Help, Touwtjes!

De beste aanbiedingen: Hier melden graag!
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Help, Touwtjes!

Bericht door leonietje »

Hoi!

Ik wil misschien weer een klein beetje met touwtjes gaan doen. Dr is iemand in mijn omgeving die het wil proberen en ik vond zelf knopen ook altijd wel interessant. Ik heb wel iets van henneptouw in de kast liggen maar niet zoveel. Ik wil dus beetje uitbreiden. Maar waar/bij wie kan je op dit moment henneptouw bestellen? Dit mag gewoon ongekleurd zijn. Maar als het nog enigzins betaalbaar is vind ik kleurtjes ook tof.

Ow en staan er ergens nog tutorials online met wat basis knopen of is er een handig beginnersboek met veel plaatjes? Mijn engels is erg slecht dus als een boek/filmpje engels is heb ik echt duidelijke plaatjes nodig.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Help, Touwtjes!

Bericht door Heidi »

Voleuse! zij weet vast wat te doen :-)

Waarom hennep? Ik hou van touw! Maar niet van hennep...
Do more of what makes you happy
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Help, Touwtjes!

Bericht door leonietje »

Toen ik net in de scene zat heeft iemand mij met henneptouw geknoopt en de geur van hennep heeft me toen een extra beleving gegeven. En elke keer daarna werd ik blij van de geur van hennep touw het is dus gewoon voor mij een extra beleving.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Help, Touwtjes!

Bericht door Crownless »

Marijke heeft een paar tutorials gemaakt.

https://youtu.be/new4u2ii9Yc
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Help, Touwtjes!

Bericht door phedre »

Bij d ropespace eindhoven
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Deleted User 2176

Re: Help, Touwtjes!

Bericht door Deleted User 2176 »

Neem eens een kijkje op shibarisalon, die heeft ook touwtjes in de verkoop en het is een betrouwbaar adres.
Je kan natuurlijk ook een mailtje sturen naar: jane@shibarisalon.com
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Help, Touwtjes!

Bericht door Voleuse »

Ja hallo dit is het topic voor mij :P. Ik wil niet kut doen naar de dingen die hier worden aangedragen maar dat youtubefilmpje van Marijke is uit 2012 (!!). Wat daarin wordt uitgelegd is echt verouderd. Zeker in borstharnassen is er nogal wat veranderd en die zijn de laatste jaren een stuk veiliger geworden, dus ik zou dat niet doen :) (Niet dat t perse onveilig is wat daar wordt getoond, maar om het nou als startpunt te gebruiken om te leren knopen, zou ik niet doen).

Ik zou leren uit een boek met plaatjes ook echt afraden. Zeker als je de tekst erbij niet kan lezen schiet dat echt niet op. Filmpjes zijn al iets beter, maar die zijn ook vaak in het engels. In het echt leren is zoveel makkelijker en beter en mogelijk in het Nederlands. Rope space Eindhoven is een goede tip. Volg ook vooral v-tje op Fetlife, want die doet soms ook workshops/knoopdingen voor vrouwen in haar huiskamer.

Wat betreft touw kopen: hennep was vroeger heel gebruikelijk maar is tegenwoordig niet populair meer omdat het zo fluffy is en fricties er veel sneller uit glijden dan jute. Maar ik heb ook goede herinneringen aan die geur :). Bindme.nl is een degelijke winkel en die verkopen het nog, in kleur of neutraal voor een degelijke prijs. Als je goedkoper wil dan dat: koop hempex. Das plastic, dus geen geur, maar oersterk, overal te krijgen en super cheap. Ik denk niet dat dit voor jou geldt maar mocht er nou iemand meelezen die ECHT premium kwaliteit touw wil kopen: https://www.etsy.com/shop/ShopRopeMarks

En ehh, als je echt in je eentje in de huiskamer wil aankloten: koop ook iets waarmee je touw veilig kan losknippen en doe geen gekke dingen :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Help, Touwtjes!

Bericht door leonietje »

Thanks, degene die een keer iets meer touwtjes wil proberen heeft het nog nooit gedaan. En ik vind touwtjes leuk maar ik werd altijd vastgebonden dus weinig ervaring met zelf knopen. Het wordt idd een beetje aankloten met polsen en enkels vast aan bed of gewoon vast aan elkaar. Het gaat verder ook niet heel kinky worden verwacht ik. Ik ben mezelf echt heel erg kwijt geweest in sex. En in kink helemaal. En ik ben nu qua seks heel erg bezig met de vraag wat wil ik? Ik merk dat ik enorm passief was geworden tijdens seks en alle beslissingen liet afhangen van de ander omdat de relatie zo was gegroeid. Ik was sub en dus vond ik dat ik er niks over te zeggen had. Dat wilde ik ook niet want ik was sub. Maar nu ik seks heb met een nilla vind ie het raar dat hij altijd alles mag kiezen/beslissen en daar praten we best veel over en hij geeft mij de ruimte om mezelf weer opnieuw te ontdekken en hij daagt me ook uit dat te doen. Beetje bij beetje stel ik mezelf wat meer open nu en dat levert leuke ervaringen op. En ik had al een poosje het gevoel dat ik ook wil leren knopen. Dit nog niet ter sprake gebracht want hij is best wel nilla en ik wist voor mezelf nog niet zo goed wat ik ermee wilde. En nou kwam hij er dus gisteravond met de vraag of ik touw had zodat we elkaar een keer kunnen vastknopen. En geknoopt worden voelt eng want nog nooit met hem gedaan maar ook vertrouwd want dan hoef ik niet zoveel beslissingen te maken. Maar iemand knopen heb ik maar weinig gedaan. En dat is leuk want dan kan ik mezelf weer uitdagen maar ik wordt er ook onzeker van. Doe ik het straks wel goed? Vind hij het wel leuk? Wat ga ik doen als hij vast ligt? Gelukkig (en ook stom) heb ik nog een week of 3 voordat we elkaar pas weer kunnen zien. En heb ik nog tijd zat om dit allemaal te bedenken.

Maar als ik dus mn touwtjes set wil uitbreiden kan ik dus ook voor nu low budget touw kiezen. En een beetje spelen met de geur van het hennep touw wat ik al heb zo lang ik de verschillende soorten touw niet aan elkaar vastknoop toch?

Rope space Eindhoven ken ik wel van naam en is niet zo heel ver weg. Maar ik was vergeten dat het bestond. Thanks voor de tips!
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Help, Touwtjes!

Bericht door Frodo »

Als je het low budget wil doen: De Action verkoopt rollen dik hennepkoord van 20 meter voor 'n euro of acht. Kan even zoeken zijn want niet elk filiaalheeft hetzelfde assortiment.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Help, Touwtjes!

Bericht door Crownless »

Ik ben nu echt wel nieuwsgierig naar wat er is veranderd van dat filmpje. :)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Help, Touwtjes!

Bericht door Voleuse »

zo lang ik de verschillende soorten touw niet aan elkaar vastknoop toch?
Huh? Nee dat maakt echt geen zak uit hoor, je kan verschillende soorten touw gewoon aan elkaar vast knopen.
Crownless schreef: 27 aug 2020, 19:12 Ik ben nu echt wel nieuwsgierig naar wat er is veranderd van dat filmpje. :)
Ik wou dat ik een voicebericht kon inspreken hahah.
Maar goed vroegah toen ik net de scene in kwam en toen dit filmpje opgenomen is, was de heersende gedachte touw om de armen = gevaarlijk. Er werd vanalles bedacht om maar die armen uit het borstharnas te laten of om de handen snel uit te kunnen knopen enzo. Daar zit ook wel wat in, zenuwschade is een groot risico en het gaat het vaakst mis met een borstharnas (vooral als het te laag zit of als de spanning verkeerd is). Maar de armen hebben ook gewoon een functie in een borstharnas en je kan ze er niet zomaar uit laten. Nu komt er namelijk heel veel druk op je ribben. Dan loop je dus weer kans op dat je een floating rib (Nederlands? nouja als het te laag is geknoopt kom je op die halve rib te zitten en das best kwetsbaar) kneust, en je beknelt de ademhaling veel meer dan als de spanning op de armen zou komen. De knoopscene is er dus aardig van terug gekomen dat handsfree harnassen veiliger zijn, volgens mij ook omdat er ongelukken mee zijn gebeurd. Tegenwoordig worden dit soort harnassen eigenlijk alleen nog geknoopt door mensen die selfsuspension doen (en dan met een dikke stevige frictie aan het eind om alles vast te zetten, die heeft t filmpje ook niet echt geloof ik) want daarbij moet je uiteraard je handen vrij hebben.

Kijk als je op de grond blijft loopt dat allemaal wel los, maar goed, dat geldt ook voor armen en zenuwschade (zeker als je bunny weet waar die op moet letten). Ik zou als veiligste/beginnersharnas aanraden om een hands-in-font-harnas te leren. Dan zitten de armen niet naar achter gedraaid zodat de zenuwen redelijk beschermd zijn EN je knoopt niet direct op de ribben. Dan heb je als bunny ook meteen wel het gevoel dat je echt vast zit (dat vind ik althans zelf een groot nadeel van handsfree dingen)

Ohja en nog een verschil. Vroeger had je het idee rondzweven dat de lengte touw erg uitmaakte. Dan had je riggers met allemaal verschillende lengtes in hun kit zitten en voor elke tie pakten ze dan iets anders. Met een kleurgecodeerd systeem. Ja dat bleek dus onhandig. 10 meter touw zoals in het filmpje is meestal echt TEVEEL. Verschilt natuurlijk erg afhankelijk van wie je model is, maar 8 meter is standaard en dat is voldoende voor de meeste dingen. En als je tekort komt dan knoop je er twee aan elkaar. Je kan beter te kort touw hebben dan te lang, want je kan dr altijd een touw aanknopen maar als je 8 meter aan touw over hebt en je bent klaar, ja dan huil je want ga dat maar eens netjes wegwerken (en het uitknopen duurt ook lllllannnngggg als je aan het eind van het loshalen door elk kutlusje 10 hele meters moet gaan doortrekken).
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Help, Touwtjes!

Bericht door JJV »

Vroegah werd er ook met dubbel touw gewerkt. Vandaar ook de lengte.

Maar eh,
Wil je met een nilla niet eerst met ceintuurs en stukken gescheurde ouwe shirts werken? ( wat je beschrijft. Beetje aan bed vast enzo..)

Scheelt investering en minder risico dat iemand al te enthousiast een ingewikkelde fout maakt.
~\v/~
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Help, Touwtjes!

Bericht door Voleuse »

Met dubbel touw werken gebeurt nog steeds & dat heeft niks met mijn verhaal van hierboven te maken :P. Als je een veilige nillaproof optie zoekt: gebruik dan gewoon handboeien zou ik zeggen. Ook met de simpelste bedbondage wil je liever niet een hand afknellen en ik denk dat dat met een shirt nog sneller gebeurt dan met touw...
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Deleted User 2176

Re: Help, Touwtjes!

Bericht door Deleted User 2176 »

Voleuse schreef:Rope space Eindhoven is een goede tip. Volg ook vooral v-tje op Fetlife, want die doet soms ook workshops/knoopdingen voor vrouwen in haar huiskamer.
Nou, v-tje houd haar workshops niet in haar huiskamer, maar in een knoopstudio op de 1e verdieping. Het is maar een detail :D

Wat Voleuse al zei, het is een prima adres als je interesse hebt in touwtjes en ze heeft ook touwtjes in de verkoop.
En om het je heel makkelijk te maken: link naar profiel van v-tje op Fetlife.

Als het "maar" om een beetje kinky-achtige seks gaat, ook dan is het niet verkeerd om kennis op te doen in het bonderen met touwtjes.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Help, Touwtjes!

Bericht door leonietje »

Ik weet een paar basisknopen. Ik ga zorgen dat wat we doen veilig gebeurd en we gaan geen ingewikkelde dingen doen. Het is ook niet dag 1 dat ik in de scene zit en ik wil zelf in de toekomst wel meer met touw doen dus ik vind het ook niet heel erg om daarin iets te investeren. En als hij het niet leuk vind dan betekend het niet dat ik er niets mee kan want ik mag en kan nog steeds alles met iemand anders. Maar voordat ik dingen ga aanschaffen en doen wil ik me wel goed voorbereiden. Daarom ook dat ik hier info vraag. Ik heb ook leren boeien liggen en misschien dat ik die wel gebruik. Maar ik vind touw zelf leuker dus als ik dat veilig kan gebruiken dan ga ik dat liever proberen. Ik ga hem vooraf ook echt wel een aantal basics vertellen over veiligheid. Dat we wel echt serieus moeten zijn als de ander aangeeft dat touw niet fijn zit. En hij begon zelf al over een safeword. Ik heb het idee dat ie stiekem al wel wat gegoogled heeft en we praten ook weleens over kink. We gaan gewoon plezier maken en ik vind het wel leuk om hem hier een beetje in te betrekken. En voor hetzelfde geld zegt ie na 10 min dat het niet zijn ding is nou dan is dat zo dan bedenken we wel weer wat anders.
Plaats reactie