het onvoorstelbare. We vonden het namelijk gewoon alleen maar leuk.

Leuk! Leuke dag, goed feestje, onwijs fijn weekend, maar... dat was het dan ook wel weer. (Talk about luxe problemen.) Bovendien waren we niet de enigen. Er waren meer oudgedienden die hetzelfde gevoel hadden. Het was gewoon alleen maar leuk. Dat ene, dat bijzondere wat een unconference een unconference maakt, miste.

Hierdoor gingen we ons afvragen wat een unconference dan geslaagd doet zijn. Was het probleem dat het telkens dezelfde mensen waren en dat je elkaar niets nieuws meer te vertellen had? Of wordt het misschien na een aantal keer herhaling uiteindelijk gewoon?

We denken dat het bijzondere van een geslaagde unconference 'm zit in het verlaten van gebaande paden. We zien op onze unconferences vaak dezelfde onderwerpen terugkeren. We zien dat mensen het makkelijker vinden om iets aan te bieden wat ze goed beheersen, dan om te vragen om iets wat nog nieuw voor ze is. Keer op keer hoorden we achteraf dat mensen eigenlijk een idee hadden voor een onderwerp, maar het uiteindelijk toch niet op de timeline hadden durven zetten.

Daarom pakken we het dit jaar anders aan. Dit jaar hebben we een thema:

We are proud to present:

Springconference: The 'Get Out Of Your Comfort Zone' Edition!

Ons doel dit jaar is om te zorgen dat je al die items die je eigenlijk, eigenlijk zou willen doen, ook daadwerkelijk durft te doen. Of te zorgen dat de dingen die je al durfde, weer nieuw worden.

Don't worry, we gaan niemand onder druk zetten om iets te doen wat niet goed voelt! Niets hoeft! Het is andersom, we gaan proberen om samen met jullie de sfeer zo veilig te maken, dat er veel kan.

Hoe we dat precies gaan doen, daarover later meer. Maar we wilden vast laten weten wat we in gedachten hebben, voor onze 'Uncomfortablerence'. Wat denken jullie er van?

We zijn heel benieuwd!

Ravelijne, namens het Springconference team
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Vooraankondiging: 22 & 23 Okt 2016 Springconference.

Bericht door Daantje »

Aanvraag voor een vrij weekend is ingediend.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Vooraankondiging: 22 & 23 Okt 2016 Springconference.

Bericht door JerryM »

Ik bedacht net iets dat vast al eens bedacht, misschien ook uitgevoerd en geevalueerd is. Graag hoor ik daar meer over:

Als er een regel is dat je op de timeline alleen een vraag kan plaatsen, en dat je dan zelf op die ~tijd aanwezig zou zijn om die vraag te stellen aan eenieder die dan ook daar zou zijn, zou dat mensen over de streep kunnen trekken?

Zo kunnen mensen met de zelfde vraag ook langskomen, dingen toevoegen, deelvragen stellen en.of beantwoorden, en mensen die antwoorden hebben weten dat er een vraag is waar zij antwoord op hebben. Durf je misschien makkelijker iets te vertellen.

Vragen op de timeline zijn niet nieuw, maar alleen maar vragen, wat denk je daar over?
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Vooraankondiging: 22 & 23 Okt 2016 Springconference.

Bericht door chell »

Het idee is idd ook om te stimuleren dat mensen meer gaan kijken naar wat ze graag zouden wíllen leren/ontdekken/ervaren/bespreken en minder vanuit "dit kan ik, hier weet ik veel vanaf en dit kan ik geven". Een regel dat er alléén vragen mogen zal er niet zo snel komen, maar het vragen is dus in ons geval dit keer wel iets wat we meer gaan stimuleren, ook voor later op de avond trouwens. Meer kijken naar vraag/aanbod ook.

Daarnaast overwegen we een soort "verbod" op hele brede, generieke onderwerpen. Niet "bondage", maar wel "Ik wil leren hoe je iemands kleine teen aan zijn neus bindt" of "De meest fantastische piemelbondage ever!"
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Vooraankondiging: 22 & 23 Okt 2016 Springconference.

Bericht door Ravelijne »

Je zit heel erg op onze golflengte, die kant denken wij idd ook uit (zoals Chell al zegt). Misschien niet als een strikte regel, maar wel als een sterk aanmoedigingsbeleid. :)
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Vooraankondiging: 22 & 23 Okt 2016 Springconference.

Bericht door JerryM »

Openingspraatje is heel belangrijk dan, zal je goed over moeten nadenken.

Succes, het staat in onze agenda, misschien lukt het eindelijk een keer.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Vooraankondiging: 22 & 23 Okt 2016 Springconference.

Bericht door Ravelijne »

Woohoo, dat zou tof zijn! Openingspraatje is idd heel belangrijk. Ik denk dat we naast de guidelines & law ook nog onze thema insteek regels gaan ophangen.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Vooraankondiging: 22 & 23 Okt 2016 Springconference.

Bericht door kitten »

Ik herken het. Al een paar unconferences geleden dat ik merkte dat de magie eruit was. Ik was ook bij die eerste in het COC en dat was zó anders! Life-changing, zo voelde het toen. Ik hoop dat het lukt om het te veranderen, ik ga nu wel weer overwegen om te komen.

Ik merkte wel bij een unconference vorig jaar, andere doelgroep, ander onderwerp, dat mensen het weer fantastisch vonden. Maar voor hun was het nieuw.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Vooraankondiging: 22 & 23 Okt 2016 Springconference.

Bericht door Daantje »

Vrij weekend is in de pocket!
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Vooraankondiging: 22 & 23 Okt 2016 Springconference.

Bericht door Ravelijne »

Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Vooraankondiging: 22 & 23 Okt 2016 Springconference.

Bericht door Ravelijne »

En we zitten al vol... :shock: Opgeven voor de wachtlijst kan nog wel.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Vooraankondiging: 22 & 23 Okt 2016 Springconference.

Bericht door juffie »

Zo dan! Dat is snel gegaan!!!
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Vooraankondiging: 22 & 23 Okt 2016 Springconference.

Bericht door kitten »

Blij dat ik er snel bij was! :shock:
Feline
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 aug 2009, 14:14
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vooraankondiging: 22 & 23 Okt 2016 Springconference.

Bericht door Feline »

Kan ik me/ons ook onder voorbehoud aanmelden voor de wachtlijst?
Iets met ik heb geen idee hoe ik/wij er tegen die tijd voor sta(an).
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Vooraankondiging: 22 & 23 Okt 2016 Springconference.

Bericht door chell »

Voor de wachtlijst kan dat wel. Als er kaartjes vrijkomen, nemen we contact op met degene(n) boven aan de lijst en van daaruit gaan we verder. Tis prima om dan Ja of nee te zeggen.

De wachtlijst neemt wel flinke vormen aan, maar goed dat zegt niet altijd wat. Logisch dat mensen op een gegeven moment andere plannen maken
Plaats reactie