Hé! Dat gaat over mij!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Hé! Dat gaat over mij!

Bericht door Daantje »

@Jezebel

Ik heb al wel gegoogled naar LTO3 en het is wat lastig om door alle advertenties en verkoooteksten heen te waden. (En ik ben allergisch voor "het is natuurlijk dus niet chemisch en dus geen bijwerkingen" claims). Het wel als iets wat ik een kans zou willen geven. De zaken waarvoor men zegt dat het helpt isnorecienhet lijstje klachten waar ik last van heb (concentratie, somber, slecht slapen). Maar ik zie echt heel weinig verhalen over bijwerkingen of ervaring dat het niet of nauwelijks werkt.

Nu ik weer een keer naar een psychiater wordt doorgezet om over medicatie te praten vind ik het wel een beetje eng. Want heb ik wel ADHD genoeg voor iets als dex. Dat was namelijk ook de aanvankelijke conclusie van de psychiater bij de autisme diagnose: trekjes van ADHD, maar niet genoeg voor een diagnose.

Want ik heb vooral heel veel moeite om me te concentreren op zaken die veel denkvermogen vereisen (mijn werk dus). En ik zie op tegen de instelperiode en bijwerkingen. Dan lijkt iets als LTO3 een stuk laagdrempeliger.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Hé! Dat gaat over mij!

Bericht door Heidi »

Ik heb het vandaag ontvangen (van Lucovitaal ik moest iets kiezen), dus zal mijn ervaring ermee de komende tijd laten weten
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Hé! Dat gaat over mij!

Bericht door Jezebel »

Ik hoop dat het voor jou ook werkt Heidi!

@Daantje; na googlen vond ik zelf één forum waarop de teneur was dat LTO3 níet werkt, ik vermoed dat dat alle mensen zijn die het hebben geprobeerd en die in het percentage zaten voor wie het inderdaad niet werkt. Ik vond (en vind, eerlijk gezegd) het ook nogal 'verdacht' dat er zoveel puur positieve verhalen te vinden zijn. Maarja, nu voeg ik mezelf ook bij die positieve verhalen, na het gewoon maar geprobeerd te hebben. Ik merkte trouwens na twee of drie dagen al een groot verschil (vooral: hé, volgens mij ben ik al twee dagen niet uitgebarsten naar de kinderen toe).

Als je iets laagdrempeligs zoekt om het te proberen, zou ik dit gewoon doen eerlijk gezegd. Bij mijn familie zie ik veel bijwerkingen van de ritalin (niet alleen mijn broertje, maar meer mensen): verdwijnen van eetlust, rebound zodra de medicatie is uitgewerkt, zombie-gevoel, om maar wat te noemen. LTO3 heeft dat allemaal niet.

O, als je het wilt proberen en gevoelig bent voor (sterke) vissmaak: neem de no-taste variant! De andere ruikt en smaakt behoorlijk sterk naar vis, en dat is niet wat je (ik) 's ochtends op een lege maag wilt eten. Zeker niet als je het poeder uit de capsules wilt halen om het door je eten/glas water te mengen.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Hé! Dat gaat over mij!

Bericht door isara »

Interessant, ik ga het ook overwegen! Heb geen ADD diagnose, maar wel kenmerken van. Ik heb nauwelijks problemen met plannen, maar bij mij is het echt mn aandacht en concentratie.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Hé! Dat gaat over mij!

Bericht door Mack »

Ik moest ook even googlen want LTO-3 roept bij mij in eerst instantie het vraagteken op; Waarom zouden mensen vandaag de dag nog met lineaire tape werken voor data backups? En kom op, dat is een standaard uit 2005! :ugeek: :clown:

Maar alle gekheid op .... KIJK EEN EEKHOORN!!!1! ....

Ehhhh ... Voor mij persoonlijk is €40 per maand wel een hindernis.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Hé! Dat gaat over mij!

Bericht door Daantje »

Offline tape back-ups zijn nog steeds relevant hoor. :P

Ik was net bij de Etos, maar daar hadden ze het niet. Want ik wil het nu eigenlijk wel gaan proberen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Hé! Dat gaat over mij!

Bericht door Voleuse »

@Daantje ik heb ook autisme met ADHD trekjes, en toen ik gediagnosticeerd werd heb ik de optie tot medicatie afgeslagen. Ik ben nu ehh, 8 jaar verder of zo en ik vraag me nog steeds af of het me nou zou helpen ja of nee...
Dus ik zou zeggen doe het gewoon. Je zit nu nog dicht op je diagnose, je hoeft niet je hele dossier weer te heropenen (dat is mijn barrière momenteel) en als het niet werkt, ja, das op de korte termijn ff kut maar dan weet je dat ook weer.

Ik denk bij dingen zonder bijwerkingen altijd "Ja, dat komt omdat t geen werking heeft...". Placebo effect is ook leuk hoor, ik wil niemands ervaring tegenspreken maar ik denk niet dat het te vergelijken is met medicatie waar ehh, randomized control trials achter zitten enzo.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Hé! Dat gaat over mij!

Bericht door Jezebel »

@Voleuse: eens hoor! Maar ik weet niet in hoeverre het medisch getest is eigenlijk. In Nederland in ieder geval niet, maar het zal vast niet alleen voor het placebo-effect zijn dat het in andere landen wordt voorgeschreven in plaats van de medicatie die hier gebruikelijk is.

@Daantje; ik bestel het online, volgens mij is het niet in een fysieke winkel te koop. Hier in de buurt niet in ieder geval (maar ik woon ook in achtergebleven gebied, wat dat betreft).
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Hé! Dat gaat over mij!

Bericht door Voleuse »

Ja goed maar we hebben het hier over iemand die al een afspraak heeft met een psychiater die er nu soort van vanaf wordt gepraat door iemand met twee maanden ervaring met een vitaminepil. Even gechargeerd gezegd. Ik snap echt niet waarom jullie hier allemaal iets waar minder of geen wetenschap achter zit beschouwen als laagdrempeliger. Ik snap heel goed dat als medicatie om wat voor reden dan ook niet werkt of niet voor jou is, dat je dan overgaat op iets natuurlijkers op basis van goede verhalen op een forum. Maar ik snap niet dat dat de eerste optie is en al helemaal niet dat je dat aan andere zoekende mensen aanraadt.

Iedereen mag voor zichzelf beslissen uiteraard. Maar ik wil toch iets van een kritische noot laten horen idk.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Hé! Dat gaat over mij!

Bericht door Jezebel »

Het is zeker niet mijn bedoeling iemand ergens vanaf te praten, als dat zo overkomt. Ik deel mijn eigen ervaring met iets dat m.i. een alternatief zou kunnen zijn - dat is toch niet verkeerd?
In die eigen ervaring heb ik dit geprobeerd omdat ik a. geen officiële diagnose heb en dus geen toegang tot de bijbehorende medicatie maar b. in mijn dagelijks leven wel hinder ondervind van alles wat verdacht veel lijkt op waarvoor ik een diagnose zou kunnen krijgen. In mijn directe omgeving heb ik jarenlang kunnen zien wat de medicatie aan bijwerkingen kan hebben, dus als er dan een vitaminepil is die hetzelfde doet zonder bijwerkingen en zonder recept, dan probeer ik dat eerst, ja. Ik zeg zeker niet dat iemand ver zou moeten blijven van de gebruikelijke medicatie, of een afspraak bij een professional zou moeten afzeggen, ofzo.

Je reactie voelt nogal aanvallend, maar ik neem aan dat je dat niet zo bedoelt :)
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Hé! Dat gaat over mij!

Bericht door eireann »

Ondertussen zit ik lekker een avondje te hobbyen. Wonderbaarlijk hoeveel beter een naaimachine werkt als je het boekje (na 8 jaar) er eens bij pakt!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Hé! Dat gaat over mij!

Bericht door Jezebel »

Leuk Anne! Wat maak je?
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Hé! Dat gaat over mij!

Bericht door eireann »

Een jurkje van stof dat ik nog had liggen. Zou leuk zijn als ze hem kan dragen, maar tis vooral even oefenen. Aandachtspunten:
Netjes uitknippen van de stof
Netjes de stof recht door de naaimachine halen.

K zal volgend jaar maar meegaan naar de kleuterklas :)

Ook even kijken dat als ik stof koop het iets fijnere stof is. Rekstof is wel fijn, maar deze krult best erg.

En m'n huishouden gaat lekker (geweldig handige app en motiverend: sweepy) ik doe het gewoon ipv er aan te denken en te zuchten en te steunen
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Hé! Dat gaat over mij!

Bericht door chell »

Even een LTO-3 tegengeluid, ik (met officieel label) heb het maanden gebruikt en merkte er niks van. Behalve pijn in mijn portemonnee.
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Hé! Dat gaat over mij!

Bericht door Jezebel »

Klinkt goed Anne, wil je een foto van het jurkje delen als het af is? Ben benieuwd! En stof netjes knippen is nog weer iets heel anders dan papier netjes knippen hoor! Gewoon lekker blijven oefenen :)

@Chell; dat is inderdaad wel pijn in je portemonnee, als het voor jou niet werkt...
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Plaats reactie