Hoe is je huishouden verdeeld?

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Hoe is je huishouden verdeeld?

Bericht door kitten »

Ravelijne schreef: 08 okt 2019, 20:14
kitten schreef: 08 okt 2019, 19:15 Dat is niet seksistisch, dat werkt nou eenmaal beter.
Maar dat het zo vaak beter werkt, heeft wel iets te maken met opvoeding, continue verwachtingen die bewust en onbewust anders zijn naar vrouwen toe dan naar mannen toe, etc. etc.
Ik had het over dit specifieke voorbeeld van de schoonzus. Dat is niet seksistisch, want in eerste instantie appte ze wel Dacrael. Pas toen dat minder goed bleek te werken, werd ik de eerste keuze.

Gevolgd door een familie appgroep zodat ze ons allebei tegelijk kon appen. :clown:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Hoe is je huishouden verdeeld?

Bericht door Ravelijne »

Ik bedoel ook niet dat je schoonzus niet met een seksistische bril op denkt 'oh, dat is iets voor de vrouw van het stel'. Maar dàt het beter werkt, heeft dat niet iets te maken met de scheefheid die al ingebouwd zit? Mensen nemen het Zarath ook niet kwalijk als hij niet reageert en dan appen ze mij. Omgekeerd gebeurd veel minder vaak, dan denken mensen gewoon dat ik ze met opzet negeer. Daar zit wel iets bij dat mannen minder als 'zelfredzaam' gezien worden, waardoor 'geen reactie' dus minder snel persoonlijk opgevat wordt dan bij een vrouw. Dus in die zin. Of dat verschil ervaar ik soms wel in een vergelijkbare situatie.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Hoe is je huishouden verdeeld?

Bericht door Mack »

De "third shift" is bij ons verdeelt.
Ik zorg voornamelijk voor het tijdsmanagement (s'ochtends opstaan, op tijd vertrekken als we ergens samen heen gaan, enz)
Beestje regelt meer wanneer welke was gedraaid moet worden. Boodschappen en financiën doen we samen of min of meer om en om.
Het is zo bij ons gegroeid en voor het moment is het goed zo.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Hoe is je huishouden verdeeld?

Bericht door juffie »

Jerry doet bij ons alle was, uitgezonderd de luierwas. En de wolwas. De luierwas doet Vlam meestal en ik doe de wolwas. Jerry strijkt en vouwt wel alles van het hele gezind :worshippy:

Ik heb de grootste hoop third shift. Fysiek in huis doen dr mannen (m.n. Jerry) het meest, maar stiekem doe ik ook nog best veel. Meer dan ik zelf vaak in de gaten heb.
MILF :grin_ani:
Fayenne1-7

Re: Hoe is je huishouden verdeeld?

Bericht door Fayenne1-7 »

Het grootste gedeelte van het huishouden doe ik.
We wassen samen de vaat. Haha geen vaatwasser
Plaats reactie