Budgetteren: YNAB.

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Ravelijne »

Zo heerlijk, Chell! Dat is denk ik inderdaad het allerfijnste er van. Dat ik dus in plaats van wakker te liggen, nog 'even' YNAB bijwerk voor bed, omdat het echt relaxing is om precies te weten waar je aan toe bent. Leuker als je meer te verdelen hebt, maar nog steeds superfijn als het eigenlijk best wel passen en meten is, want gewoon duidelijkheid en rust. :)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door eireann »

Zelfs voor mijn inimini budget is het geweldig. Ik krijg nu elke 2 weken geld, en ik ga aanvragen om dit eens per maand te doen. Het geeft me echt de rust om dat hele 'verstandig met geld omgaan' te leren op een overzichtelijke manier.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Ravelijne »

eireann schreef: 01 okt 2019, 14:59 ik ga aanvragen om dit eens per maand te doen
W00T! Weer een stapje. :)
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door chell »

Go eireann!
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door thaliya »

Goed bezig!

En ja, juist voor een klein budget werkt het ook goed. Ik dacht altijd dat het voor mijn geen zin had want zoveel geld had ik niet te besteden dus had ik zoiets echt niet nodig. En nu heb ik alleen maar meer te besteden. En rust!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Nijntje »

Ik heb het een beetje (boel) laten versloffen, al zeker 6 weken niet bijgewerkt.
Wat is jullie advies? Alles nog achteraf bijwerken? Of nu een clean start en dan wel bijhouden?
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Ravelijne »

Ik zeg clean start. Het is wel leuk om trends en zo terug te zoeken of een jaarlijks gemiddelde te weten, maar verder heeft je archief weinig toegevoegde waarde. Belangrijk is wat je nu doet met wat je nu hebt. Dus hoe minder gedoe hoe beter, gewoon lekker overnieuw beginnen. :)
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door isara »

... Ik denk dat ik het een heel eind snap?!! :panic:

Ik ben verliefd op Dave de workshopman! :inluv: Ik heb de hele avond Oh! en Oh my lord werkt dit zo! En waar is dit mijn hele leven geweest! lopen roepen.

Ik heb geld aangevuld vanaf mn spaarrekening en heb de noodzakelijkste dingen gebudgetteerd. Goals gemaakt, ik snap de soorten goals geloof ik ook nog. Niet voor alles kunnen budgetteren nog, want ik heb nog steeds te weinig om alle goals en uitgaven voor de hele maand te budgetteren. Maar de belangrijkste dingen zijn gecovered en verder ga ik maar even afwachten wat dit op de iets langere termijn gaat doen. Maar dat ik dit leuk zou vinden had ik niet verwacht. :bloos:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Ravelijne »

[quote=isara post_id=325014 time=1570053598 user_id=Maar dat ik dit leuk zou vinden had ik niet verwacht. :bloos:
[/quote]

😎 (I know, right?! :D )
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Crownless »

Ik ga morgen de app installeren en kijken hoe het werkt. Of misschien vanavond al. De vier regels spreken me aan en het lijkt me ergens best makkelijk.

Ben benieuwd!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door lunaaa »

Leuk Crownless! Ik gebruik het nog steeds, al vergeet ik soms bij te werken waardoor ik dan ineens twee weken aan transacties moet invoeren. En da's toch wat minder!

Las trouwens iets over een ynab-appgroep, mag ik daar ook bij? Chell heeft mijn nummer, kan dat eventueel ook naar iemand pb-en.
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door skaoot »

Ik ga m helemaal opnieuw starten. Moet dit toch kunnen verdorie. Iig voor alleen mn eigen geld en huishouddingen.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Ravelijne »

Welcome to the club, Crownless! Yay YNAB. :)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door eireann »

**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Budgetteren: YNAB.

Bericht door Crownless »

Vandaag begonnen en gemaakt, en vanavond Bryan uitleg gegeven. En het is echt zo makkelijk! Ik had een paar vragen, maar yay ws appgroep to the rescue.

Ik vind het nu al een win. En makkelijker om mee te werken dan gedacht. En ik heb nu al het idee meer grip te hebben. Het scheelde enorm dat we al een hele tijd geleden hadden opgeschreven welke vaste lasten we hebben, dus dat scheelde zoekwerk in het potjes maken. Maar ik vind het een heel gebruiksvriendelijke app.

Nu ben ik benieuwd of Bryans hel en verdoemenis spraak van dat we meer uitgeven dan er binnen komt ook klopt. We gaan het zien!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Plaats reactie