Corona - hoe raakt het jou?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door leonietje »

Corona in je gezin? Dan kom je toch gewoon werken zolang je zelf een negatieve zelftest hebt. Ow je had een negatieve en een positieve zelftest. En maakt een testafspraak bij de ggd voor de volgende dag goed bezig. Maar als je s ochtends na je ggd test nog ff een zelftest doet en die is negatief maar je hebt nog geen ggd uitslag en je voelt je goed dan ben je gewoon welkom hoor... Ow oops je was toch positief en hebt de hele dag met ons samen gewerkt. Ach tsja kan gebeuren iedereen kent toch al tig mensen met corona... Bedankt dat je er toch was ga maar snel naar huis.

Of een yay ik heb corona.. ja wel shit dat ik nou in quarantaine moet maar dan hou ik iig wel mn groene vinkjes zonder vaccinatie of booster en kan ik gewoon op vakantie..

Niet mijn uitspraken maar wel hoe het ondertussen gaat...
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Daantje »

Ik ben haast in staat om me maar ergens in het gezicht te laten hoesten, nu ik nog vers geboostert ben. Dan heb ik het maar gehad ofzo. Want ik vraag me af hoelang ik nog corona vrij kan blijven.

Tot nu is het enige wat ik doe boodschappen en sportschool. Maar ik ben ook van plan volgende week weer een dag naar kantoor te gaan, al was het alleen maar om even een dag niet in mijn huiskamer te zitten.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Crownless »

We gaan zondag met het gezin naar het zwembad. Ik vind het dubbel. Maar ja. Ik wil ook wel weer eens iets leuks doen met de kinderen.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door juffie »

Ja, zo dacht ik ook wel. En ach, Omikron, beetje milde
Klachten en klaar.

Ik had 13 dagen koppijn die het midden hield tussen migraine x 10 en holteontstekingen. Ik kon niet nadenken, eigenlijk nog steeds niet.
Concentratieproblemen. Vol hoofd, maak domme fouten. Autorijden kan ik 10 minuutjes, daarna is m’n fut weg.

Ik proef en ruik niks.

M’n slaapkamer op de 2e verdieping kan ik niet ineens bereiken, moet pauzeren op de 1e. Op m’n hurken zitten is garant voor duizelingen en koppijn/suizende hartslag in m’n hoofd.

Vandaag sprong ik op de fiets omdat ik werd opgeroepen om te reanimeren en de mannen de auto’s meehadden, ik was de straat nog niet uit en hijgde als een karrenpaard. Totaal geen lucht.

Ik snap dat alles open moet zo onderhand en voorkomen kan je het niet, maar dit is nog steeds geen ‘mild griepje’.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door phedre »

dat wisselt dus heel erg van persoon tot persoon. Ik ken er ook die wel positief testte, maar nauwelijks last hadden. Dat maakt het ook zo lastig, het is niet te voorspellen
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door thaliya »

Wij laten op school ook mensen komen met positieve huisgenoten, zolang ze negatief testen. En ja, soms gaat dat mis. Maar het alternatief is dat er nog meer kinderen thuis zitten omdat er geen personeel is.

Zelf ook corona opgelopen. Op mijn school, want N. is nog steeds negatief.

Ik heb 1 avond koorts gehad. Gewoon niet lekker. De volgende dag stond ik op en ging het eigenlijk wel weer. Enige waar ik lichamelijk last van heb is een raar soort hoofdpijn (niet echt pijn, maar alsof er iets straks om mijn hoofd zit) en een metaalsmaak.

Maar dan mentaal... ik heb moeite om (online) vergaderingen te kunnen volgen. Als iemand me belt voelt het of de ander op 3x versnelde snelheid staat, ik moet me echt heel hard concentreren om te begrijpen wat ze zeggen. Ik ben mijn scriptie aan het afronden en doe een hele dag over 2500 woorden omdat ik heel veel moet googelen. Ik wilde gisteren bijvoorbeeld schrijven dat iets "in balans" was, maar ik moest serieus googelen of het "in balans" of "op balans" was. Ik wist het niet meer.

Mijn hoofd is duf, alsof ik nachtenlang niet geslapen heb.

Voor de buitenwereld ga ik er fluitend doorheen (ha! Voorbeeld! Deze moest ik ook googelen, want ik had eerst "fluit ik er doorheen" staan), maar het valt me desondanks best tegen.

Het verschilt echt per persoon, geen pijl op te trekken.

Rotvirus.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door JJV »

Sterkte juffie en thaliya

Heb op m'n werk iemand die echt al anderhalf jaar door sukkelt.. Aantekeningen maken en luisteren tegelijk gaat niet.. Traplopen is meteen hijgen... Zhe works.

Andere kant iemand nabij die vreselijk voorzichtig was (ffp2 maskers in de trein en plastic face guard. Dat werk. En drie shots gehad. Niet onbelangrijk. ) die eigenlijk uit beleefdheid want veel Afspraken testte en een positieve pcr test (thuis snel test bleef negatief) verklaarde waarom r migraine langer duurde dan anders.
Wat ik begrijp merkt zij er verder niks van.
~\v/~
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door kitten »

Ik zat tussen juffie en thaliya in. Naar ziek, vijf dagen, maar daarna opgeknapt en weer door. Ik vind het zo onvoorspelbaar. Ik weet inmiddels dat ik geen placebo heb gehad dus ik had basically 4 vaccinaties en een besmetting en dan toch opnieuw besmet én zo ziek nog. En dan zeg ik heel hard, "statistieken kun je niet controleren met één ervaring!!" maar ik vind het toch raar. En dan nu zoveel besmettingen en geen ontwrichte samenleving? Ik snap het niet meer. Ondertussen zie ik Crownless twijfelen over een keertje zwemmen, terwijl andere mensen in mijn omgeving doodleuk vakanties plannen naar Canada dat ik denk... er was toch een pandemie of vergis ik me nou!? Ik snap het gewoon niet meer.
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door isara »

Ik ook niet meer. Ik had overwegend toch het idee dat gevaccineerde mensen niet of minder ziek worden, maar als ik dat hier lees…

Intussen heb ik voor zover ik weet nog steeds geen corona gehad. Terwijl ik, wanneer het kan echt wel dingen doe als sauna, sportschool en ik een partner heb die de hele dag tussen de pubers zit. Vind ik ook best bijzonder. Maar goed, ik verwacht het binnenkort wel.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Daantje »

De vaccinatie beschermt in eerste instantie tegen zodanig ziek worden dat er een ziekenhuisopname nodig is. Ik hoor van gevaccineerde en verder gezonde mensen best uiteenlopende ervaringen met hoe ziek ze worden. Voor sommigen is het niveau verkoudheid, anderen is het vergelijkbaar met wat bijvoorbeeld Juffie beschrijft. Het is een soort loterij hoe ziek je ervan wordt en niet te voorspellen op basis van hoe fit of gevaccineerd je bent.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Arno »

Ik had ook heel verschillende reactie's op de vaccinatie's. Na de eerste waar ik janssen vorig jaar in juni kreeg had ik nauwelijks last maar na de booster nu afgelopen januari waar ik moderna heb gekregen was ik een dag of 4 best wel beroerd. Dus een groot verschil.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door thaliya »

Bij ons op school (en ja, ik weet het, N=1) zijn tot nu toe de anti-vaxxers het zwaarst getroffen. De mensen met tenminste hun eerste 2 vaccinaties zijn na een week meestal wel weer terug, hooguit dat ze een paar dagen moeten verlengen omdat ze zich wel goed voelen, maar nog verkouden zijn.
De drie anti-vaxxers gaan nu hun 3e ziekteweek in... alledrie ook echt goed ziek.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door juffie »

Ik ben wel gevaccineerd en geboosterd en heb er 1 week quarantaine en 1 week ziek extra erop zitten. Ik
Hoop volgende week weer te kunnen.

Tja, geen idee hoe ik was geweest zonder prikkies.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
tijgie{K}
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 aug 2009, 15:17
Locatie: Ergens onder de zon

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door tijgie{K} »

Ik ben helemaal up to date met drie prikken en heb nauwelijks last gehad van mijn Corona besmetting. Ik was verkouden en had een stevige klont slijm in mijn keel. Dat heb ik normaal gesproken ook als ik verkouden ben, alleen leek het slijm wat taaier te zijn dan normaal. Verder heb ik nergens last van gehad.
All people smile in the same language.

We are angels with but one wing, and to fly we must embrace each other

Impotence: Nature's way of saying "No hard feelings".

Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Voleuse »

Mja je weet ook niet goed of je nou besmet bent geweest of niet. Ik vermoed, met de hoeveelheid mensen die in mijn omgeving ooit positief getest zijn, dat ik het ergens wel eens heb opgelopen maar gewoon asymptomatisch was. De vaccinaties MOETEN iets gedaan hebben, want anders lag bij de huidige besmettingscijfers de hele IC vol. Maar het was niet zo mooi als beloofd.

Beterschap, juffie en thaliya. Het klinkt niet leuk en ik hoop dat jullie goed herstellen.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Plaats reactie