Frodo. 1956 - 2023

Als U ineens Uw favo topic mist... dan staat de uitleg meestal hier
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door Nijntje »

Ik heb Fro volgens mij 2x ontmoet. De eerste keer is mij goed bijgebleven, want dat was hetzelfde weekend van mijn eerste IRL date met StilleWateren. SW was degene die mij aanspoorde om toch eens te gaan informeren of die man met baard die daar tegen de boom aan rustig stond te observeren inderdaad Frodo was. En dat was hij.

Het was de lentemeet van 2013. En de opkomst was behoorlijk. Fro stond zo’n beetje aan de rand, maakte wel een babbeltje als je erheen ging, maar grotendeels stond hij volgens mij gewoon te genieten van het feit dat er zo’n diverse groep kinksters daar met elkaar zat te socializen. Alsof hij vooral goed op zich in wilde laten werken dat dit de familie uit zijn computer was, om de woorden van Juffie even te lenen. Zichtbaar genoot hij van het geheel, van mensen die elkaar om de nek vlogen om te knuffelen. Samen hapjes rond deelden over de picknick dekens.

Daarna trof ik hem nog eenmaal bij Phee’s, toen dat nog bestond.

Maar ik ben hem dankbaar voor de vele vrienden die ik dankzij dit forum heb mogen leren kennen. En waarmee ik nog steeds veel contact heb. RIP Frodo! Ik kom graag naar de herdenkings-meet.
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door miss_meeko »

Is het misschien welkom dat we wel met zijn allen iets van bloemen oid voor de uitvaart doen? Of een donatie aan een voor hem belangrijk doel dat we daar een kleine inzameling voor doen?
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door Voleuse »

Ja op die lentemeet in 2013 ben ik ook geweest. Van die meet zijn wel fotos, ik heb ze gezien ergens maar geen idee waar.

Anyway, ik kende Frodo niet goed, maar dat geldt voor wel meer mensen op dit forum en ik voel me toch altijd verbonden want we zijn van dezelfde club. Hij heeft toch een fijne plek gemaakt die je nergens anders zo terug vindt.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door chell »

Nooit echt contact gehad met Fro (en ik vond hem maar een rare vlegel ook, sorry :bloos: ), maar ben hem wel eeuwig dankbaar voor het creëren van dit plekje. Ik ben hier dan wel op een andere manier terechtgekomen dan de meesten, had al lang mijn eerste en volgende stappen gezet, maar WS is wel ook lang mijn thuis geweest.

Frodo was zo iemand die er gewoon was. Vast gegeven. Gek idee dat dat nu niet meer zo is.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door juffie »

Er zijn een paar foto´s van de eerste lentemeet, in 2010, in het Griftpark. 2 foto´s waar hij op staat. Lentemeet 2013 ga ik eens even goed nazoeken.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door kitten »

Als iemand de exacte datums heeft, kan ik ook eens zoeken.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door juffie »

D. appte me vandaag:
Hi W.,

Ik heb vandaag contact gehad met de uitvaartverzorger;

Er is voor Frodo een stille crematie geregeld, wat inhoudt dat hij, zonder aanwezigheid van nabestaanden (zijn wens), gecremeerd zal worden.

Dit zal vrijdagochtend zijn om 8:30 uur.

Misschien fijn om te delen op het forum en dat men een kaarsje voor hem aansteekt of iets dergelijks
Dus… mocht je het fijn vinden… een kaarsje branden of even aan Frodo denken kan dan. 😘
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door Daantje »

Ik heb Frodo volgens mij één keer gezien op een Lentemeet. Verder nooit veel woorden met hem gewisseld. Maar WS is wel een thuishonk geworden voor me. En ik kan me niet voorstellen hoe mijn leven zonder er zou hebben uitgezien.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door lunaaa »

Veel sterkte voor iedereen die hem gekend heeft. Ik kende Frodo ook niet persoonlijk, maar ik ben heel blij met het plekje dat hij gecreëerd heeft.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door kitten »

Het was een stille, extreem introverte man, denk ik. De kracht achter WS, zonder dat je dat echt merkte. Tot de Donderbusch tevoorschijn kwam. Ik denk dat dat de kracht van WS was, de vrijheid die de groep kreeg om zijn weg te gaan.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door pluis »

Ik heb er een paar nachtjes over moeten slapen. En hierna nog wel een paar, denk ik.

Fro is voor mij de huiskamervader van WS. Tegelijk man, met beslommeringen en zorgen en handen die het ineens niet meer deden, tot boosheid en frustratie aan toe en mensen die hij soms tot diep in zijn eigen nadeel hielp en werkverhalen die wij allemaal veel wilder vonden dan hij. Tegelijk mythe, het brein waar zowat al onze forummemes uit voortkomen, de en-nou-opgedonderbuscht-uit-mijn-forum-god en de Oh-nee-een-update-hartverzakking-veroorzakende-soms-techneut.

In de jaren dat ik nog studeerde en hier als mod / admin de boel hielp bestieren, wisselden we regelmatig berichtjes uit (soms alleen om om De Donderbusch te vragen, maar ook wel eens "gewoon zo"). Later, met de wisseling van de wacht, werd het minder.

Maar ook al ver daarvoor was Fro er. Hij wist de eerste jaren nog niet van mijn bestaan, maar ik wist al wel van het zijne... Toen hij al lang en breed volwassen was en leefde en meemaakte en schreef en schreef en schreef. En toen ik een tienerguppie was dat op een website als deze misschien nog wel helemaal niks te zoeken had, maar er al wel gewoon kwam kijken en las en las en las.

De verhalen en gedeelde levensgebeurtenissen van hem en Cassandra die ik avond aan avond verslond (waarna ik maanden niet terugkwam. En toen wel, en toen las ik ze allemaal opnieuw) waren voor mij de voordeur (hoi! welkom!), kapstok (hey, hang je jas maar op) en de gang (doe je schoenen uit, voel je thuis). Het forum werd al gauw mijn comfortabele bank. Om gewoon gezellig op te hangen en te kletsen, om mezelf vol emotie op neer te gooien als het tegen zat of om ademloos en vol van eigen verhalen op van wal te steken tegen mensen die het Snappen. Waaronder Fro. Weliswaar niet altijd actief, maar wel net zo aanwezig als de foto's aan de muur, het door hem gekozen tapijt en elk visje in het aquarium dat hij een naam gegeven had.

Er zijn mensen die ook in hun afwezigheid er gewoon nog zijn. Zo voelde het. Zo voelt het. En zeker deze laatste jaren was het een cadeautje als hij eens op een draad reageerde, Soms kort, alleen met goede wensen, soms lang omdat hij wijze woorden had (of, gewoon, een Mening). Heel soms ook met een vraag. En dan hadden we, gelukkig, aan een half woord genoeg. Konden we weer een jaartje verder draaien.

Soms was hij ineens op een meeting. En dan vaak ook ineens weer weg. In een grijs verleden ben ik nog eens bij hem thuis geweest. Bakkies met vissies kijken. En een rondleiding langs De Stoel. En gewoon ouwehoeren.

Zo gaat een man. En zo een mythe. Zo gaat Frodo.

“And the ship went out into the High Sea and passed into the West, until at last on a night of rain Frodo smelled a sweet fragrance on the air and heard the sound of singing that came over the water. And then it seemed to him that as in his dream in the house of Bombadil, the grey rain-curtain turned all to silver glass and was rolled back, and he beheld white shores and beyond them a far green country under a swift sunrise.”
Colet
Berichten: 0
Lid geworden op: 18 okt 2023, 16:15

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door Colet »

Tjee, ik was ff stil toen ik het las. Eigenlijk om 2 redenen...
1. Ik wist het al
2. Frodo was mijn basis....mijn begin...

Uitleg van beiden
1. Heel soms weet ik al iets omdat ik dan verrast wordt met een gevoel en/of beelden. Zondagochtend vroeg was ik ineens bezig met Fro. Geen idee waarom, geen aanleiding, zo ineens en daarna heb ik vooral bewust zitten terugdenken aan het begin, de kennismaking, sommige gesprekken, de appeltaart van cass, het meedenken over een site, meedenken over de SM-school, uitstapje in Amsterdam met Fro en cass, Groentje, syl, Puck, en zij die ik vergeet.

2. Fro en het begin:
In de vorige eeuw, dus voor 2000, zat ik üren op het Viva forum. Ik was plots (nouja, voor mij dan plots) alleen met 2 kleine kinderen. En kreeg contacten via het forum. Er werd gelachen, gepraat, gehuild en van lol tot serieus besproken.
Zo weet ik nog de allereerste "meet" waarin ik met een rendiergewei verscheen. Afijn, dat is een andere zijweg!!
In het hoofdstuk over seks vroeg ik mij af waarom ik soms een tik op mijn kant wilde tijdens de seks. Het was Frodo die het woord SM liet vallen!
Wat? SM,? Die is gek! En een man op het Viva forum? Wat doet 'ie hier?
Ik vroeg door en al snel raakten we prive in gesprek. Op forum verscheen cass erbij en sloten er meer zich aan. Frodo en cass bleven geduldig uitleggen, vertellen, delen van verhalen en uitdagen! Zo ging een groepje jonge nieuwsgierige mensen shoppen in Amsterdam. SM winkels in.
En ohja, schreef jij dat mooie verhaal over subs, kasteel, kerkers en noemde ineens de halfway-gang. Hoe kon jij weten?? Maar jij was een wijze man! En zo schreef ik een gedicht voor jou over blotebillenvrouwtjes en die ene boosaardige kabouter die Frodo heet....

Overigens kennen velen het WS forum, maar niet of nauwelijks de site Wandering Spirits met megaveel informatie. Tijdens de chats met het groepje en Frodo is de wens voor een SM- school uitgesproken en Frodo ging meteen aan de slag. Die staat er ook.

Frodo is niet meer. Tjee, Fro, wat was je geduldig. Hebt tig keer zelfde vragen beantwoordt, wéér iemand bij de hand genomen en laten ontdekken. Je was geduldig in uitleg en begrip, herkende mijn worsteling met mijn verlangen naar BDSM en het onbegrip waar ik tegen aan liep in mijn relatie.
Jij was diegene die mij uitlegde dat mijn uiteindelijke beslissing om relatie voor te laten gaan boven eigen wens volgen, niet zou kunnen.
En ik sloot alles af. Met verdriet en pijn.
En na 2 jaar kwam ik aarzelend terug op de chat. Jij was er en andere oud-bekenden en ik kwam in zo'n warm bad terecht!!! Pas na dagen kwam er een: zie je wel?!! En benoemde jij in een privéchat opnieuw hoe jij ooit je besef had gehad van op je sterfbed....
Jij hebt op tijd beseft! En je leven aangepast en je hebt je gevoel gevolgd. .. . Nouja, wat betreft de BDSM dan.
Het is goed om te weten dat je van dát stukje Frodo geen spijt hebt hoeven te hebben!

Dank je wel voor álles wat je voor mij deed. Ik herinner en koester.
Voor nabestaanden veel kracht en sterkte!
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door thaliya »

10 februari 2003 kreeg ik een mail van Frodo, een reactie op een mail van mij. Ik had ws (de website) ontdekt en was me kapot geschrokken. Want dat was allemaal wel heel erg herkenbaar, maar ik onderdanig? Dat kon toch niet? Help! Paniek!
Ik kreeg een hele lieve mail terug en was vanaf dat moment elke dag in de chat te vinden. En ik las de website van voor naar achteren en weer terug.
Op een gegeven moment ben ik overgestapt naar het forum en ervoer ik weer het gevoel van thuiskomen. Nooit meer weggegaan.

Frodo zelf heb ik nooit ontmoet, maar ik sluit me aan bij anderen: zijn invloed op de scene is zo ontzettend groot! We hadden toch ooit een keer een topic? Zonder ws had ik nooit...
Mijn leven zou zonder ws, zonder Frodo, totaal anders zijn geweest. Niet alleen de eerste stapjes, maar de mensen die ik via dit forum heb leren kennen, hebben op verschillende punten in mijn leven mijn leven veranderd. Misschien nog wel vaker vanilla dan kink...
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door kitten »

thaliya schreef: 18 okt 2023, 19:04We hadden toch ooit een keer een topic? Zonder ws had ik nooit...
Oh ja! :)
viewtopic.php?p=328945
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door Peter^ »

Ik heb Frodo 2x ontmoet. Op een ws meet en bij Elf Fantasy Fair. Een rustige aardige man. Verder contact via (beheerder) berichten op ws. Hij was altijd hulpvaardig, geduldig en vriendelijk.

Het forum is maar een deel van Frodo's bdsm Rijk. De hele website biedt bdsm'ers een rijke en waardevolle encyclopedie.

Dankzij de informatie en de leden van WS heb ik mijn bdsm leven ontwikkeld en vrienden gemaakt. Zelfs mijn levenspartner en sub (lotus_groningen RIP) ontmoet.

Ik ben Frodo erg dankbaar. Rust zacht.
Geniet van de positieve momenten.
Plaats reactie