Bestelling bij thinkgeek: wie wil meedoen?

nimueh

Re: Bestelling bij thinkgeek: wie wil meedoen?

Bericht door nimueh »

Ow, ik wil ook meedoen :icon_biggrin: ik laat je wel weten wat voor zondag! (shit, ik ging geen geld meer uitgeven)
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Bestelling bij thinkgeek: wie wil meedoen?

Bericht door kitten »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mbOjCJD5XYk[/youtube]

Inderdaad gaaf!!

Ik ga moeten wachten op salaris en van die grappen... :crownless:
Gebruikersavatar
Heerscher-vd-nacht
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 aug 2009, 14:21
Locatie: Troetelbeer vd Nacht

Re: Bestelling bij thinkgeek: wie wil meedoen?

Bericht door Heerscher-vd-nacht »

ik doe mee!!!
Penny: "Where are you going?"
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
CraZaay

Re: Bestelling bij thinkgeek: wie wil meedoen?

Bericht door CraZaay »

chell schreef:Ik wil graag een "there's no place like 127.0.0.1" doormat
:biggrin: Ik overweeg om 'm aan te schaffen voor op kantoor :biggrin:

Qua invoerrechten zou het weleens voordeliger kunnen zijn om juist niet allemaal te bestellen, omdat je dan steeds onder de belastingvrije grens blijft. Of niet?
nimueh

Re: Bestelling bij thinkgeek: wie wil meedoen?

Bericht door nimueh »

Ah, al besloten (shopaholic, grmbl). Please, will you fetch me (*kijkt lief*):

-The solution babydoll, small
-Schrödingers' cat babydoll, small
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Bestelling bij thinkgeek: wie wil meedoen?

Bericht door Crownless »

CraZaay schreef:
chell schreef:Ik wil graag een "there's no place like 127.0.0.1" doormat
:biggrin: Ik overweeg om 'm aan te schaffen voor op kantoor :biggrin:

Qua invoerrechten zou het weleens voordeliger kunnen zijn om juist niet allemaal te bestellen, omdat je dan steeds onder de belastingvrije grens blijft. Of niet?
Ik heb werkelijk geen idee. Maar volgens mij zou ik in mijn eentje al over de grens zitten.
Ik weet wel dat de verzendkosten ook afhankelijk is van het gewicht dat je bestelt... Dus ik zal eens kijken of het wel uitmaakt.

*even wat gegoogle later*

Hmm.. thinkgeek zit in amerika, dus het is geen eu-land. Dus er zou sowiezo belasting over geheven kunnen worden.
Als het bedrag onder de 22 euro zit (en dat zit mijn eigen bestelling al niet) hoef je niks te betalen. Als het bedrag tussen de 22 en 150 euro zit, dan moet je wel omzetbelasting betalen (voor spijkerbroeken is dat 19%) maar geen douanerechten. En boven de 150 wel douanerechten.

Het nadeel is dat de website van de douane zegt dat de belasting wat je over goederen betaalt voor elk goed anders is en dat het vaak veranderd en om het zeker te weten zou ik moeten bellen. Sowieso krijg ik de indruk dat ik zelf aangifte moet doen, wat ik nog voor geen enkel pakketje gedaan heb en ik vraag me af of ik interessant genoeg ben om te onderzoeken (vast wel).

Kortom, ik vind het ineens wel eng. Ik ga vanavond eens overleggen met Bryan (ten slotte ga ik onze gezamelijke creditcard gebruiken). Hebben anderen hier ervaring met pakjes uit amerika?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Bestelling bij thinkgeek: wie wil meedoen?

Bericht door chell »

Zijn die bedragen niet onlangs verhoogd? Of is dat alleen maar als je het zelf mee neemt?

Misschien anders maar een beetje verdelen. Ik wil er al heel lang wat bestellen, maar vind de verzendkosten voor 1 of 2 dingetjes te hoog.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Bestelling bij thinkgeek: wie wil meedoen?

Bericht door Crownless »

Anders kunnen we het ook in twee (of meer) groepen delen. Dat we onder de 150 euro blijven per bestelling (en daar zijn verzendkosten niet bij meegerekend).

zie hier de website van douane.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Bestelling bij thinkgeek: wie wil meedoen?

Bericht door Crownless »

Hmm... of ik moet gewoon bellen naar de douane...
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Bestelling bij thinkgeek: wie wil meedoen?

Bericht door eireann »

Misschien wil de duane meneer wel mee bestellen :)

Zouden de bezorgkosten lager zijn dan de 19% kosten bij hogere bestelling?
**Self Rescuing Princess**
CraZaay

Bericht door CraZaay »

Die 19% is gewoon BTW (omzetbelasting), en dat zit op alles wat je invoert en binnen dit tarief valt (waaronder alles wat ze bij ThinkGeek verkopen).
nimueh

Re: Bestelling bij thinkgeek: wie wil meedoen?

Bericht door nimueh »

Ingewikkeld...
CraZaay

Bericht door CraZaay »

Ik zou er op rekenen dat je invoerrechten moet betalen over de waarde van de producten, en BTW over het totaal van de waarde van de producten + invoerrechten + verzendkosten. Hoeveel die invoerrechten zijn: dat is inderdaad bijna onmogelijk om ergens online te vinden :P
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Bestelling bij thinkgeek: wie wil meedoen?

Bericht door Crownless »

Bryan had gebeld, en over de verzendkosten hoef je sowieso niks te betalen. Wordt ook niet meegerekend met de 150 euro.

In ieder geval, ik ga niet boven de 150 euro bestellen. Desnoods plaats ik twee orders (of iemand zou ook een bestelling willen plaatsen?). En dan gaan we er wel van uit dat er 19% btw over betaald moet worden.

En het blijkt dus dat de koerier het pakje zou aangeven. In dat geval moet je dus die kosten betalen aan het bedrijf dat het pakje levert.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
faery

Re: Bestelling bij thinkgeek: wie wil meedoen?

Bericht door faery »

Bij de corsetten die we op een andere forum als group-order bestelden, hadden we meer kosten dan alleen de btw. Er kwam nog 6,5% bij (of beter gezegd, er kwam 6.5% bij de originele prijs, en daar dan die 19% overheen). Weet je zeker dat dat hier niet meespeelt? Want die 6.5% telde geloof ik voor kleding enzo, en aangezien er nogal wat shirts besteld worden...
Gesloten