Het grote body positive topic!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Ravelijne »

@Voleuse Damn, wat fijn dat jij dat ook weer herkent. Ik had het bijna niet gepost toen jij de essentie al had gepost terwijl ik dat hele verhaal aan het typen was. Blij dat ik het toch liet staan, want de herkenning is echt fijn.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door kitten »

Ravelijne schreef: 20 mei 2019, 13:34Maar de manier waarop je het hier zegt klinkt het een beetje alsof dunne vrouwen fake of fout zijn. Ik snap verder perfect wat je wil zeggen, hoor! :)
Nee, dat begreep je niet. :P Het pact met de duivel van Dita ging namelijk niet over haar figuur. Dita is namelijk niet superslank. Maar ze is wel bijna 50, gorgeous en fokking lenig!! :faint:
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door kitten »

Ik kreeg ook zeker vaker spontane complimenten op mijn uiterlijk (nou ja, op mijn lichaam dan) toen ik dun was. En positieve feedback is fijn. Maar dat voelde voor mij ook vaak dubbel, want ten eerste zitten er al die onzeker-makende addertjes onder het gras in (want je wordt op je lichaam beoordeelt). En het was ook wel duidelijk dat ik vaak puur op mijn confectiemaat werd beoordeeld. Niet op mijn uitstraling, persoonlijkheid of stijl. Of zelfs maar voor de individualiteit van mijn lichaam, de lijnen van mijn specifieke figuur. Puur 'dun is goed', en dat is ook best wel depersonaliserend.
Jaaaa! Oh wat een vreselijke complimenten zijn dat. "Wat zie je er goed uit!" en net als je blij begint te worden: "Ben je afgevallen?" :eerie:
Ik las ooit uit een onderzoek dat vrouwen met maat 42 het meest blij zijn met zichzelf. Dat is toevallig ook de magic size waarop je (in ieder geval in mijn ervaring) de minste negatieve feedback van de buitenwereld krijgt. Mensen zijn nog steeds behoorlijk aardig en niet vaak vervelend. Ik krijg nog wel opmerkingen over mijn lichaam die in de onzekerheidsmachine passen, maar niet de agressieve variant. Wel dingen waar een beetje gif in zit ('je ziet er goed uit (want) je hoeft je nergens voor te schamen!', 'dat alle vrouwen willen afvallen, maar ja' of van die vrouwen-onder-elkaar grapjes over uit de band springen als je zoetigheid eet en dat soort dingen). Maar niet dingen waar je je meteen superrot van gaat voelen. Het is geen aanval.
Ja, met maat 42 was ik inderdaad heul tevreden. En het enige dat ik niet leuk vind aan mijn huidige figuur (46, gok ik) is dat de leuke jurkjes van succubus zo ver niet gaan of snel uitverkocht zijn. De ART hoef ik al helemaal niet meer te proberen. :nopompom: Dat vind ik jammer! Maar die kont, die rondingen, meestal vind ik die helemaal prima. Overigens, rotopmerkingen vaan vreemden heb ik nog niet gehad. Want ik weeg sinds de laatste zwangerschap ook 100 kilo dus. Maar nog geen opmerkingen. Ook niet als ik een Hema worst eet op straat. Misschien is dat iets wat ook ophoudt boven een bepaalde leeftijd? Ergens ook wel logisch: alleen jonge meiden bestaan voor het plezier van mannen om naar te kijken, toch? Daarna hoeven ze niet meer per se appetijtelijk eruit te zien ofzow. :roll: :shutup:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Ravelijne »

Ik bedoelde dat ik snap wat je wil zeggen over hoe stunning Dirty Martini is. :)
kitten schreef: 21 mei 2019, 20:46 Ergens ook wel logisch: alleen jonge meiden bestaan voor het plezier van mannen om naar te kijken, toch? Daarna hoeven ze niet meer per se appetijtelijk eruit te zien ofzow.
Die voor de Hema kwam toevallig van een vrouw. De meeste wel, denk ik. Iets met zelf het systeem in stand houden, of zo. Maar misschien wel met die gedachtengang/maatstaf, idd. Geen idee.

P.S. Misschien is Dita leniger maar Dirty Martini is drie jaar ouder dan Dita. :shock:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Ravelijne »

@kitten Ja, kleding kopen is idd ontzettend gedoe. Op de website gaat www .heART.nl trouwens wel door tot zelfs boven 46. Staan alleen momenteel bijna geen jurken op, als je die zocht.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door kitten »

Ravelijne schreef: 21 mei 2019, 21:10Die voor de Hema kwam toevallig van een vrouw. De meeste wel, denk ik. Iets met zelf het systeem in stand houden, of zo. Maar misschien wel met die gedachtengang/maatstaf, idd. Geen idee.
Ja, de opmerking hoeft niet van mannen te komen om vanuit die gedachte te zijn ontstaan. Hell, ik betrap mezelf er zelfs op! Aantrekkelijkheid voor mannen als graadmeter.
Ravelijne schreef: P.S. Misschien is Dita leniger maar Dirty Martini is drie jaar ouder dan Dita. :shock:
Niet!!! :shock: :shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door tessie »

FIjn om jullie gedachten hierover te lezen. Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met dat in mijn hoofd heel erg zit 'dun=goed' dus dan mag je ook nergens meer over klagen, want je bent toch dun.
Ik vind zelf trouwens echt heel veel lichaamstypes mooi, van heel dun tot heel dik. Bij anderen kan ik veel makkelijker de schoonheid in hun lichaam vinden zeg maar. Bij mezelf vind ik dat moeilijker. Ik heb regelmatig dat ik een dikke vrouw zie en dat ik haar echt prachtig vind, gewoon alles van haar. Wel apart dat het naar mezelf zoveel meer veroordelend gaat.
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door isara »

@Voleuse ik wilde in ieder geval nu even zeggen dat ik het fijn vind om jouw gedachten en ervaringen te lezen en dat ik echt hoop dat iedereen die dit wil dit doet, ongeacht je maat of gender. Ik heb wel gedachten over wat bopo is, waar het vandaan komt en hoe sommige commerciëlen er weer mee aan de haal gaan, maar in essentie gaat het echt nog steeds over dat elk lichaam er mag zijn.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Ravelijne »

tessie schreef: 21 mei 2019, 21:46 Wel apart dat het naar mezelf zoveel meer veroordelend gaat.
Ik denk dat het vaak lastiger is om de positieve dingen aan jezelf te waarderen, die je aan een ander heel makkelijk waardeert. Het zal wel te maken hebben met aan de ene kant dat ons brein altijd wat meer gericht is op 'gevaar' en dus zowel meer 'op zoek' naar wat er mis zou kunnen zijn aan onszelf als gevoeliger voor negatieve berichten over onszelf dan positieve. Aan de andere kant ook wel met het feit dat de kern van de 'beauty standard' een soort verbod op eigenwaarde is. Dus dat je al iets moet overwinnen om jezelf weer mooi te durven vinden. Tegen de wind in, zeg maar. Zo voelt het voor mij vaak.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door eireann »

60907839_832839210415414_1043561999344074752_n.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door tessie »

Ohh wow, dat vind ik echt heel mooi!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Ravelijne »

Prachtig inderdaad.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door tessie »

Ik ben vandaag hier in de stad naar de boekenwinkel gegaan waar de schrijfster van Knap voor een dik meisje aanwezig was. Het is Almere en ze hadden bijna niks aan promotie gedaan, dus het was super rustig. Gemiste kans vind ik, maar nu heb ik wel uitgebreid maar haar en haar vriend kunnen praten en dat was echt heel tof! <3
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door Daantje »

Ik moest aan dit topic denken toen ik net voor de spiegel stond, naakt. Ik ben inmiddels best tevreden over mijn lijf, zodanig dat één van de eerste gedachten die me te binnen schoten was dat ik best een afgietsel van mijn lijf zou willen hebben, omdat ik mijn lichaam inmiddels gewoon mooi en sexy vindt. Zoals van die oude griekse beelden: van je heupen tot je schouders, met net een stukje arm en been.

Ergens vindt ik dat best apart. Ik ben in sinds ik van baan ben gewisseld bijna 10 kilo aangekomen. (Dat maakt mijn post-transitie totaal op ruim +25 kilo) En ik vind het alleen maar een verbetering, inclusief de rubensachtige buik en de vetjes. Het is zo lekker zacht. :inluv:

Het heeft eigenlijk maar 2 nadelen: ik kan echt niet meer met blote benen lopen zonder voorzorgsmaatregelen te nemen tegen schurende dijen. En artsen beginnen nu al te zeuren dat ik te dik ben en moet afvallen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het grote body positive topic!

Bericht door kitten »

Daantje schreef: 01 jun 2019, 10:34dat ik best een afgietsel van mijn lijf zou willen hebben, omdat ik mijn lichaam inmiddels gewoon mooi en sexy vindt. Zoals van die oude griekse beelden: van je heupen tot je schouders, met net een stukje arm en been.
! :idea:

https://www.3dscanenprint.nl/

Dat kan. Nog best betaalbaar zelfs. Je hoeft niet per se zwanger te zijn, ik ben deze mensen tegen gekomen op een babybeurs, maar ze printen ook niet-zwangeren. En er zijn vast meer clubs die dat doen!
Plaats reactie