Update blog

Als U ineens Uw favo topic mist... dan staat de uitleg meestal hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Update blog

Bericht door Frodo »

My pleasure!

De laatste twee aanpassingen: Lightbox en een veranderde Who's Who - voor wie dat nog niet opgemerkt had.

Lightbox verkleint afbeeldingen in posts (tot maximaal 400 pixels breed en hoog momenteel) en wanneer men op de plaat klikt verschijnt deze op de volle grootte. Dat kon al maar het oogt nu wat fraayer. Meerdere foto's in één post verschijnen in een gallery: Met één klik ga je naar de volgende plaat.

In de nieuwe versie van Who's Who? Kan iedereen die zich daar voorstelt (of dat al gedaan heeft) nu zijn eerste post ten alle tijde wijzigen. Heeft U daar foto's ingezet die U een jaar later niet meer wenst te zien, dan kunt U ze een jaar later ook weghalen. Veranderen Uw omstandigheden, dan kunt U dat ook op het moment zelf wijzigen. Of iets later als U er nog even niet aan toe bent.

Inderdaad, een profielpagina. Wat daar zoal mee kan kunt U zien aan het voorbeeld: Daarvoor moet U even op mijn naam hieronder klikken.

"OK Fro, hoe heb je dat nou weer...?"

Indeed, dat stond voorheen in de Forumlessen die inmiddels naar het Archief verkast zijn. Maar hier even de gebruikte BBcode:

Code: Selecteer alles

[url=http://www.wanderingspirits.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=5112]Frodo[/url]
die U vrijelijk mag jatten om Uw eigen profiel-link aan te maken.


Nu heb ik nog twee dingen te doen vóór ik weer eens reclame ga maken voor site en forum:

Ten eerste krijgen de beste topics uit Forumlessen hun eigen pagina's met een linkje in de navigatiebalk, vermoedelijk onder Snelle links. Hoeft U niet meer in het Archief te spitten.

En ten tweede/slotte (want ik ben er nou ook wel eens klaar mee voorlopig) wil ik onderscheid gaan maken tussen 'vaste' leden en hen die zich net aanmelden (dus niet de huidige leden, want die zijn al 'vast'). Zo is het nieuwe bezoekers niet meer toegestaan om in de archieven rond te neuzen (sterker nog, ze kunnen ze niet eens meer zien), privéberichten te versturen of de nodige foto's het forum in te keilen om maar wat voorbeelden te noemen. Pas als ze één keer gepost hebben (het liefst in ons voorsteltopic natuurlijk) krijgen ze die rechten wél. Uiteraard gaat dit geheel vermeld worden in de jolijtige welkomstmail die nieuwe leden bij binnenkomst in hun Inbox vinden.

Waarom deze actie?

Omdat we merken dat mensen lid worden, rondneuzen en bijna meteen weer verdwijnen. Dat is waarschijnlijk niet alleen omdat deze community hen niet aanstaat, maar omdat ze in de 4873 topics die in de vorige versie van dit forum stonden zo'n beetje alle antwoorden op hun vragen konden vinden.

"Fro, dwing je de mensen dan niet om uit de anonimiteit te treden als ze lid willen worden?"

Nou nee. Ten eerste zit niemand hier onder z'n eigen naam en ten tweede is dit op andere fora een vrij gangbare zaak. Je kan daar alles over andermans privéleven lezen maar níet voordat je ook iets over jezelf prijs gegeven hebt. En dat vind ik wel logisch eigenlijk.


Ik ben nog even sleutelen de komende dagen. En daarna neem ik 'n week of wat forumvakantie :)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Update blog

Bericht door eireann »

Maar ik vind het zo leuk om je vaak online te zien hier :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Update blog

Bericht door Frodo »

Nou, buiten dat...

Ik merk dat ik door die rood gemarkeerde ongelezen topics ongewild in secties blijf hangen waar ik voorheen eigenlijk nauwelijks kwam.

En die forumvakantie had eigenlijk wel tussen haakjes gemogen: Ik weet maar al te goed van mezelf dat ik er tóch weer aan ga zitten sleutelen...
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Update blog

Bericht door Peter^ »

Wat mij opvalt (weet niet of dat ook voorheen zo was) dat als ik op het forum overzicht met mijn muis over de tekst van een topic glij, ik de eerste? regels van dat topicbericht kan lezen inclusief de avatar van de topicstarter.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Update blog

Bericht door Frodo »

Klopt Peter, dat was er eentje die ik alweer was vergeten. Leek me wel handig als je ergens naar zoekt en niet meteen allerlei topics wil openen.
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Update blog

Bericht door Frodo »

En de laatste voorlopig: Ale handige tips uit Forumlessen staan nu in Uw 'Snelle links' menuutje links bovenaan. Omdat het van een aparte extensie gebruik maakt kán het zijn dat er fouten in zitten: Graag hier even melden dan. Corrigerende verbeteringen, aanvullingen en stupide blunders in de teksten zelf mogen ook doorgegeven worden trouwens.

Ziezo, nu nog één kleinigheidje - waar U overigens niets van zult merken omdat dat alleen nieuwe leden betreft - en dan zit de gansche upgrade-toestand er op. Mag ik U allen enorm bedanken voor de feedback én voor het testen van de - soms niet zo praktisch gebleken - toetersch ende bellen van dit forum? En uiteraard blijft die feedback gewoon welkom.


Greetz,
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Update blog

Bericht door juffie »

Je bent geweldig Fro! :kiss: :worshippy:
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Update blog

Bericht door Jezebel »

Wauw! Net terug van vakantie en heel ws veranderd! Het ziet er super uit zo :)
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Update blog

Bericht door eireann »

Wat is de voorpagina lekker rustig met minder onderwerpen!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Update blog

Bericht door JerryM »

Ga je dan ook het forum wat prominenter in beeld brengen op de hoofdsite?
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Update blog

Bericht door Nijntje »

Het viel mij op dat toen ik gisteren even bij mchat ging kijken er nog gesprekken van twee dagen eerder zichtbaar zijn. Is dat ook de bedoeling?

Even afgezien van het feit dat dit iets zegt over de populariteit van die chat, maar misschien is dat ook wel een kwestie van wennen. Daarnaast leven we nu natuurlijk midden in de zomervakantie. Dat zal ook niet helpen. Al zie ik daar dan qua postgedrag weer weinig van. Het is gezellig!
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Update blog

Bericht door Frodo »

Nee, dat is niet de bedoeling en ik dácht dat ik dat ook uitgezet had. Nou is die mChat wat ze noemen een Release Candidate, eigenlijk een beta-versie die nog niet goedgekeurd is door phpBB zelf dus er kunnen nog de nodige bugs in zitten. We zullen eens rondstruinen op het forum aldaar of iemand dat op heeft weten te lossen.
JerryM schreef:Ga je dan ook het forum wat prominenter in beeld brengen op de hoofdsite?
O zeker weten van wel! Was het voorheen vrij normaal dat ik 's ochtends het forum opende en er totaal nix nieuws te lezen viel, nu is iedereen zo actief bezig dat de halve pagina rood is.

Ik moet alleen even mijn kennis van WikiMedia 'n beetje ophalen en waarschijnlijk ook die sofwaar een paar updates geven.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Update blog

Bericht door Voleuse »

Ik heb een verzoekje, want dat het wijzigen voor altijd kan in de voorstelhoek vind ik erg handig, maar kan dat ook niet bij de writings en agenda? Ik snap dat je niet wil dat mensen hun posts in discussies gaan verwijderen, maar als je een fout in je verhaal of eventtekst ziet is het toch wel fijn als je die kan aanpassen.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Update blog

Bericht door eireann »

Ik ben voor!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Update blog

Bericht door isara »

Frodo schreef: En ten tweede/slotte (want ik ben er nou ook wel eens klaar mee voorlopig) wil ik onderscheid gaan maken tussen 'vaste' leden en hen die zich net aanmelden (dus niet de huidige leden, want die zijn al 'vast'). Zo is het nieuwe bezoekers niet meer toegestaan om in de archieven rond te neuzen (sterker nog, ze kunnen ze niet eens meer zien), privéberichten te versturen of de nodige foto's het forum in te keilen om maar wat voorbeelden te noemen. Pas als ze één keer gepost hebben (het liefst in ons voorsteltopic natuurlijk) krijgen ze die rechten wél. Uiteraard gaat dit geheel vermeld worden in de jolijtige welkomstmail die nieuwe leden bij binnenkomst in hun Inbox vinden.

Waarom deze actie?

Omdat we merken dat mensen lid worden, rondneuzen en bijna meteen weer verdwijnen. Dat is waarschijnlijk niet alleen omdat deze community hen niet aanstaat, maar omdat ze in de 4873 topics die in de vorige versie van dit forum stonden zo'n beetje alle antwoorden op hun vragen konden vinden.

"Fro, dwing je de mensen dan niet om uit de anonimiteit te treden als ze lid willen worden?"

Nou nee. Ten eerste zit niemand hier onder z'n eigen naam en ten tweede is dit op andere fora een vrij gangbare zaak. Je kan daar alles over andermans privéleven lezen maar níet voordat je ook iets over jezelf prijs gegeven hebt. En dat vind ik wel logisch eigenlijk.

Ik ben nog even sleutelen de komende dagen. En daarna neem ik 'n week of wat forumvakantie :)
Dit vind ik echt een heel goed idee, op een ander forum waar ik zit melden mensen zich alleen maar even aan om een vraag te stellen en zijn dan weer fetsie. Dan voel je je eerder de online versie van De Lieve Lita´s, of ze gaan alleen maar lezen en niet eens registreren, waardoor het net Wikipedia is. Het is nauwelijks nog een forum. Dus, ik vind het een goed idee.
Plaats reactie