Budgetteren: YNAB.

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door thaliya »

Ik ook! Ik gebruik alleen de app, kom nooit op de site, dus ik weet nog niet wat ik niet weet :)
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Nijntje »

In de webversie kun je WEL zien wat er aan zit te komen per categorie als de toekomstige betaling gescheduled hebt staan (sorry Pluis, slecht anglisicme, I know.
Dat was mijn overzicht eyeopener van vandaag. Ga per dag een stukje van de cursus doen om niet heel enthousiast alles te doen om daarna weer te stoppen.

En ik snap ook ineens hoe je als heel huishouden met zijn 2en erin kunt werken. Dus na de cursus onze gezamenlijke financiën er maar eens in knallen!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door eireann »

Ik merk dat ik het nog steeds lastig vind om verder vooruit te plannen. Weet niet of dat door mijn ynab-skill-nivo komt of door mn weinig besteedbare euros
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Nijntje »

Of een combinatie van beide....
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door chell »

@eireann ergens is dat logisch toch? Je krijgt geld voor twee weken voor specifieke dingen als boodschappen en benzine. Het lijkt me niet gek dat je dan niet echt ver vooruit kunt "plannen".

Aan de andere kant, YNAB draait niet zozeer om plannen, maar om keuzes. Als je het idee hebt dat je meer potjes voor de langere termijn zou moeten/kunnen vullen, dan moet je goed kijken naar je keuzes en prioriteiten.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Ravelijne »

Wat Chell zegt. Een deel van jouw lange termijn plannen zit in geld wat op dit moment helemaal nooit op jouw rekening komt. Maar als je het gevoel hebt dat je met het deel wat je zelf doet het niet zo soepel loopt als je zou willen, dan kun je wel gaan kijken naar waar 'm dat in zit en hoe je dat kunt bijsturen of je skillz kunt upgraden.
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Nijntje »

https://ynab.com/referral/?ref=bXCAIbDa ... r_referral

En voor wie het ook eens wil proberen, de link!

Tip, deze zit ook alleen in de website en niet op de mobiele app
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door eireann »

Ik merk dat mijn keuzes en prioriteiten nog wel geleid worden door de waan van de dag en 'oh ik heb geld over. MOET OP.'
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Nijntje »

:static: Dan kan ik je ECHT die cursus aanraden Eireann!!

Oh en, succes, vandaag de rekeningen van Stillewateren toegevoegd en afgesproken er samen mee aan de slag te gaan :static: :static:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Ravelijne »

Superfijn, Nijntje! Extra tof om het allebei en samen te doen. :)
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Nijntje »

Yay, hij is super fanatiek en doet echt meteen elke uitgave boeken. Dat motiveert mij ook om nu echt bij te houden en door te zetten.
Kan niet wachten tot payday om potjes te vullen....
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door eireann »

In plaats van al mn belastinggeld uitgeven aan 'dingen' (die ik heus wel kan gebruiken maar die ook weer niet noodzakelijk zijn) heb ik potjes gevuld en ben ik vooruit aan het plannen. Blij mee!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door eireann »

Hoe gaat het nu nijntje? Je bent welkom in de App groep als je wilt he!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Nijntje »

Oh ja, app groep.
Het gaat goed, wekelijks bijhouden helpt. En samen ook de gezamenlijke uitgaven erin helpt ook!
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Nijntje »

Inmiddels sinds 17 april een gezamenlijke YNAB en hoewel StilleWateren erg moest wennen in het begin, omdat hij het soms nog een beetje zag als zich moeten verantwoorden, is hij inmiddels gewend aan de wekelijkse vraag om bij te werken. Soms moet ik even checken met hem, omdat ik niet weet in welke categorie ik zijn uitgave moet boeken, maar dankzij dit hebben we fijn vooruit kunnen plannen plus veeeeel meer inzicht. Ik ben zelfs bewuster boodschappen gaan doen. En onze age of money is een stijgende lijn, hoe fijn is dat!!!
Plaats reactie