Boeken tips

Boeken, blogs, websites... alles waar over BDSM te eh... lezen valt
MariekeV
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 mei 2020, 00:43

Re: Boeken tips

Bericht door MariekeV »

Misschien is het voor jullie normaal dit als in een way of life, ik heb dat ook wel, maar mijn wereldjes was gewoon erg klein. Nu ik vrijer ben gaat er een wereld open en heb ook niets te bewijzen ofzo, alleen ben ik verwonderd van wat er allemaal is.

Plus ik krijg zelf ook steeds meer het gevoel van waar word ik nu precies voor gebruikt hier. Misschien moet hij zich zelf er maar eens in mengen..
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Boeken tips

Bericht door Crownless »

Eh... Hoe bedoel je? Ik volg je niet helemaal.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Boeken tips

Bericht door Crownless »

De connectie tussen mensenhandel en bdsm is in mijn ideale wereld niet bestaand. Zullen heus wel rotte appels tussen zitten, en ook wel engerds die misbruik goed praten onder het mom van bdsm.
Maar dat is niet mijn insteek en ik wil daar ook niet mee geassocieerd worden.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Boeken tips

Bericht door Mack »

Het verschil tussen BDSM en proisvod is het zelfde als tussen een paintball arena en een echt vuurgevecht.
Of tussen een rit met de achtbaan of met een wrak van een auto zonder remmen de Brennerpas af te gaan.

Elementen zijn hetzelfde, en sommigen fantaseren over "the real thing", maar de werkelijkheid wil je toch het liefst van een veilige afstand bekijken.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
MariekeV
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 mei 2020, 00:43

Re: Boeken tips

Bericht door MariekeV »

Hoi,

Ik heb ondertussen veel prive berichten ontvangen uit verschillende hoeken. Niet omdat zij na het lezen van proizvod wilden afspreken, maar omdat zij zich zorgen maakten. Dat is lief en siert een ieder hier ook hier. Dank hiervoor.

Onlangs tikte ik onderstaande aan een geïnteresseerde Dominant. Wellicht geeft dat meer berusting en dat ik veilig ben. Dat mensen mijn situatie en mijn gelimiteerde keuzes niet altijd zullen begrijpen, dat begrijp ik. Er zit inderdaad een verschil in beleving en ervaring tussen een gevecht met paintballs en echte kogels. Ik ben echt oke, mijn keuze al vele jaren.
Ik ben hier gestationeerd door de eigenaar om zijn boek te promoten. Omdat ik als eigendom, onderdeel ben van zijn verhaal en situatie, is het mijn opgedragen taak mensen te bewegen het boek te kopen.

Mbt ervaringen heb ik alles wel meegemaakt. Ondertussen is het meer BDSM geworden dan de realiteit van eigendom te zijn. Toen werd ik vaak uitgeleend voor van alles. Ik heb er nooit van genoten van wat er met mij gebeurde en kon ik mij emotioneel afsluiten om bepaalde zaken dragelijk te maken. Je leert dan snel om klappen te voorkomen en te beseffen dat meewerken een beter alternatief is. Dat was toen. Hoewel ik tegenwoordig op mijzelf mag wonen, een goede baan en ruimte heb, ben ik helemaal ingericht op het dienen wanneer het daar is. Nu ga ik vaak mee met hem en heb ik een soort van status boven de andere meiden of ben ik simpelweg zijn date bij feestjes.

Enerzijds zijn er donkere dingen gebeurd in het begin toen ik mijn vrijheid kwijtraakte, ik was toen 19, anderzijds ben ik hierdoor indirect ontsnapt aan een uitzichtloos leven in armoede in mijn thuisland. BDSM is in die zin de prijs die ik betaal voor mijn privileges. In Nederland ben ik toen naar school gestuurd, wat een uitzondering is, en heb ik een HBO opleiding kunnen doen uiteindelijk en heb ik meer bereikt dan ik ooit zou kunnen in mijn thuisland. Het is in die zin ook bevrijding. Ik heb heel soms nog te maken met meiden die in een grijs gebied zitten als het gaat om Ds en worden gerouleerd tussen verschillende betrokkenen en alles kwijt zijn, niet meer terug kunnen en waarbij de bescherming van de eigenaar voor hun een laatste veilige houvast is. Zij verwerpen de hulplijnen overtuigend, want hoe onwerkelijk ook, bevrijding is in hun ogen verlies en terugval naar slechtere uitzichtloze omstandigheden. Mijn verdriet is geparkeerd rond 1995 en draag ik niet met mij mee.

Toen ik net in Nederland arriveerde, ruim 25 jaar geleden, werd ik door onbekenden naar parkeerplaatsen gereden en moest ik bij vrachtwagenchauffeurs op het raam kloppen met de vraag of ze iets met mij wilden doen, gratis en voor niets. Die vernedering en wat ze met me deden voelde veel erger dan de klappen. Ik zie mijzelf niet (meer) als slachtoffer hoor, juist omdat ik ook iets ontsnapt ben. Vaak wanneer ik verhalen lees of oneerbare voorstellen van internet Dominanten, zelfs nadat ik aangeef van iemand te zijn, dan is dat soms best ziek, dan besef ik mij dat ik dat allemaal wel een keer heb moeten meemaken, maar dan zonder de opwinding omdat het maar een spel is. BDSM is een keuze, een keuze die ik niet uit mijzelf zou maken, maar waartoe ik soms veroordeeld wordt om zonder weerwoord in te participeren. Ik heb het leren zien als de andere kant van de medaille om enige zelfbeschikking te hebben binnen het kader. Maar goed, tegenwoordig is de last nihil en bedenk ik wat ik tegen de levensverwachting destijds heb mogen en kunnen bereiken. Een mooie begeerlijke vrouw uitstralen op hoge hakken lukt mij, dat is een toneelstuk voor de buitenwereld. In essentie ligt mijn uitgangspunt bij dat ik doe wat verteld, niet bij wat ik moet doen. Dat is oke, misschien toen niet, maar als ik de balans opmaak, dan ben ik toch al heel lang blij eigendom. Ik hoef niet gered te worden, ik ben namelijk al gered in het leven. Ik begrijp dat mensen vraagtekens en zorgen hebben over de manier waarop.

Het is iets meer geworden dan ik net dacht toen ik begon te tikken.. sorry..

Liefs Marieke
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Boeken tips

Bericht door kitten »

MariekeV schreef: 04 mar 2021, 15:27Ik ben hier gestationeerd door de eigenaar om zijn boek te promoten. Omdat ik als eigendom, onderdeel ben van zijn verhaal en situatie, is het mijn opgedragen taak mensen te bewegen het boek te kopen.
Eigenlijk zit ik er niet zo op te wachten dat iemand hier komt om iets te verkopen. Dat dat je doel was, vermoedde ik al eerder.
MariekeV
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 mei 2020, 00:43

Re: Boeken tips

Bericht door MariekeV »

Dat is niet geheel waar. Ik zit hier als mijzelf, ontdek en draag hopelijk bij met ervaring en mening. Ik heb niet het gevoel dat ik in die context veel werk maak van verkopen. Hoewel ik oprecht en authentiek wel vind dat het lezen waard is.

Ik vind het veel interessanter wat mensen in andere topics zeggen en vragen. Ik reageer dat toch echt enkel als mijzelf en zou het jammer vinden wanneer ik als een verkoper gezien wordt, dit onnodig en niet reëel. Anders zou ik dat wel hebben weggelaten in het delen. Ik hoopte echter dat de focus op de overige inhoud zou liggen. Mijn persoonlijke verhaal is authentiek en dat hij mij hier heeft gestationeerd is 1 ding, hoe ik mijzelf hier beweeg is aan mijzelf.

Ik heb vandaag gereageerd op een topic over de zin of onzin van natuurlijke dominantie. Volgens mij heb ik een opbouwende positieve bijdrage geleverd, vanuit mijn eigen ervaring en kennis zal ik proberen dat te blijven doen.

Hopelijk kun en wil je voorbij die ene zin kijken.

Liefs Marieke
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Boeken tips

Bericht door Jezebel »

Hoe meer ik van je lees, hoe meer ik het gevoel krijg dat hier iets écht heel erg verkeerd zit. Mijn alarmbellen springen bij zoveel dingen aan, dat ik hoop dat ze gewoon stuk zijn, of overgevoelig...
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Boeken tips

Bericht door phedre »

helemaal eens met je Jezebel
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Boeken tips

Bericht door kitten »

Nou, de alarmbellen die bij mij af gaan, zijn toch echt die van faker. :roll: Hoe extremer het verhaal, hoe meer aandacht.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: Boeken tips

Bericht door Arno »

Ik deel jullie mening dat dit mij een heel onplezierig gevoel geeft, en dit op een heel ongezonde relatie lijkt.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
MariekeV
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 mei 2020, 00:43

Re: Boeken tips

Bericht door MariekeV »

Ik denk oprecht dat het geen aandacht is, faker of alarmbellen, maar ben bang dat ik het gevoel of beeldvorming niet meer weg kan nemen. Wellicht ben ik zelf iets te enthousiast geweest. Ik ervaar mijn omstandigheden niet meer als ongezond, eerder bevrijdend en trigger op eigendom, waar BDSM een onderdeel van kan zijn. Ik kan mij voorstellen dat de meeste mensen juist eigendom binnen BDSM ervaren.

Mijn verhaal is in relatie tot BDSM wellicht inderdaad afwijkend, zeker omdat BDSM voor mij niet een doel van een omstandigheid is, maar het middel binnen dat doel. Dan is er sprake van een andere bril waardoor gekeken wordt. Voor mij is BDSM een spel dat wordt gespeeld binnen een context die ik niet als spel ervaar, dat zegt niets over BDSM, mijn benadering, interesse of ervaring. Welke voor mij allen authentiek zijn. Ik begrijp jullie bril ook.

Ik zal mijn interesse en uitingen daarvan verder staken. Zonder begrip of vertrouwen mist wederkerige communicatie zijn draagvlak. All well natuurlijk en ook dikke thnx. Wellicht in een ander topic waar niet de omstandigheden centraal staan, maar benadering, ervaring en beleving.

Liefs Marieke
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Boeken tips

Bericht door phedre »

ik denk dat je op n bdsm forum altijd dit soort commentaren gaat krijgen omdat jouw relatie niet op bdsm gebaseerd is, maar op machtsmisbruik. Dat jij inmiddels een vorm hebt gevonden om het voor jezelf goed te praten, om er jouw weg in te vinden, verandert daar helemaal niets aan. Ook als ik jouw posts lees in de andere topics, probeer je alles maar goed te praten, dat jij in deze vorm van machtsmisbruik juist je vrijheid vindt. Als je inderdaad inmiddels zo ontwikkeld bent en hbo opleiding hebt afgerond, zou je dat zelf ook moeten beseffen en zoeken naar n uitweg, waarna je werkelijk vrij bent.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Boeken tips

Bericht door Crownless »

Wat ik in je verhaal lees is dat je toen je jong was bent opgepikt door een mensenhandelaar die zich voor zichzelf gehouden heeft. Hij heeft je uitgeleend en dingen laten doen die je niet wilde maar onderging, omdat je ook niet terug wilde naar je vroegere leven (want zinder uit te wijden wat je vroegere leven was, is seksueel geweld terwijl er verder voor je gezorgd wordt, beter. Nu, 25 jaar later, ben je nog steeds zijn eigendom (En dus niet vrij om te gaan en staan waar je wilt), maar kijk je liever terug naar de goede dingen die eruit zijn voortgekomen (opleiding, leuke baan), heb je bdsm ontdekt, zie je het niet kunnen/willen ontsnappen als een keuze, en vind je het mentale stuk interessant.

Zoiets?

Waarom blijf je nu nog? Je hebt een leuke opleiding en een leuke baan, en waarschijnlijk ook een netwerk. Waarom ga je niet met pensioen van het eigendom zijn?

Ik vind het een vreemd verhaal.

En voor mezelf zit ik niet te wachten op iemand die zo duidelijk de koppeling van mensenhandel naar bdsm legt. Bdsm is al lastig genoeg te verdedigen/uit te leggen naar vanillas. Mede door types die bdsm gebruiken als excuus voor misbruik (hallo Marilyn Manson. Hallo enge wolf dude uit Australië). En hier komt iemand die zegt nog steeds in de gedwongen prostitutie te zitten maar het wel vrijwillig doet? Dat kan niet hè? Vrijwillige gedwongen prostitutie bestaat niet.

Ik verwelkom je liever in de scène als iemand die door gedwongen prostitutie bdsm heeft leren kennen, en nu ze vrij is het leuk vindt, dan als iemand die nog steeds in de gedwongen prostitutie zit.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
MariekeV
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 mei 2020, 00:43

Re: Boeken tips

Bericht door MariekeV »

Wow mooi en treffend omschreven.

Machtsmisbruik keur ik af en onderschrijf ik ook niet, evenmin wil ik het goedpraten. Dat beeld wil ik niet schetsen. Laat ik je enigszins metaforisch meenemen: ik leerde als kind gedwongen fietsen door een klootzak van een vent. Dan is de manier waarop klote maar het zegt niets over het fietsen, behalve dat ik er een negatieve associatie mee kan hebben. Ik heb op een klote manier leren fietsen en het geassocieerd met fout en negatief. Zonder fietsen was mijn leven en toekomst een uitzichtloze puinhoop. Het leren fietsten was niet meer dan van de regen in de drup. Net zo een verdrietige tijd en je identiteit kwijtraken is dan alleen nog maar erg in de ogen van de modale mensen. Er valt voor mij, waar dan ook, helemaal niets recht te praten of te rechtvaardigen met betrekking tot machtsmisbruik. Wanneer er ruimte komt in donkere dagen, ongeacht hoe groot die ruimte is, dan is dat rijkdom. Rijkdom die voor die modale mensen niet als zodanig denkbaar zou zijn. De ruimte bracht nieuwe kans en groei, ook al was de ruimte Trumanstijl omkaderd. Wanneer je maar lang genoeg in een situatie zit, dan normaliseert deze vanzelf. Ik heb er ergens mij voordeel mee gedaan, ontsnappen aan mijn lage levensverwachting. Ik onbewust accepteerde ik nu leren fietsen door een klootzak. Ik groeide mentaal, en leerde denken, rationaliseren en relativeren. De omstandigheden dwongen mij tot zelfreflectie en zelfinzicht, gebaseerd op die omstandigheden. Ik zou groeien en mijn innerlijk ontdekken. Misschien had ik de omstandigheden nu nodig als een zelfkwelling om te groeien. Misschien heb ik ergens onderweg gekozen om te leren fietsten van die klootzak. En dat maakt mijn reis als geheel onverenigbaar.

Ik kan zeker genieten en in subspace geraken, eigendom speelt daar een rol. Je zou kunnen stellen dat dit een mechanisme is en dat ik mijzelf in de maling neem, Ik heb nooit van de BDSM genoten, ik dacht na over hoe het spel werkt, hoe mee te veren. Ik merkte dat ik het hele aspect controle opwindend vond, het dat ipv het wat, maar ook de mindplay. de manipulatie. Mijn kick bleek niet in de uitvoering te liggen, maar in het proces om tot uitvoering te komen. Hoe dominanten de snaren vonden bij sub waardoor ze graag pootjes wilden geven. Ik besefte dat ik niet anders ben. Ik zie BDSM als een parachutesprong. De hele val is tof, maar ik voel alleen de kick in het besluit om te gaan doen, het proces ervoor. Ik vind de kennis van de werking, de essentie van BDSM opwinding, niet de uitvoering.

Misschien zijn mijn overtuigingen onzuiver, onjuist of ongezond. Dat kan zijn. Desalniettemin ventileer ik oprecht en authentiek mijn mening en gevoel, maar op geen enkele manier denkbaar wil ik machtsmisbruik rechtvaardigen, goedpraten, dan wel iemand daar wel van overtuigen. Ik deel mijn reflectie op basis van mijn eigen reis, aan die ervaring heb ik inzicht en een mening overgehouden. om te delen, niet om een ander te overtuigen. Hoogstens kan ik een andere bril aanreiken om ook door te kijken, zonder daar de waarheid of het gelijk aan te plakken.

Liefs Marieke




Liefs Marieke
Plaats reactie