controle loslaten

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Deleted User 2176

controle loslaten

Bericht door Deleted User 2176 »

Binnenkort ga ik een dame bezoeken om mijn kink te kunnen beleven, na zo lange tijd.
Echter, ik worstel met een best wel lastig probleem. Mijn controledrang is heel sterk en nadrukkelijk aanwezig waardoor overgave aan een ander bijna onmogelijk is. Anders gezegd: ik wil graag mijn kink beleven/ervaren, maar wel zoals ik het wil. Mij overgeven aan de ander en daarbij mijn controledrang loslaten is wel een uitdaging te noemen.
Het wordt ook wel uitgelegd als: je vertrouwd mij niet... Euh, jawel maar het lukt niet om mijn controle los te laten.

Nu mij een kans geboden wordt om mijn kink te beleven zoek ik naarstig naar een mogelijke oplossing.
Ik heb een deprivation hood met slotjes :) en wil die gaan gebruiken. Zou het werken?
Die dame heeft reeds laten weten geen bezwaar te hebben, dus dat is al goed nieuws. Je bent bij mij in veilige handen en je kan me gewoon vertrouwen, zei ze er ook bij.
Ik hoop dat het met die hood lukt om me over te geven en de controle los te laten. En dan te ervaren wat ze met mij gaat doen, zonder dat ik steeds weer protesteer omdat het anders gaat dan in mijn koppie zit.

Het is geen dame die mij gewoon gaat vastleggen en mij verder met rust laat.
Ze wil graag actief bezig gaan zijn met mij, weliswaar zonder mepgereedschap en dergelijke zaken.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: controle loslaten

Bericht door Crownless »

Eh, tja....

Niet kunnen omgaan met veranderingen is ook gewoon een ding dat bij autisme hoort. En als jij al een heel script in je hoofd hebt en je vertelt dat verder niet, dan is de kans nogal groot dat ze ervan gaat afwijken. Want er is geen standaard volgorde en geen standaard manier van bdsm uitoefenen en dergelijke.

Dus je kunt een paar dingen doen:
- geen verwachtingen/script hebben. Als je dat niet hebt, kan er niet van worden afgeweken.
- oefenen met omgaan van veranderingen bij niet bdsm dingen, en kijken of wat in andere gevallen werkt, ook bij Bram werkt.
- de dame in kwestie vertellen dat je autisme hebt en dus bij een kennismakingsspel nodig hebt dat ze zegt wat ze gaat doen en dan ook doet wat ze zegt.
- vooraf afspreken wat ze gaat doen en vragen hoe ze dat doet.
- jezelf afleiden zodat je niet kunt nadenken over hoe je iets graag wilt.

Het kan best lastig zijn om te vertellen wat jij nodig hebt.
Het kan ook lastig zijn voor haar. Want als ik naar mezelf kijk, weet ik bij het begin van een bdsm spel nog niet precies wat ik ga doen en hoe ik het ga doen.

Ik vind die hood echt een heel slecht idee. Je sluit je dan helemaal op in je eigen hoofd met je eigen gedachten en geen enkele manier om duidelijk te maken aan de dominant wat er in je om gaat. Plus, je kent haar nog niet echt.

Heb je trouwens al eens gekeken naar een verzwaringsdeken? Als dat voor jou hetzelfde effect heeft als vast liggen in een strakke bodybag, heb je gewoon alle controle en geen dominant nodig.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Nadia

Re: controle loslaten

Bericht door Nadia »

DBJ, wil je controle hebben over je onderwerping? Dan heb je wellicht heb je iets aan mijn onderschrift:

"Je bent bang om controle kwijt te raken waar het enige wat je werkelijk kwijt raakt, angst is."

Ja overgave is moeilijk, eng, soms verschrikkelijk. Maar dat is wel wat je wilt, toch?. Misschien niet meteen beginnen met The Big Thing, maar eerst kleine stapjes? Zodat je die ander leert kennen en vertrouwen? Je langzaam vertrouwen krijgt, om dan volledig de controle over te kunnen geven?

Dat is toch hoe het voor veel andere mensen toch werkt, in ieder geval voor mij.

Van 0 tot 100 in 5 seconden, of van 0 tot 100 in 5 uur/5 dagen / 5 weken / 5 maanden, 5 jaar. Wat maakt de tijdslimiet uit, als het effect maar wordt behaald? Liever van 0 tot 100 in 5 maanden met een WOW gevoel tot in lengte van jaren, dan een 0 tot 100 ding in 5 uur met een enorme kater achteraf?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: controle loslaten

Bericht door kitten »

Zo'n hood klinkt als spelen zonder stopwoorden. Gevaarlijk. Als jij alleen wil worden vastgebonden, wil je alleen worden vastgebonden. Als zij meer wil, kun je overleggen over grenzen. Wat mag ze wel, wat mag ze niet? Controle drang? Vind ik niet. Uiteindelijk heeft de D enkel die macht die de sub hen geeft. Ik zou dus met haar in gesprek gaan over de details, als ik jou was.
Deleted User 2176

Re: controle loslaten

Bericht door Deleted User 2176 »

Dank voor jullie reacties.

Dat had ik niet verwacht, het afraden van het gebruiken van zo'n hood.
Het gaat hier overigens om een dame die aan betaalde dienstverlening doet en mij benaderd heeft op fet, naar aanleiding van een topic in durftevragen.

Met een hood sluit ik me af van mijn omgeving en krijg zodoende -hopelijk- weinig mee van hetgeen ze van plan is. Dat voel/ervaar ik dan wel. Tot nu was het steeds hetzelfde liedje die gedraaid werd en ik zoek naar een manier om daaruit te komen. Op meetings was ik altijd behoorlijk 'aanwezig' als je begrijpt wat ik bedoel. En de oplossing was dan ook min-of-meer hetzelfde. Ik wilde maar 1 ding en dat is vast.
En telkens weer steeds hetzelfde zorgt ervoor dat ik in mijn comfortzone blijf. Fijn dat wel, maar ik zie het ook als stilstand. Ik kom niet verder dan dat.
En nu is er een dame die het juist anders wil doen dan steeds hetzelfde wat ik al ken. Enerzijds ben ik blij dat er andere mogelijkheden geboden worden, maar tegelijk ook de vraag hoe mijn controledrang los te laten en haar mijn volledige vertrouwen geven? En zodoende kwam ik op het idee van die hood. Maar jullie raden dit juist af?
Het zal sowieso al anders zijn dan op een meeting, geen drukte om ons heen die afleid en het is 1 op 1 in een ruimte met rustgevende achtergrondmuziek.

Het is geen dame van het type: U vraagt wij draaien. Ook al wordt er betaald voor haar dienstverlening. Wel geeft ze haar eigen invulling aan de wensen van de klant. In mijn geval dus vastgebonden worden, al zal ze daar ongetwijfeld wel varianten op hebben :D En laat ik juist dat nu graag eens willen ervaren ipv zoals het altijd ging op meetings.


Mijn andere verlangen blijft overigens wel bestaan.
Gewoon vastliggen en mij enige uren met rust laten.
Dat heeft kennelijk een soort van rustgevende en therapeutische werking op mij.
Daarvoor ben ik bij die dame aan het verkeerde adres, dat heeft ze mij duidelijk gemaakt.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: controle loslaten

Bericht door kitten »

dbj schreef: 20 aug 2021, 09:53maar tegelijk ook de vraag hoe mijn controledrang los te laten en haar mijn volledige vertrouwen geven?
Wat heeft ze gedaan om je vertrouwen te verdienen? Is ze wel te vertrouwen?
Deleted User 2176

Re: controle loslaten

Bericht door Deleted User 2176 »

Ik vind het moeilijk om daar gewoon een simpel en duidelijk antwoord op te geven.
Die vraag is mij al vaker gesteld: Hoe weet je dat die ander te vertrouwen is?
Ik neig om meer het tegenovergestelde te vragen: Waarom zou je een ander, die je nog niet kent, meteen al wantrouwen?

Ga uit van het goede in de mens heb ik ooit ergens gelezen.
En er is ook een boek die heet: De Meeste Mensen Deugen.

Ik denk dat daarme de vraag over vertrouwen al min-of-meer beantwoord is.
Of anders gezegd bij rechters: Je bent onschuldig totdat het tegendeel is bewezen.
Dat vertaal ik dus naar: iedereen is te vertrouwen. Dat zou het uitgangspunt moeten zijn.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: controle loslaten

Bericht door Voleuse »

Het lijkt me juist een goed idee om met een nieuw iemand in je comfort zone te beginnen. Als je betaalt dan mag je daar JUIST voor terug verwachten dat het iets is naar jouw smaak, en dat er goed wordt onderhandeld om rekening te houden met jouw wensen.

En echt niet iedereen is zomaar te vertrouwen. Zeker niet als je ze betaalt.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: controle loslaten

Bericht door Crownless »

dbj schreef: 20 aug 2021, 17:18 Dat vertaal ik dus naar: iedereen is te vertrouwen. Dat zou het uitgangspunt moeten zijn.
Het uitgangspunt zou ook moeten zijn dat wanneer ik mijn fiets zonder slot bij het station parkeer, de fiets er nog staat als ik terug kom. Maar ja, dat is niet aan te raden.

Ik denk dat het uitgangspunt is dat de meeste mensen deugen helemaal prima is, maar als je iemand niet kent, je ze het ook niet te makkelijk moet maken. Want om terug te gaan naar die fiets, 99 van de 100 mensen die mijn fiets zien willen m helemaal niet stelen. Dat slot is er alleen maar voor die ene persoon.

Dus het merendeel van de sekswerkers zullen goede bedoelingen hebben. Maar ja, je zult net die ene hebben die even je portemonnee leeg haalt als je niet kijkt. Of die wel even een veeprikker pakt. Of de voorbinddildo.
Dat je iemand aan kunt kijken, en stop kunt roepen, maakt je al weerbaarder.

Nog los daarvan, mensen maken fouten. Ook dominante dames die er hun geld mee verdienen. Dan is het toch alleen maar handig dat je "auw stop dit wil ik niet!" kunt roepen? Met zo'n hood wordt dat lastig.

Ik snap je niet helemaal trouwens. Aan de ene kant wil je alleen worden vastgebonden en met rust gelaten worden, want dat werkt rustgevend/therapeutisch. Maar aan de andere kant wil je dat juist niet?

Stel nou dat je, in plaats van vastgebonden worden, je een massage wilde.
Als je alleen een massage wilt, wil je alleen een massage, geen hele machtsverhouding er ook nog bij. En dan is het duidelijk, dan ga je naar een masseur. Dan ga je niet aan een domina vragen om je te masseren.

Als je alleen wilt dat een vrouw je vastbindt en dat je dan met je hoofd op haar schoot mag liggen en zij dan door je haren aait, en wanneer je ter plekke iets anders wilt, ze dat ook meteen anders doet, dan kun je denk ik beter terecht bij een prostituee dan een domina.

Je kunt je geld maar een keer uitgeven.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Deleted User 2176

Re: controle loslaten

Bericht door Deleted User 2176 »

Crownless schreef: 20 aug 2021, 18:09Dat je iemand aan kunt kijken, en stop kunt roepen, maakt je al weerbaarder.

Nog los daarvan, mensen maken fouten. Ook dominante dames die er hun geld mee verdienen. Dan is het toch alleen maar handig dat je "auw stop dit wil ik niet!" kunt roepen? Met zo'n hood wordt dat lastig.
Kijk, hiermee maak je al duidelijker wat je bedoeld.
Het hoeft niet perse in woorden te zijn, het zou ook in (hand)gebaren kunnen. Of zoals iemand mij zei: je moet elkaar in de ogen kunnen kijken. Maar waarom zijn blinddoeken dan zo gewild??
Crownless schreef: 20 aug 2021, 18:09Ik snap je niet helemaal trouwens. Aan de ene kant wil je alleen worden vastgebonden en met rust gelaten worden, want dat werkt rustgevend/therapeutisch. Maar aan de andere kant wil je dat juist niet?

Je kunt je geld maar een keer uitgeven.
Je haalt nu twee zaken door elkaar, maar dat zal aan mij te wijten zijn hoe ik alles opschrijf.
Het ene is gewoon een speelsessie (heb hier geen ander woord voor) waarin dus actief mijn kink beleefd wordt. En daarin wil ik nu juist iets anders gaan ervaren dan het bekende en vertrouwde. Dat is dus wat die dame mij te bieden heeft tegen betaling. En ze geeft op haar eigen wijze invulling aan mijn verlangen naar bondage en andere vormen van fixeren. Dat gaat wel lukken in een tijdslot van 2 uur.

Het andere is inderdaad rust vinden door vastbinden. Kan ook in een bodybag of dwangbuis zijn. Iemand meende overeenkomsten te zien met inbakeren en ik denk dat deze benadering wel juist is. Voor mij zal het een rustgevende en therapeutische werking hebben, zeker in een geluidarme omgeving. En dan heb ik het wel over een tijdsduur van ongeveer 3 uur gedurende men mij volledig met rust moet laten. Laat mij gewoon vastliggen gedurende die tijd is kort en krachtig samengevat. Een check doen af en toe is prima, zolang mijn rust niet wordt verstoord.
Wat echter niet lukt is mijn hoofd leegmaken, daar heb ik nog niets voor kunnen vinden wat bij mij werkt.

Twee geheel verschillende zaken, hoop dat het nu helder is.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: controle loslaten

Bericht door phedre »

als ik vastgebonden word, of opgesloten in een kooi, raakt mijn hoofd vanzelf leeg. In het begin kost dat dat wat moeite, tot ik me realiseer dat ik toch niks kan. Dat accepteren, zorgt juist dat mijn hoofd stopt met tollen en draaien.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Deleted User 2176

Re: controle loslaten

Bericht door Deleted User 2176 »

En ik maar zoeken naar het ventiel of het uitknopje...
Werkte het maar zoals jij het beschrijft phedre.
Hmmm, toch eens nader onderzoeken als de mogelijkheid daarvoor zich aandient.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: controle loslaten

Bericht door phedre »

bij mij werkt het zo dus wel.. acceptatie :) Je kunt ff helemaal niks, dus waar zou je je druk om maken, je kunt er toch niks mee :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Deleted User 2176

Re: controle loslaten

Bericht door Deleted User 2176 »

Nadia schreef: 20 aug 2021, 02:29 DBJ, wil je controle hebben over je onderwerping? Dan heb je wellicht heb je iets aan mijn onderschrift:

"Je bent bang om controle kwijt te raken waar het enige wat je werkelijk kwijt raakt, angst is."
Ja, dat onderschrift is duidelijk herkenbaar aanwezig onder jouw postings.
En als ik gewoon helder erover nadenk wat daar staat, dan zou je weleens gelijk kunnen hebben.
Heb je daar ervaring mee, toevallig?
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: controle loslaten

Bericht door Peter^ »

Toevallig met een sub van mij in gesprek hierover. Ze wil graag 100% controle los laten. Haar verteld dat 100% niet mogelijk is. De mens blijft verantwoordelijk voor zichzelf.
Geniet van de positieve momenten.
Plaats reactie