Corona - hoe raakt het jou?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door chell »

R. was twee weken voor werk naar de VS en nam corona mee als souvenir. Hij is er aardig ziek van, koorts en alles, heeft ie nooit. We doen soortvan aan isolatie, dus ik slaap al twee nachten op de bank. Ik had me weer samen na 2 weken iets anders voorgesteld :(
Officieel hoef ik niet in quarantaine, maar ik heb toch maar al mijn leuke dingen afgezegd deze week. En ondertussen is ook onze afvoer in de keuken verstopt en kan ik de vaatwasser niet gebruiken. Afwassen in bad of de wasbak in de badkamer. Net kamperen dit, alleen dan niet leuk
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door lunaaa »

Buh, wat stom! Beterschap voor R. en een knuffel voor jou!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door eireann »

Beterschap en snelle reparaties! Da's wel een teleurstelling zo
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door chell »

Ik kan in ieder geval weer afwassen, hoewel de verstopping waarschijnlijk niet voldoende verholpen is. Dit was al de tweede keer in 2,5 week dat ik loodgieters over de vloer had voor deze verstopping. Gedoe.
Ik vind dit halfbakken wel samen thuis zijn echt stommer dan die twee weken alleen (ook omdat ik gevoelsmatig toch ook binnen moet blijven). En ik hoop zo dat deze poging tot isolatie zin heeft en ik niet zometeen net zo hard weer de pineut ben.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Voleuse »

(Hoe is deze saga eigenlijk afgelopen chell?)

Anyway, ik mag nu officieel zeggen dat ik long covid heb want mijn klachten zijn nog steeds niet weg en de vooruitgang is vrij minimaal. Het lijkt wat beter te gaan, ik krijg weer een terugval, rinse and repeat. Ik ga vandaag voor het eerst naar de ergotherapeut (zat eerst bij een fysio) en ik hoop dat hij me iets nieuws kan bieden want het is echt niet te doen zo. Ik lig de helft van mn leven in bed. Ik ben super geïsoleerd. Sommige van mijn vrienden zie ik ineens niet meer want die komen me niet opzoeken (wat een treurige gewaarwording is). Het huishouden is een drama want ik kan het steeds niet goed bijhouden. Mijn katten hebben vlooien gekregen vier weken geleden, ik heb toen het hele huis schoongemaakt en kreeg daardoor een heftige terugval van 2 weken ziek zijn. Nu zijn de vlooien terug want ik heb het niet goed bij kunnen houden en ik ben net iets te laat met het pipetje toedienen (want daar heb ik hulp bij nodig. want ze staan het niet toe zonder dat iemand ze tegen de grond houdt).
Anyway, ik wordt er een beetje depressief van zo onderhand. Vanavond komt een vriend van me de katten vasthouden zodat ze hun medicijn krijgen. Woensdag komen mijn ouders om met het huishouden te helpen. Ik hoop dat dat even wat verschil maakt en dat die therapeut de sleutel heeft tot vooruitgang want ik heb gewoon niet genoeg energie om mezelf te onderhouden zo. (Ik heb ook hulp bij de gemeente aangevraagd een paar weken terug maar ja dat is niet het allersnelste proces geloof ik dus ik weet niet wat ik daar van kan verwachten).
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Yara »

Knuffels! Het is zo herkenbaar, hier maakte huishoudelijke hulp via wmo (gemeente dus) echt wel verschil. Ergotherapeut heeft mij flink geholpen in hoe ik alles vorm kon geven en omgaan met die beperkte energie waardoor ik ook ging herstellen. Nog steeds (in oktober was covid 2 jaar geleden) moet ik spaarzaam omgaan met energie, bewuste keuzes maken en op tijd naar bed. Veel dagen dat ik niet de hele dag werk ook na de lunch nog even op bed en ik ben blij dat mijn werkdagen verspreid over de week zijn. Maar he, ik werk weer 20 uur en doe een studie in deeltijd (ergotherapie ;) ) en kan voor de kinderen zorgen ondanks een zieke partner (ook long covid helaas).
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door eireann »

Helemaal ruk voleuse en yara
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door eireann »

En dan ook die mug nog!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Voleuse »

Ja jullie hebben de double whammy Yara dat is helemaal zuur. Wel fijn te horen dat er bij jou een soort werkbaar dagritme uit is gekomen. Hoe is het met FT dan? Gaat het herstel bij hem ook de goede kant uit?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Yara »

Mwoah, hij zit in de wia inmiddels. Het is stabiel en werkbaar met huishoudelijke hulp en een dag kinderopvang, maar hij is beperkt belastbaar, moet 2 tot 3 keer per dag rusten. Snel benauwd en het is gewoon heftig. Tegelijkertijd is het stabiel en hebben we onze weg er redelijk in gevonden gelukkig
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door JJV »

Nou.. Ik hoor er ook bij.
Woensdag wat schor. (dacht te veel geklept te hebben)
Gister thuis koortsig en hoofdpijn

Vanmorgen positief zelftest.
(proef m'n krentenbol wel gewoon, maar begin Nick en Simon ineens steeds leuker te vinden)
~\v/~
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door kitten »

Toch wel iets van smaak verloren bedoel je? :lol: Beterschap!
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door JJV »

Dank je
~\v/~
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door eireann »

Beterschap!

Krijgen we trouwens vanzelf een booster uitnodiging?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door JJV »

Kreeg gisteren (leuk toeval) wel een uitnodiging mee te doen aan een monitor onderzoek.

Wat begreep zou 't de 19e weer beginnen..
Wel benieuwd waar, m'n twee eerste lokaties zijn beide afgebroken.
~\v/~
Plaats reactie