herinneringen

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

herinneringen

Bericht door Charles »

Sinds het begin van de coronacrisis ben ik nergens meer geweest, er werd ook niets meer georganiseerd vanwege de lockdowns. Voor mij is het nu dik drie jaar geleden al dat ik nog een sm-meeting bezocht.
Ondertussen ben ik -onbewust?- herinneringen aan het ophalen (of is het herbeleven?) en verbaas me erover dat ik nog best veel weet wat er destijds gebeurde. Ik weet vrijwel alles nog tamelijk precies, alsof het kort geleden was. Terwijl het in werkelijkheid al vele jaren geleden was, vaak zelfs langer dan tien jaar geleden. Maar ook gebeurtenissen die nog veel langer geleden hebben plaatsgevonden herinner ik me heel precies.
Hoe kan het dat ik het allemaal nog zo precies weet, ondanks dat het al vele jaren geleden was?

Maar ook kansen en mogelijkheden die mij geboden werden, maar die ik toen onbenut gelaten heb :oops: Ik kan mijzelf nu wel voor mijn kop slaan dat ik zó stom was om een aanbod af te wijzen... Ook dat herinner ik me nog goed.
Hoe kan dat?? Is er een verklaring daarvoor?
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: herinneringen

Bericht door Voleuse »

Mensen met autisme hebben vaak een heel goed geheugen voor gebeurtenissen. Ik herinner me bijvoorbeeld nog glasherder dingen van toen ik een kleuter was. Heeft niets met kink specifiek te maken denk ik, behalve dat dingen die emoties oproepen makkelijker in je geheugen blijven.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: herinneringen

Bericht door Charles »

Voleuse schreef: 25 aug 2022, 16:27dat dingen die emoties oproepen makkelijker in je geheugen blijven.
Ik denk dat het inderdaad emotionele dingen betreft en dat kan vanalles zijn. Bepaalde uitspraken vallen wat mij betreft ook hieronder, zeker wanneer ze herhaaldelijk gezegd werden.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: herinneringen

Bericht door Peter^ »

"Mensen met autisme hebben vaak een heel goed geheugen voor gebeurtenissen." Daar kan ik voor mij bijvoegen: beelden en geluiden, wat er gezegd is. Dat zijn goede kwaliteiten van autisten. Alleen jammer dat het voor mensen die dat niet hebben zo enorm bedreigend over kan komen....
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: herinneringen

Bericht door Charles »

Ik begrijp wat jij bedoeld.
Over mij is weleens gezegd dat ik een goed fotografisch geheugen heb en dat klopt denk ik inderdaad. Gek genoeg gaat dat bij mij niet op voor personen. Ik herken zelden mensen, tenzij het om mensen gaat die ik geregeld zie/zag of met een heel opvallend uiterlijk.
Maar voor wat betreft de omgeving, gebouwen enzo, en voor hetgeen mijzelf is overkomen klopt dat wel van herkenning en herinneringen. Ik kan daar bijna moeiteloos een beeld van maken.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: herinneringen

Bericht door Voleuse »

Ja er zijn verschillende soorten geheugen en goed in de een betekent niet goed in de ander. Ik ben ook blind voor gezichten. En ik raak constant mijn sleutels, telefoon etc etc kwijt. Ik kan een kamer binnenlopen en vergeten waarom ik daar ookalweer heen ging. Maar ik weet nog goed hoe mijn kleuterklas eruit zag. Het is gewoon iets anders :p
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: herinneringen

Bericht door Charles »

Mijn laatste meetingbezoek was in 2019 en sindsdien geen meetings meer bezocht. Of ik nog meetings zal gaan bezoeken is vooralsnog ongewis. Ben lang afwezig geweest en het zal waarschijnlijk ook te duk gaan zijn voor mij, denk ik.

Maar ik heb natuurlijk wel herinneringen aan mijn meetingbezoeken :D
En daarover kan ik best wel iets schrijven en op papier zetten, digitaal papier dus :)
Het zal dan enkel datgene zijn wat mij om een of andere reden heel goed bijgebleven is.
Inmiddels staan er drie writings op mijn FL-profiel. Een mogelijkheid die ws niet heeft.
Eentje over mijn specifieke verlangen en hoe dat ging op meetings, feitelijk is dit een tamelijk algemeen verhaal. En eentje die gaat over aangeboden kansen en mogelijkheden die ik in de loop van de jaren kreeg, maar waar ik niet op ingegaan ben :oops:
Verder heb ik een korte writing geschreven over de befaamde winkel Shine die in 's-Hertogenbosch gevestigd was. Reeds jaren al weg... :cry:

Ben inmiddels begonnen met het schrijven over welke start ik maakte en hoe mijn eerste kennismaking was met BDSM. Zal vooral gaan over onwetendheid wat wel/niet normaal is en ervaringen daarmee. Aangezien dat rond de eeuwwisseling was, was er toen nog geen internet. In elk geval niet zoals we het nu kennen.

Het schrijven doe ik trouwens zonder autocorrect en spellingscheck, want daar word ik gek van en ze geven ook nog eens valse foutmeldingen.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: herinneringen

Bericht door Charles »

Nou, het bovenstaande klopt niet helemaal meer. De genoemde writings zijn inmiddels gedeleted.
Ben opnieuw begonnen met schrijven en heb het voornemen om de tekst te laten lezen door een boekenschrijvende kinkster. Want er zal vast wel verbeteringen nodig zijn in zinsopbouw en leesbaarheid.
Daarnaast trap ik telkens weer in dezelfde valkuil om over bepaalde herinneringen uitgebreid te schrijven alsof het gisteren was. Zo goed in mijn geheugen dat ik het nog precies weet. En over andere herinneringen schrijf ik juist veel minder uitgebreid. Ook hierin zal verbetering nodig zijn denk ik.

Als het goed verloopt heb ik straks een goed geschreven, gecorrigeerd en een prettig leesbaar verhaal om op FL te posten als writing.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Plaats reactie