staar

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: staar

Bericht door Charles »

kitten schreef: 19 apr 2023, 09:31 Dan heb je nu wel een nieuwe avatar nodig. :lol:
En dat is inmiddels geregeld.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: staar

Bericht door Charles »

Charles schreef: 18 apr 2023, 16:48Moet er zelf ook nog steeds aan wennen om na zovele jaren geen brildrager meer te zijn.

De enige brillen die ik nog op mijn neus ga zetten, indien nodig, zijn een leesbrilletje en een zonnebril :)
Leesbrilletjes had ik al gehaalt bij de Action en deze week heeft die winkel zonnebrillen in de aanbieding voor €2,50
Die dus eveneens daar gehaalt. In combinatie met donkere kleding en een gleufhoed zie ik dan eruit als een gangster... :lol:
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: staar

Bericht door Charles »

Hoeveel pech kan je hebben.
Zat ik gisteren nog in de spreekkamer bij de huisarts, vandaag totaal onvoorzien samen met mijn persoonlijk begeleidster bij de oogkliniek. En morgenochtend zijn we in het Radboudumc voor een (spoed)operatie. Acute netvliesloslating, ligt geheel opgekrult onder in het oog en het zicht daarna zal zeker geen 100% meer zijn.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: staar

Bericht door thaliya »

Heftig! Beterschap alvast en sterkte de komende tijd.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: staar

Bericht door Arno »

Beterschap, en succes morgen met de operatie. En een voorspoedig herstel toegewenst.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: staar

Bericht door puppie »

Succes en beterschap!
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: staar

Bericht door Charles »

Inmiddels weer thuis uit het doolhof wat Radboudumc heet. Het patiënt aanmeldsysteem is ongetwijfeld bedacht door een ICT-er die nooit een ziekenhuispatiënt geweest is. Logica was er niet en ik werd er bijna knettergek van. Gelukkig dat mijn persoonlijk begeleidster mee was, die is in staat om overzicht te bewaren en alle info die we kregen op een rijtje te zetten. Maar ook zij begreep het functioneren van het aanmeldsysteem niet, ondanks dat zijzelf werkzaam is in de zorg.

Alle onderzoeken die gisteren reeds gedaan zijn in de oogkliniek werd in het Radboud geheel opnieuw gedaan... waarom??? Ook werd op elke afdeling waren we vandaag moesten zijn mijn persoonsgegevens telkens weer gecontroleert op juistheid. Ongelooflijk hoeveel dubbel werk er wordt gedaan.
Voorts uitleg over de operatie en wat ik kan verwachten, maar ook wat er van mij verwacht wordt. Onder voorbehoud van beschikbaarheid van een bed, mèt personeel, staat de operatie gepland voor volgende week. Tot die tijd zal ik me moeten redden met een half functionerend oog en een oog waarmee ik vrijwel niets meer ziet. Zonder hulp, ondersteuning enzo. Gaat me wel lukken, dit bericht kon ik immers ook schrijven.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: staar

Bericht door eireann »

Sterkte!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: staar

Bericht door puppie »

Wees blij dat er in een ziekenhuis zoveel op juistheid gecheckt wordt. Zou toch wat zijn als ze de verkeerde gaan opereren…
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: staar

Bericht door Charles »

puppie schreef: 18 aug 2023, 00:29Wees blij dat er in een ziekenhuis zoveel op juistheid gecheckt wordt. Zou toch wat zijn als ze de verkeerde gaan opereren…
Ja, dergelijke verhalen lees of hoor je weleens.
Toen ik dit voorjaar bij de oogkliniek was voor de staaroperatie, was er idd ook herhaaldelijk deze check. Bij aanvang van de voorbereiding begon men bijna al met het verkeerde oog. Gelijk in het scherm in het systeem gekeken en daar stond alles juist en correct. Tja, als je dan zelf niet meer het verschil weet tussen links en rechts... Dan ben je aan vakantie toe.

Als het over leeftijd gaat dan kan ik me daar wel iets bij voorstellen dat de arts zich afvraagt of hij/zij wel de juiste persoon voor zich heeft. Heel veel mensen, zeg maar eigenlijk iedereen, schat mijn leeftijd ongeveer 15-20 jaar jonger dan ik daadwerkelijk ben. Toen iemand eens opmerkte dat ik een veertiger zou zijn, reageerde ik met "ja dat klopt". Ben inmiddels al 60+ zelfs.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: staar

Bericht door Charles »

Wie had kunnen bedenken dat deze week die voor mij normaal begon in korte tijd veranderde in een chaotische week waarbij ik telkens op de klok moest kijken om te weten welke dag het vandaag is. Handig om alles eens op een rijtje te gaan zetten.

maandag:
Tijdens het tandenpoetsen, vlak voor het naar bed gaan, begon ik opeens heel erg slecht te zien met 1 oog. Gelijk de alarmbellen doen rinkelen bij mijn persoonlijk begeleidsters.

dinsdag:
Mijn persoonlijk begeleidster neemt contact op met de oogkliniek en niet veel later belt de oogkliniek met mij voor meer info. We worden nog deze middag verwacht voor onderzoek. Gelukkig weet mijn persoonlijk begeleidster tijd vrij te maken voor dit bezoek. Na meerdere onderzoeken volgt de diagnose: acute netvliesloslating. Vanuit de oogkliniek wordt contact opgenomen met het Radboud voor doorverwijzing. Daar worden we de volgende dag verwacht.

woensdag:
Na aankomst in het Radboud moeten we ons eerst nog aanmelden en registreren tbv hun patiëntsysteem. Gelukkig was ik scherp genoeg om ervoor te zorgen dat ook de gegevens van mijn persoonljk begeleidster eraan toegevoegd werden, als 1e contactpersoon. Om te voorkomen dat zij tegen een betonnen muur aanloopt wat "privacy" heet.
Mijn ogen werden wederom onderzocht, hetzelfde dus als wat reeds in de oogkliniek gedaan is. Echter, ook mijn nog functionerende oog werd door twee artsen grondig van alle kanten onderzocht. Hierbij kwamen geen -nieuwe- problemen aan het licht.

Verder kregen we uitleg en toelichting betreffende de operatie zelf. Deze vindt gewoonlijk plaats onder plaatselijke verdoving. In goed overleg hebben wij gekozen voor een algehele narcose. Waarom? De oogoperatie is niet in een half uurtje gedaan, excl. voorbereiding. Voorts is het heel belangrijk dat de patiënt plat en stil ligt gedurende de operatie. Nou, dit gaat dus echt een uitdaging worden voor mij. De spanningen konden weleens gaan opspelen en dat wil je absoluut niet hebben op de operatietafel. Vandaar onze keuze voor algehele narcose.

donderdag:
Reeds in de ochtend, kort na het opstaan, ben ik min-of-meer ingestort. Oorzaak was gewoon helder: zwaar overvraagt en overprikkeld. Was nog wel in staat om bij mijn begeleidsters de alarmbellen te doen rinkelen. Mijn andere begeleidster, net terug van een buitenlandse vakantie, kwam gelijk mij opzoeken en al snel lag ik in haar armen. Daarna knapte ik beetje bij beetje weer op. Koffers uitpakken kan later nog wel, heb ik haar horen zeggen.

vrijdag:
Per ouwerwetse briefpost ontving ik een brief met bijlagen van het Radboud. Daarin staat dat de operatie plaats gaat vinden op dinsdagmiddag 22 augustus. We worden echter al 's-morgens verwacht ivm voorbereidingen. Daags erna vindt een eerste controle plaats en daarna zal ik naar huis mogen.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: staar

Bericht door Charles »

Operatie is probleemloos verlopen en tijdens de eerste controle bij de oogarts zag alles er prima uit. Herstel gaat wel geruime tijd duren.
Nu inmiddels weer thuis.

Tijdens het onderzoek vorige week, gistermiddag tijdens de voorbereiding op de oogoperatie en ook vanmorgen zijn er metingen gedaan mbt bloeddruk, hartslag, zuurstofopname, temperatuur enz. Tijdens de eerste twee keren was mijn persoonlijk begeleidster erbij waardoor ik rustig en kalm bleef. De gemeten waarden bleken tijdens alle drie genoemde tijdstippen waarden te zijn die men graag zag. Komt niet veel voor werd ons verteld.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: staar

Bericht door eireann »

Fijn dat er geen andere gebreken zijn :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: staar

Bericht door Charles »

Fijn dat er mensen zijn die laten weten het met belangstelling en interesse te volgen.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: staar

Bericht door thaliya »

Jouw begeleidsters zijn echt goud waard!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Plaats reactie