oordopjes

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Plaats reactie
Deleted User 1996

oordopjes

Bericht door Deleted User 1996 »

Omdat ik nogal eens behoefte heb aan rust, maak ik daarvoor gebruik van oordopjes.
Echter, ik ben niet erg tevreden met het resultaat van die dingen. Ja, ze dempen wel, maar te weinig naar mijn mening. Maar ook gaan ze na enige tijd irriteren in mijn oor en dat moet ik al helemaal niet hebben.
De oordopjes welke ik heb zijn van het merk Alpine.
Er zullen vast betere bestaan, hoop ik.
Ben belangstellend naar jullie reacties.
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: oordopjes

Bericht door isara »

Ik heb al jaren Oropax. Vormt zich naar je oor en laat veel minder door dan de standaard piepschuim dopjes.
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: oordopjes

Bericht door Heidi »

Ik ben net als Isara tevreden met Ohropax
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: oordopjes

Bericht door thaliya »

Oordopjes aan laten meten bij een auditie? Dat doen we op school voor mensen in klassen met gillende kinderen. Wel goed uitzoeken of er ergens een aanbieding is want prijzen variëren van 25 tot 160 euro.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: oordopjes

Bericht door puppie »

Ik heb oordoppen op maat laten maken :)
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: oordopjes

Bericht door cinderella »

Qua irritatie vind ik bij een artikel van het programma Kassa de tip dat je kunt proberen om ze in te smeren met een heel klein beetje vaseline of babyolie.
Ik heb er zelf geen verstand van, maar heb je gekozen voor de juiste demping en wel/geen filter?
toen doet er nu niet meer toe
Deleted User 1996

Re: oordopjes

Bericht door Deleted User 1996 »

cinderella schreef: 21 jun 2019, 08:51Ik heb er zelf geen verstand van, maar heb je gekozen voor de juiste demping en wel/geen filter?
Ik heb er ook geen verstand van, daarom stelde ik deze vraag.
Het zijn deze oordopjes met 19 db demping volgens de site.
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: oordopjes

Bericht door puppie »

Je kan bij de audicien doppen op maat laten maken (‘zwemdoppen’)
Deze dempen behoorlijk en lage irritatie, omdat ze op maat zijn.
Wil je complete demping dan kan je beter oorkappen kopen
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: oordopjes

Bericht door cinderella »

Charles schreef: 21 jun 2019, 09:47
cinderella schreef: 21 jun 2019, 08:51Ik heb er zelf geen verstand van, maar heb je gekozen voor de juiste demping en wel/geen filter?
Ik heb er ook geen verstand van, daarom stelde ik deze vraag.
Het zijn deze oordopjes met 19 db demping volgens de site.
Die zijn met filter, dus bedoeld om het geluid te dempen tot een aanvaardbaar geluidsniveau: muziek en gesprekken moeten te volgen zijn. Dat betekent dat ook aardig wat omgevingsgeluiden worden doorgelaten. De indruk die jij mij geeft, is dat je vrij weinig geluid zou willen opvangen, en dat gesprekken of muziek luisteren ook niet noodzakelijk is, maar dat kan ik mis hebben. Als het wel zo is, en ik de info snap die ik gelezen heb, kun je het beste oordopjes zonder filter nemen. Dan zit het probleem dus wellicht niet in de kwaliteit van je doppen, maar in het type.
toen doet er nu niet meer toe
Deleted User 1996

Re: oordopjes

Bericht door Deleted User 1996 »

Ja, cinderella, jij hebt de juiste indruk gekregen van wat ik bedoel met mijn vraagstelling.
Zoveel mogelijk omgevingsgeluiden wegnemen, wat ook vertaald zou kunnen worden als prikkels wegnemen of sterk verminderen.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: oordopjes

Bericht door cinderella »

Misschien zou je de filters dan dicht kunnen maken, kijken of dat werkt?
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: oordopjes

Bericht door Jezebel »

Ik gebruik ook de oordopjes van Ohropax, wel even opletten dat je niet de wasbolletjes koopt. Die dempen volgens mij ook tot 35Db, dus een stuk meer dan die je nu gebruikt.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: oordopjes

Bericht door tessie »

Mijn zoontje heeft ook moeite met teveel prikkels en hij heeft een soort koptelefoon die het geluid dempt. Er komt geen geluid uit de koptelefoon, maar deze is echt puur bedoelt om geluiden van buitenaf wat meer buiten te sluiten. Misschien is zoiets iets voor jou? Als je er niet mee hoeft te slapen, denk ik dat dat effectiever werkt en comfortabeler zit dan oordopjes. Zeker omdat je dan ook de irritatie niet hebt van iets in je oor, wat ook weer (een ander soort) prikkel geeft.
Deleted User 1996

Re: oordopjes

Bericht door Deleted User 1996 »

Ja tessie, ik begrijp wat je bedoelt. Zoiets heb ik ook in huis en wordt gewoonlijk verkocht/gebruikt als gehoorbescherming. Die drukt de brilpootjes stevig in mijn huid en dat voelt niet fijn. Ik gebruik dat ding alleen als noodoplossing en dan zonder mijn bril te dragen. In huis lukt dat wel.
Als Ohropax betere kwaliteit oordopjes heeft dan welke ik nu gebruik, is het zeker een optie.

Het zou ook kunnen dat mijn verwachtingen te hoog en/of onrealistisch zijn en dat ik zowat het onmogelijke vraag...
Plaats reactie