Hoe doe je ervaring op als Dom zonder ervaring?

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Plaats reactie
MarcUtrecht
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 mei 2022, 11:49

Hoe doe je ervaring op als Dom zonder ervaring?

Bericht door MarcUtrecht »

Hey!

Zoals sommige van jullie weten ben ik vrij nieuw in de wereld van BDSM. Ik ben switch en wil graag ook ervaring opdoen in een rol als Dom, maar ik loop er tegenaan dat als ik contact zoek met iemand en de vraag komt op of ik ervaring heb in mijn rol als Dom, het toch een afknapper is voor de vrouw als ik aangeef geen ervaring te hebben. Dat snap ik op zich wel, dat je liever een Dom hebt met ervaring.

Maar hoe doorbreek je die cirkel? Want hoewel alles staat met zelfverzekerdheid in je rol als Dom zal ik het toch eerst een paar keer moeten uitproberen om te kunnen zeggen dat ik ervaring heb en erin te groeien.

Ik ben benieuwd hoe jullie dit zien.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Hoe doe je ervaring op als Dom zonder ervaring?

Bericht door Voleuse »

Het gaat niet alleen om zelfverzekerd overkomen heh, het gaat ook om veiligheid. Bij veel kink dingen moet je op bepaalde dingen letten, op bepaalde plekken niet slaan bijvoorbeeld. Als je zonder ervaring in het wilde weg dingen gaat doen zit een ongeluk in een klein hoekje.

In mijn ervaring: je leert wat mensen kennen, je gaat eens een keer naar een speelfeestje. Je kijkt eens hoe andere mensen het doen. Je leest er eens wat over, je stelt vragen. Op en gegeven moment ken je mensen, en dan vraag je iemand eens om iets te laten zien of uit te leggen. Of een ervaren sub biedt zich aan om proefkonijn te zijn. Misschien kan je met iemand co-toppen. Ik heb heel veel voor het eerst uitgeprobeerd doordat een ervaren domina haar sub even uitleende zodat ik het ook een keer kon proberen.

En toen, in die redelijk onervaren staat (maar toch geen totale nitwit meer) ging in daten met een ervaren sub. Hij vond t niet erg dat ik niet veel ervaring had, want we hadden een goede klik en hij wist heel goed wat hij wilde en hoe het moest enzo. Hij heeft me door heel veel dingen heen gepraat. Daar heb ik het meeste van geleerd.

Tenslotte: ik heb ook gewoon workshops gevolgd. Voor choking, voor impact play, heel veel voor touw. Soms heb je workshops op een feestje, twee voor de prijs van 1.

Dus mijn tip zou vooral zijn: leer mensen kennen die al weten wat ze doen en vraag het daar eens aan. En ga niet te haastig dingen proberen waar je geen weet van hebt :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Hoe doe je ervaring op als Dom zonder ervaring?

Bericht door phedre »

Een poosje geleden leerde ik een man kennen die op zoek was naar ervaring, die wil de leren. Samen zijn we gaan praten en oefenen. Het begon met praten, ik heb hem mijn 'speelgoed' laten zien. Na een paar keer zijn we gewoon gaan oefenen. Ik liet hem n paar zwepen uitzoeken en daarmee zijn we aan de gang gegaan. Ik heb hem verteld waar hij wel/niet mocht slaan, hoe hij die zweep het beste kon hanteren en toen mocht hij op mijn rug oefenen, daarna heb ik hem laten voelen hoe die zweep voelde. De volgende keer weer die een of twee zwepen die hij eerder had uitgezocht en een of twee nieuwe dingen erbij. Het was geen spelen, maar echt gewoon oefenen, zodat hij diverse speeldingen leerde kennen.

Misschien is het voor jou ook mogelijk om zoiemand te leren kennen op munches bijvoorbeeld of waar je dan ook mensen leert kennen
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Hoe doe je ervaring op als Dom zonder ervaring?

Bericht door Heidi »

phedre schreef: 17 mei 2022, 00:34 Een poosje geleden leerde ik een man kennen die op zoek was naar ervaring, die wil de leren. Samen zijn we gaan praten en oefenen. Het begon met praten, ik heb hem mijn 'speelgoed' laten zien. Na een paar keer zijn we gewoon gaan oefenen. Ik liet hem n paar zwepen uitzoeken en daarmee zijn we aan de gang gegaan. Ik heb hem verteld waar hij wel/niet mocht slaan, hoe hij die zweep het beste kon hanteren en toen mocht hij op mijn rug oefenen, daarna heb ik hem laten voelen hoe die zweep voelde. De volgende keer weer die een of twee zwepen die hij eerder had uitgezocht en een of twee nieuwe dingen erbij. Het was geen spelen, maar echt gewoon oefenen, zodat hij diverse speeldingen leerde kennen.

Misschien is het voor jou ook mogelijk om zoiemand te leren kennen op munches bijvoorbeeld of waar je dan ook mensen leert kennen
Hoe gaat het nu inmiddels tussen jullie Phedre?
Niet het juiste topic
Maar weet niet meer waar dit oorspronkelijke verhaal staat…
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Hoe doe je ervaring op als Dom zonder ervaring?

Bericht door phedre »

is al lang weer voorbij :) Hij gaf in het begin aan voor n volledige relatie te gaan, maar toen ik later aangaf ook wat 'vanilla' dingen te willen doen, zoals wat drinken in de stad of foto's maken buiten, gaf hij aan dat allemaal niet te willen en dan liever voor n ander te gaan :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Hoe doe je ervaring op als Dom zonder ervaring?

Bericht door Heidi »

Hmpf wat stom
Hopelijk komt er een andere leukerd voorbij, zodat je hart om fijne redenen sneller gaat kloppen ;-)
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Hoe doe je ervaring op als Dom zonder ervaring?

Bericht door phedre »

dank je :) Ik hoop het ook, wel weer eens zin in iets vastigs, weer echt sub mogen zijn ook. Mis dat best wel heel erg veel
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Hoe doe je ervaring op als Dom zonder ervaring?

Bericht door Heidi »

Heel herkenbaar!
Do more of what makes you happy
Plaats reactie