Help! Dilemma opleidingskosten werk

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Help! Dilemma opleidingskosten werk

Bericht door chell »

Mijn huidige werkgever is overigens een zorgorganisatie en boden dus gewoon aan om eventuele studiekosten over te nemen, ik schreef andere branche maar daarmee doelde ik op de detacheerders hiervoor.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Help! Dilemma opleidingskosten werk

Bericht door eireann »

En het wordt natuurlijk geen 'zouden jullie evt misschien m'n studiekosten over willen nemen, want komt ff niet lekker uit als ik het zelf moet dragen'

Maar een 'hoi!, Ik heb de kans om voor ik evt bij jullie begin cursus xxx te doen, keihandig in de functie voor xyz, wellicht ten overvloede, maar nemen jullie dit soort studie kosten over bij in dienst gaan?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Help! Dilemma opleidingskosten werk

Bericht door puppie »

Ik denk dat het afhankelijk is van wat voor ‘n opleiding het is en of je nieuwe werkgever er profijt van heeft als je deze cursus gaat doen.
Maar als je het zeker wilt weten kan je het het beste navragen.
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Help! Dilemma opleidingskosten werk

Bericht door isara »

Thanks! Ik heb net een mailtje met ongeveer zoals eireann hem heeft geformuleerd gestuurd met de vraag of ik vandaag een terugkoppeling kan krijgen.
E als die vandaag niet komt overweeg ik om de gok gewoon te nemen, gezien het relatief kleine bedrag. Ik denk dat ik dat er best uit zou kunnen onderhandelen bij een arbeidsvoorwaarden gesprek (wat nog leuk wordt, want ik wil een paar schalen omhoog ook ;)) . In het ergste geval kost het me 550 euro, dat leen ik er dan wel bij ofzoiets. Ik wil die cursus toch wel graag doen.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Help! Dilemma opleidingskosten werk

Bericht door chell »

Goed gedaan isara! En alvast succes met de cursus!
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Help! Dilemma opleidingskosten werk

Bericht door isara »

Toch andere uitkomst: manager reageerde supersnel terug: de cursus die ik wil doen (en zelfs het vervolgtraject tot practitioner daarna) bieden zij ook aan intern in hun scholingsprogramma, kosten worden 50% door hen betaald en 50% uit opleidingsbudget. Moet nog even vragen hoeveel dat is, want in de vacature staat 1,5% bovenop je bruto salaris... als dat 1,5% van het brutosalaris is is dat misschien 700 euro, vind ik niet megaveel, maargoed, what do I know.
Studiekosten overnemen was ook bespreekbaar, dan gaat t van mn opleidingsbudget bij nieuwe werkgever af, maar met dit verhaal dacht ik toch meh. Laat maar. Heb geen zin om meteen daar een hap uit te laten nemen terwijl er mogelijk minstens zoveel interessante dingen bij hen intern zijn en goedkoper ook. Dus heb alles geannuleerd. Nu nog even bedenken hoe ik dit ga uitleggen naar werkgever.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Help! Dilemma opleidingskosten werk

Bericht door eireann »

Geef Covid de schuld, dat kan je echt OVERAL de schuld van geven en dan is het nog ergens goed voor.

Ik merk dat ik al teveel scherm tijd heb nu er zo enorm veel/alles digitaal gaat, ik wacht nog even met de cursus tot dat weer wat is afgezakt.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Help! Dilemma opleidingskosten werk

Bericht door isara »

Fantastisch! :D :D Ik zou jou moeten inhuren!
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Help! Dilemma opleidingskosten werk

Bericht door isara »

bedankt voor de adviezen iedereen, zonder jullie inbreng had ik niet de manager gemaild denk ik en had ik nu allerlei belangrijke info niet gehad. Hij was er heel relaxt over.
Plaats reactie