basis garderobe

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: basis garderobe

Bericht door Ravelijne »

Is ook. Maar dat is basically hetzelfde als dat we 120 jaar geleden iemand zonder wespentaille-korset er ook lomp uit vonden zien of, idem met 'bound feet' in China. Gewone schoenen die je in de winkel koopt zijn smaller dan de omtrek van je voet als je je blote voet op papier zet en er een lijn om tekent. Laat staan als je je tenen in een natuurlijke positie zet en niet bij elkaar geknepen. We zijn zo gewend aan je voet in een 'korset' proppen dat we het er niet meer mooi uit vinden zien als een voet niet spits toeloopt. Maar het is eigenlijk wel hartstikke schadelijk, en niet alleen voor je voet maar ook voor je knie, rug en nek en waarschijnlijk heeft zelfs je hart- en vaatstelsel er last van.

Maar eens, het ziet er voor ons oog niet 'elegant' uit. Ik vind ze wel steeds beter worden. Zarath draagt altijd de VivoBarefoot Gobi, ook als hij een presentatie moet geven in een net pak, en geen hond die het ziet. Damensschoenen zijn natuurlijk meestal spitser, dus daar is een groter verschil, maar daar vind ik ook steeds leukere barefoot-modellen verschijnen.

Edit: Net even gegoogeld, maar die Tikki Boots zitten ook wel een beetje in de lijn van Ugg boots. Erg stevig/wollig inderdaad. Ik heb zelf voor de winter de Gobi van Vivobarefoot (inderdaad gewoon het herenmodel gekocht, zie nu dat ze het damesmodel niet meer apart maken), en daar zie je het niet op het eerste gezicht aan.

https://www.vivobarefoot.com/eu/mens/ev ... Dark+Brown
Laatst gewijzigd door Ravelijne op 01 sep 2019, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: basis garderobe

Bericht door Daantje »

Ik heb nu bolero's voor over jurken zonder mouwen. Dat werkt goed voor op kantoor. Moet alleen weer gaan shoppen voor panty's, dat wordt wel een uitdaging qua lengte.

Qua schoenen ben ik er nog niet uit. Ik draag af en toe hakken, maar omdat ik veel met het openbaar vervoer reis vind ik dat niet ideaal, dan heb ik liever gewoon platte schoenen. In de zomer red ik dat prima met klassieke converse gympen voor komende winter overweeg ik er een paar lage Dr Martens bij te kopen. Met goedkope schoenen van Van Haren ben ik gestopt. Daar worden mijn voeten, en ik, echt niet blij van.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: basis garderobe

Bericht door Ravelijne »

Daantje schreef: 01 sep 2019, 11:25Moet alleen weer gaan shoppen voor panty's, dat wordt wel een uitdaging qua lengte.
Ik weet niet of ze lang genoeg voor jou zouden zijn, maar ik heb één paar 'dure' tights van Wolford's ooit gekocht, en die zaten wel echt super-extra-lekker ook vooral voor langere beenmaten. De rek is beter, somehow, dus ze gaan niet slobberen en ze hebben een heel eind extra lengte. Ik heb ze trouwens niet veel gedragen, dus ik weet niet hoe ze het over tijd doen, maar ik zag laatst een mandje tweedehands wolfords panty's/maillots bij een winkel in utrecht, en die zagen er echt nog mooi uit.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: basis garderobe

Bericht door Voleuse »

Dr martens onder een jurk vind ik echt zoooo leuk staan altijd :inluv:
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: basis garderobe

Bericht door eireann »

Ik vind het zo jammer dat er dan weer een jasje/bolero over heen moet, doet het model van het jurkje vaak geen goed bij mij.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: basis garderobe

Bericht door Ravelijne »

Kan ook de vorm van de bolero zijn? Als het jasje te lang is wordt het bij mij vormeloos. Maar als de bolero van voren knoopt of wikkelt houdt het zijn vorm. Scoorde vroeger leuke bolero’s bij ART. Stonden super bij die ART jurken (zoals jouw blauwe waar ik nog steeds jaloers op ben omdat ik de witte toen niet gekocht heb en nooit meer ergens gezien... ;) )
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: basis garderobe

Bericht door eireann »

Die zijn acceptabel inderdaad, maar ik vind met mouw gewoon leuker. En de blauwe heb ik nog, en past ook :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: basis garderobe

Bericht door Daantje »

Voleuse schreef: 01 sep 2019, 11:37 Dr martens onder een jurk vind ik echt zoooo leuk staan altijd :inluv:
Ik ben ook fan, vooral omdat ik gewoon in de herenmaten kan shoppen. Ik moet mijn collectie weer eens uitbreiden. Ik heb al de klassiekers in het rood, de hoge boots in het zwart en overweeg nu nog een paar lage schoenen erbij voor netjes onder jurk of kokerrok. Maar twijfel tussen zwart (want netjes) en rood (valt lekker op).
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: basis garderobe

Bericht door Ravelijne »

eireann schreef: 01 sep 2019, 12:11 En de blauwe heb ik nog, en past ook :)
:inluv: :inluv: :inluv:
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: basis garderobe

Bericht door Crownless »

Ik wil ook meer jurkjes, want dat zit bijna altijd lekker om mijn buik. Geen snijdende broekranden. Ik vind het win! (Zeker met mijn prikkelbare darm die ineens kan besluiten dat er meer plek moet zijn want lucht en auw!).

Maar ik heb echt een appelbuik (is ze nou dik of zwanger? Dat idee) en dat is echt wel lastig met jurkjes vind ik, want in veel jurkjes heb ik het idee dat er knipperende neon pijlen naar mijn buik wijzen.

Iemand tips?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: basis garderobe

Bericht door Daantje »

Ik draag veel van die vintage-y wijde rokken en jurken met een vrij hoge taille. Valt mijn buik niet op. Moet je buik wel niet al te hoog beginnen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: basis garderobe

Bericht door Ravelijne »

Ik heb ooit het boek van Gok Wan, How To Look Good Naked doorgespit toen mijn figuur veranderd was. Dat hielp enorm. Ik moest toen een beetje de tips voor Hourglass/curvy en ‘Bellisima’ (met een gewelfde buik dus) combineren maar daarna kon ik idd op het hangertje al bepalen of iets me kon gaan staan of niet. Hogere tailles idd, en/of jurken die vanaf de taille wijder uitlopen (afhankelijk van je vorm). Gek genoeg is qua rokken dan een kokerrok ook weer not bad.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: basis garderobe

Bericht door chell »

Ik denk gewoon "fuck iedereen die iets van mijn buik denkt, in een tent issie niet minder dik". En ik heb een hoge buik..

Ik moet eigenlijk toch ook weer eens Docs kopen. Maar dat inlopen..
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: basis garderobe

Bericht door kitten »

Ravelijne schreef: 01 sep 2019, 10:13Of van die gazen mouwtjes voor onder een jurk, maar die zijn duurder en in de reviews lees ik wisselende dingen over hoe fijn de clipjes zijn waarmee je de schouders vast maakt aan je beha-bandjes.
Nooit van gehoord! Wat is dat? Klinkt mooi!
Al vind ik stoere schoenen onder een jurkje ook wel echt leuk (zeker met een maillot ipv panty). Maar dat hangt ook van het jurkje en je persoonlijke voorkeur en stijl af, of dat werkt.
Daar ga ik voor, tegenwoordig, want ik moet (😩😔) mijn steunzolen weer braver dragen. Ballerina's kunnen dus ook niet.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: basis garderobe

Bericht door Ravelijne »

@kitten Deze winkel gaat er kennelijk net mee stoppen, maar de mouwtjes heten 'Canopi'. Ik heb ze zelf dus niet, maar wel de gedachte dat het handig zou zijn om te hebben.

Wat betreft steunzolen, nadat ik het boek 'Simple Steps to Foot Pain Relief' kocht was ik binnen een jaar compleet van mijn platvoeten af en heb ik nooit meer steunzolen gedragen. Alleen heette het boek toen ik het kocht nog 'Every Woman's Guide to Foot Pain Relief' of zoiets, want de uitgever had kennelijk niet het idee dat mannen ook wel eens pijn in hun voeten kunnen hebben. Maar bij de nieuwe editie kregen ze er de inclusieve titel er doorheen. :)
Plaats reactie