Corona - hoe raakt het jou?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door eireann »

In de X-files is een draadje wat off-topic aan het gaan met Corona gesprekken. En ik vond het wel handig om daar hier mee verder te gaan. Ik heb bewust niet afgesplitst omdat ik niet weet wie wat prive wil houden.

Zelf woon ik in Brabant en ben ik sinds maandag al met Rozetje thuis omdat we allebei verkouden zijn. Sinds gister werkt iedereen van mijn bedrijf die het kan thuis tot zeker maandag.

Ik hoop dat iedereen de adviezen van RIVM serieus neemt en liever te voorzichtig doet dan denkt 'och',
ik maak me zorgen om de druk op de zorg als we het niet geremd krijgen, en op de klap van de economie als het te lang duurt.

Tis natuurlijk ook persoonlijk; ik ken kwetsbare mensen waar ik me zorgen om maak, heb praktische problemen (zorgverlof en vakantie is ook eindig), en zou bv wel naar pa toe willen maar dat is onverstandig.

Gelukkig heb ik geen dure concertkaartjes of vakanties geboekt staan maar dat zijn eigenlijk maar bijzaken natuurlijk
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Mack »

Ik ben zo half in de gevaren zone. Maar Beestje maakt zich daar meer druk over dan ikzelf. :inluv:
Er zijn wat activiteiten die eraan komen waar ik over nadenk (wel of niet naar een orga-meet van het hackerskamp in 2021) maar ik heb ook een houding van yolo.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door thaliya »

Ik maak me geen zorgen om mezelf of N, wel om de kwetsbare kinderen op mijn school.
We hebben 2 medewerkers die uit Brabant komen, die werken vanuit huis, volgens de richtlijnen.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Pien »

Geen zorgen om gezin of mezelf. Wel om bejaarde familieleden, zieke vrienden.
Woon en werk in Brabant, thuiswerken is geen optie want ik werk in de zorg.

Bijzonder wel dat alle regels voor Brabant zo streng zijn, behalve als je in de zorg werkt. Want dan moet je volgens RIVM richtlijnen (zegt mijn werkgever) gewoon komen werken bij (zware) verkoudheid en hoesten. Bij koorts thuis blijven.
Heb je helemaal geen verkoudheidsklachten of hoest en meet je 38 graden, mag je dus niet komen werken.

Ik dacht juist te lezen dat koorts niet perse hoeft te zijn bij Corona.
Nou ja, we hebben mensen op kantoor die er verstand van hebben. Hoop ik
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door eireann »

Kan me niet voorstellen dat de richtlijnen van de RIVM dat zo bedoelen... maar ben te moe om het op te zoeken :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door eireann »

Toch even opgezocht, en je baas heeft nog gelijk ook. Ik dacht dat t een lul was :).

Wat een nare spagaat ook, je wilt dit indammen en tegenhouden, maar patienten niet helpen wil je ook niet. Lastig.

Ondertussen mogen hoestende ouders niet meer bij hun zieke kind op bezoek in ziekenhuis Assen. :(
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door pluis »

Ik heb een groot gevoel van onbehagen bij hoe het gaat. Op mijn werk vind ik mensen echt wel te gemakkelijk - daar hangt echt nog zo'n 'gebeurt ons niks' sfeertje, en ik sta toch echt niet op m'n gemakje in de trein elke dag. Maar thuiswerken daar doen we (nog?) niet aan, terwijl ik dat toch wel heel graag zou doen. Echt, m'n kantoor is er klaar voor, hoor. Stuur mij maar naar huis.

Maak me vooral zorgen om vrienden met een onderdrukt immuunsysteem, met comorbiditeiten en vooral ook vrienden in de VS waar de overheid er echt beroerd mee omgaat en niet wil testen en waar zo ontzettend veel mensen uberhaupt geen mogelijkheid hebben om ziek thuis te blijven. Om het over het failliet gaan aan de medische kosten nog maar niet te hebben.

Ben ook erg aan het twijfelen over of ik einde voorjaar / begin zomer een trip naar de VS wil maken. K mis m'n crush, maar wie weet hoe lang de zaken daar nog dooretteren zonder goede overheidsmaatregelen.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door eireann »

US is een slechte plek om ziek te zijn ja. Ik las een krantenkop dat het nu ook op Lesbos vlak bij de vluchtelingenkampen is geconstateert. Ik heb het artikel niet gelezen, wat een hel als het daar losgaat.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Nijntje »

Tis lastig. Ik ga morgen nog wel naar Londen. Minder besmettingen daar dan in Brabant waar ik werk en thuis werken niet gaat. Misschien asociaal, I don’t know....

US is sowieso een slechte plek om ziek te zijn, tenzij je veel geld hebt....
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Peter^ »

Zelfs binnen één werkgeversorganisatie kunnen er verschillen zijn in richtlijnen. De ene teamleider adviseert alle werknemers in Noord-Brabant om thuis te werken. De andere teamleider adviseert om alleen thuis te werken bij verkoudheid én koorts, de ander weer als je je niet zo lekker voelt. Maar ja, dat ligt waarschijnlijk aan de werkgeversorganisatie van duizenden medewerkers.

Zelf mijd ik zoveel mogelijk openbaar vervoer. En ga ik niet naar events, waarvan bekend is dat er mensen uit Noord-Brabant komen. Ik heb de komende tijd wat (vervelende) afspraken waar ik echt heen moet.

Ik zat zaterdag te kijken naar "Wie is de Mol" (China). Als ik daar de mensenmassa's op straat en ook op markten zie, dan begrijp ik wel waarom het virus daar zo snel om zich heen kan grijpen.
Geniet van de positieve momenten.
Deleted User 2176

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Deleted User 2176 »

Op de radio (BNR-Nieuwsradio) was vanmiddag een discussie gaande hierover en de gastspreker verweet onze overheid een lakse en afwachtende houding te hebben. Net als destijds bij de uitbraak van Q-koorts. De gastspreker was van mening dat de (rijks)overheid de enige instantie moet zijn die besluiten neemt in het belang van volksgezondheid.
Nu heb je te maken met allerlei instanties en organisaties die zelf een besluit nemen, waardoor je een wirwar krijgt van regels en verboden. Dat moet je niet willen in tijden van crisis, zoals nu met Corona.

Persoonlijk raakt het mij -nog- niet, simpelweg omdat ik vrijwel nergens heenga. Dat is al heeeel lang zo bij mij.
Feitelijk ga ik zelden verder dan het winkelcentrum wat hier om de hoek zit. En ik volg de nieuwsmedia en overige media niet, want dat zijn paniekzaaiers. Wordt je absoluut niet wijzer van.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door kitten »

Mack schreef: 11 mar 2020, 21:09 Er zijn wat activiteiten die eraan komen waar ik over nadenk (wel of niet naar een orga-meet van het hackerskamp in 2021) maar ik heb ook een houding van yolo.
Lijkt me dat tegen die tijd wel duidelijk is wat wel en niet kan...?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door kitten »

pluis schreef: 11 mar 2020, 21:38 Ik heb een groot gevoel van onbehagen bij hoe het gaat. Op mijn werk vind ik mensen echt wel te gemakkelijk - daar hangt echt nog zo'n 'gebeurt ons niks' sfeertje, en ik sta toch echt niet op m'n gemakje in de trein elke dag.
Dat kan snel omslaan, volgens mij. Ik dacht er 4 dagen geleden ook nog zo over. "Het is maar een griepje, aan de griep gaan ook zoveel oude mensen dood." Nu ben ik al een stuk voorzichtiger, schud geen handen meer en zo.

Ik denk dat dat het verschil maakt. Ik was 24 uur lang in het ETZ, waar toen net de uitslagen van de testen binnen kwamen, 28 van de 300 medewerkers besmet. En als 3 mensen na elkaar zeggen "sorry dat ik je hand niet schud, hallo, ik ben die-en-die" dan wen je eraan en doe je dat zelf ook makkelijker.
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Nijntje »

Handen schudden deed ik deze week op werk ook niet. En de collega’s feliciteren (we hadden jarigen en nog wat met goed nieuws) deed ik deze week ook alleen mondeling en zonder handen schudden. Voelt een beetje onbeleefd onbeleefd, maar toch zijn dat relatief dan weer makkelijke dingen om te doen.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Pien »

eireann schreef: 11 mar 2020, 21:36 Toch even opgezocht, en je baas heeft nog gelijk ook. Ik dacht dat t een lul was :).

Wat een nare spagaat ook, je wilt dit indammen en tegenhouden, maar patienten niet helpen wil je ook niet. Lastig.

Ondertussen mogen hoestende ouders niet meer bij hun zieke kind op bezoek in ziekenhuis Assen. :(
Baas heeft gelijk ja. Ik snap ook dat de zorg door moet gaan. Ik zou het alleen heel erg vinden als ik iemand besmet.

Ouders die niet bij hun kind mogen is hartverscheurend
Plaats reactie