Verhuizen wat is handig

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Deleted User 2176

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Deleted User 2176 »

Klopt inderdaad, zo'n soort folie.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door phedre »

zelfklevend gaat er meestal goed af als je een fohn gebruikt. NIET een schildersfohn, die is veel te heet en dan breekt het glas (kan je weer claimen op je glasverzekering) maar n haarfohn dus.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door kitten »

Ik zou die dus lekker laten zitten tot de voorinspectie. Zeggen ze er niks van, dan mag het blijven zitten. Zeggen ze het wel, dan kun je het er altijd nog vanaf halen.
Deleted User 2176

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Deleted User 2176 »

phedre schreef: 13 sep 2021, 00:03zelfklevend gaat er meestal goed af als je een fohn gebruikt. NIET een schildersfohn, die is veel te heet en dan breekt het glas (kan je weer claimen op je glasverzekering) maar n haarfohn dus.
Er is hier een collectieve verzekering met als naam "glasfonds", maar uitgesloten is ruitschade door eigen schuld. Als voorbeeld staat er dan: raam open laten staan tijdens storm.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door phedre »

vandaar dat ik er even bij vermeldde dat je beter een haarfohn dan n schildersfohn kan gebruiken
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Nadia

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Nadia »

Wat handig is: ruim op voor je gaat verkassen. Dus verhuis niets wat je niet meer nodig hebt. Daarnaast: zet op iedere doos in welke kamer het hoort te staan, wat er ongeveer in zit.
Deleted User 2176

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Deleted User 2176 »

Ik heb helaas wel wat verhuiservaring :D
Opruiming houden is geloof ik dan ook het enige waar ik wel héél goed in ben...
Beter nog is niks meer kopen/bestellen, hoef het ook niet mee.

Heb ook niet veel om te verhuizen; een tafel met stoel en een bed is wat mee moet. Oh ja, en mijzelf :lol:
Bijna alles wat hier staat komt al uit de kringloop.
Wanneer koop ik nou eens ècht nieuwe spullen? In plaats van afdankertjes van anderen?
Nadia

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Nadia »

Alles wat op voorhand uit elkaar kan vast demonteren. Schroeven enz daarvan in een zakje met kaartje erbij.
Deleted User 2176

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Deleted User 2176 »

Dank voor het meedenken.
Nadia schreef: 13 sep 2021, 16:57Alles wat op voorhand uit elkaar kan vast demonteren. Schroeven enz daarvan in een zakje met kaartje erbij.
Moet ik natuurlijk wel een nieuw adres hebben en een verhuisdatum.
Overigens valt er weinig te demonteren, het meeste valt vanzelf al bijna uit elkaar :lol:

Alleen mijn IKEA bed (ook uit de kringloop) is een stevig exemplaar. Ben je een uur mee bezig om alle bouten en schroeven los te nemen. Ik heb dan ook het idee dat dit het enige meubel is wat degelijk in elkaar steekt en bijna niet kapot te krijgen is :D
Nadia

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Nadia »

dbj, mijn bericht was toch niet aan jou gericht? Of was dit jouw topic, heb ik iets gemist dan?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door kitten »

Het is een topic uit 2018, wat dbj heeft afgestoft, omdat het voor hem nu relevant is.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door eireann »

Nadia schreef: 13 sep 2021, 18:11 dbj, mijn bericht was toch niet aan jou gericht? Of was dit jouw topic, heb ik iets gemist dan?
Je valt midden in een gesprek van dbj ja.
Je hebt duidelijk iets gemist.
**Self Rescuing Princess**
Deleted User 2176

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Deleted User 2176 »

OK. Ik kan hier rustig verder gaan :D Dank eireann voor de duidelijkheid.

Voor mijn kleding, handdoeken e.d. gebruik ik al jarenlang twee kasten die ooit in de kringloop zijn gekocht. Overbodig om te zeggen dat die kasten hun beste tijd nu wel gehad hebben. Die wil ik dan ook niet meeverhuizen, maar daar zal wel vervanging voor moeten komen. De blauwe blokkendoos winkel heeft kasten die je geheel naar wens kan samenstellen, maar hoe dan?
Ik zie het niet, als u begrijpt wat ik bedoel. Kan daar geen compleet beeld van krijgen.

Het is echter wel iets waar ik tijdig aan moet werken om straks alles in 1 keer te kunnen bestellen, en te laten bezorgen. Het is niet leuk en fijn als het geheel uiteindelijk anders blijkt te zijn dan wat mij voor ogen stond in gedachten. Het in elkaar zetten zal gaan wel lukken, heb daar ervaring mee. Wellicht dat met twee mensen het monteren makkelijker zal gaan bij een grotere kast :D
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door cinderella »

Het zijn basisdelen waar je de kleur, deurtjes, ladeblokken, hangrails etc los bij kunt kopen. Veel voorkomende combinaties worden ook als combinatie verkocht, dan ben je goedkoper uit. Je kunt dat zo simpel of ingewikkeld maken als je wilt (denk dassenhangers, lades voor sieraden en schoenenrekken).
Er zijn online planners voor, maar die werken alleen op een computer.
toen doet er nu niet meer toe
Deleted User 2176

Re: Verhuizen wat is handig

Bericht door Deleted User 2176 »

Ja, die online planners...
Ik kan er niks mee omdat ik geen compleet beeld van krijg, het blijft vaag en onduidelijk. Voor mij in elk geval.
Plaats reactie