Leeftijd

U mag zich hier even voorstellen. Kijk uit voor laagvliegend gebak!
Plaats reactie
Deleted User 2158

Leeftijd

Bericht door Deleted User 2158 »

Ik ben een 19 jaar oude student. Al jaren heb ik dominante gevoelens, maar een ervaring met een onderdanige vrouw heb ik nooit opgezocht. Sinds dit jaar woon ik op mezelf. Dat maakt dat het nu voor mij mogelijk is met discretie een relatie aan te gaan. Nu is mijn vraag of 19 jaar te jong is? Is het een vooroordeel dat een onderdanige vrouw meestal jonger is dan de dominante man? Natuurlijk moet iedereen ooit beginnen. Er valt ongetwijfeld ook veel te leren in de praktijk, maar voor mij persoonlijk is leeftijd geen obstakel, en ik denk ook een goede meester te kunnen zijn voor een oudere vrouw.
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Leeftijd

Bericht door Yara »

Ik was 21 toen ik als sub ooit begon en ik ken stukken meer bdsmers die rond de 18-20 of jonger begonnen. Nou ben ik heel lang actief geweest binnen Samarium (website, chat, forum en feesten voor jongeren), dus misschien wat betekend beeld, maar je bent zeker niet de enige.
Tja en of je een oudere vrouw tegen komt die zich door jou wil laten domineren, geen idee, maar het kan vast wel. Ik zou vooral beginnen net mensen leren kennen zonder dat je meteen de insteek hebt dat je een sub zoekt dat is vaak veel fijner en uiteindelijk vallen onderdanige vrouwen op een persoon, niet op iemand die alleen maar dominant is.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Leeftijd

Bericht door Mack »

Hey Heer,

Welkom! Het is al wat later op de avond. Biertje? Of liever iets sterkers; Rum of een Single Malt?

Alhoewel er in de "scene" genoeg "oude rotten" te vinden zijn die neerkijken op "de jonkies" vind je die op dit forum niet zoveel. Jij wil beginnen en je bent geen minderjarige meer? Have fun!
Ik weet niet of je binnen een half jaar al een sub/maso-maatje hebt gevonden maar er zijn genoeg leuke munches en feesten waar je nieuwe vrienden kan vinden. De weg naar een goeie relatie kan al een feest zijn.

Als je gaat beginnen met spelen met (relatief) onbekende partners dan is een van de belangrijkste dingen om te leren hoe je eerlijk en helder kan communiceren over wat jij wel of niet zoekt/wenst. Net zoals goed luisteren wat de ander wil/kan.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: Leeftijd

Bericht door Arno »

Welkom

Ik vind iemands instelling belangrijker dan zijn leeftijd. Mijn advies is wel om eerst rustig rond te kijken op munches en bijeenkomsten, en van daaruit een vriendenkring op te bouwen. En wie weet groeit daar dan wel iets moois uit. Maar volg altijd je eigen gevoel en grenzen.

Succes ermee.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Leeftijd

Bericht door kitten »

Ik ben 42 en nee, ik zit niet te wachten op een 19 jarige student. :lol: Maar ik ben ook 19 geweest en in die tijd was ik echt al wel onderdanig. Ik zou zeggen, ga gewoon lekker daten en kijk eens of de ander open staat voor het spel. Dat zullen er meer zijn dan je denkt. ;) Kijk alleen al naar de populariteit van 50 shades of grey. Misschien open je wel de ogen van zo'n meisje en ontdekt ze een nieuwe kant van zichzelf!
Gebruikersavatar
shareen_G
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 jun 2010, 11:11
Locatie: Alkmaar

Re: Leeftijd

Bericht door shareen_G »

Leeftijd zegt niet veel. Ik ben 34 jaar en mijn man en Meester is 22 jaar ouder dan ik en we zijn toch ook al 12 jaar samen.
Wat ik wel merk binnen de scene is dat er een groep mensen is die "moeite" hebben met jonge (18-25 jarige) mannelijke dominante.
Ik denk dat dit voor een deel aan die groep mensen ligt ("die jonge D had mijn kind kunnen zijn.") en voor een deel aan de jonge dominanten. Jonge mannelijke dominante hebben nog wel eens de neiging om te verkondigen dat ze 'veel ervaring' hebben en 'alles' weten terwijl ze dan misschien net 1 vriend(in) hebben gehad waar ze een beetje mee geëxperimenteerd hebben.
Om antwoord te geven op je vragen:
Nu is mijn vraag of 19 jaar te jong is?
Wat mij betreft niet, ik was zelf 18 jaar toen mijn onderdanige gevoelens een naam kregen.
Is het een vooroordeel dat een onderdanige vrouw meestal jonger is dan de dominante man?
Dat hoeft niet zo te zijn. Sommige vallen op jonger andere vallen op ouder.

Je hebt nog geen ervaring schrijf je en je schrijft dat je denkt een goede meester te kunnen zijn voor een oudere vrouw.
Waarom denk jij een goede meester te zijn als je geen ervaring hebt?

En verder wat de andere al zeggen over munches en bijeenkomsten bezoeken is ook belangrijk.
Waar een wil is, is een weg
Deleted User 2158

Re: Leeftijd

Bericht door Deleted User 2158 »

Eerder werd een punt gemaakt over de instelling. Daarop baseer ik mijn claim. Ik ontken niet dat ervaring belangrijk is, maar het vermogen om te leren, duidelijk te zijn, en niet te doen aan overschatting, moeten het mogelijk maken deze ervaring op te doen. Hoewel mijn voorkeur voor een vaste relatie uitgaat naar iemand van mijn eigen leeftijd, valt het mogelijk aan te raden de eerste ervaring op te doen met een oudere vrouw. Daarnaast is de onderliggende theorie de basis van het in de praktijk brengen. Gaat men slechts af op verlangens zonder de consequenties in acht te nemen, of is men zich niet adequaat bewust van de relatie tot anderen, dan zal men zich eerst verder moeten beraden, alvorens een relatie aan te gaan. Naar mijn idee zijn goede intenties belangrijker dan de vaardigheden die op kunnen worden gedaan. Het gaat mij dan ook meer om de machtsrelatie en de bijbehorende spanning dan om de seksuele aspecten.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Leeftijd

Bericht door eireann »

Hey, een hetroseksuele maagd is ook hetero zonder het ooit gedaan te hebben :) Oefening baart kunst :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Leeftijd

Bericht door Jezebel »

Als ik het goed lees, zoek je een vrouw met al meer ervaring, zodat je van/met haar kunt leren hoe je het best een meester kunt zijn. Klopt dat? Die gedachtegang kan ik zeker volgen, maar aan de andere kant is het uitzoeken hoe alles werkt met iemand die net zo weinig ervaring heeft al jijzelf ook erg waardevol.
Ik zou zeggen: zoek informatie op websites en fora (voor zover je dat niet al gedaan hebt), bezoek munches, zoek contact binnen de scene. Als je dan daadwerkelijk gaat spelen, zijn er nog maar een paar dingen echt van belang: consent + grenzen + plezier (van zowel jou als je spelpartner(s))

O, en welkom trouwens!
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Plaats reactie