Frodo. 1956 - 2023

Als U ineens Uw favo topic mist... dan staat de uitleg meestal hier
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Frodo. 1956 - 2023

Bericht door juffie »

Afgelopen vrijdagavond realiseerde @eireann zich dat we nu wel heel lang -ongewoon lang- aan het wachten waren op terugkoppeling van Frodo op de vraag over de PB´s. Hij was al een tijdje niet meer online geweest hier, op WS, maar ook niet op Whatsapp. Zijn telefoon was onbereikbaar toen ik hem probeerde te bellen. Hij was inactief op facebook. Na lang heen en weer appen belde ik de politie. We kenden zijn adres en ik legde uit dat we ons zorgen maakten. Ik wist niet zeker hoe het zat met zijn familie- en kennissenkring, hij heeft weleens verteld dat het contact met zijn kinderen niet zo goed was. Je weet nooit, voor hetzelfde geld ligt hij met een gebroken heup ergens in huis. Of... erger...

Om 0:30 uur belde de politie terug. Hij had een huisgenoot (die daar alleen in het weekend een kamer huurde) en die vertelde dat het inderdaad niet zo goed met hem ging, hij was afgelopen woensdag met de ambulance naar een verzorgingshuis gebracht, maar zijn zoon was erbij betrokken. Op mijn verzoek heeft de politie mijn gegevens aan de zoon doorgegeven met het verzoek om contact op te nemen.

Vandaag belde deze zoon mij op. Het verzorgingstehuis bleek een hospice te zijn en daar is onze Frodo gisteravond overleden, hij bleek uitgezaaide longkanker te hebben gehad, en het is heel snel gegaan allemaal.

Ik heb anderhalf uur aan de telefoon gezeten met D, de zoon van Fro. Hij sloeg steil achterover dat er een community van zoveel mensen was die om hem gegeven hebben en nog steeds deden. Dat hij online gemist werd. Dat hij een familie had, die in zijn computer woonde. Hij hoorde van mij verhalen en anekdotes die hem oprecht verbaasden, maar waar hij zó blij mee was dát hij ze hoorde. Via die verhalen leerde hij zijn vader weer op een andere manier kennen.

In de geest van Fro: ´Flikker mij maar in een vuilnisbak ofzo´, komt er geen uitgebreide uitvaartdienst. Maar als WS willen we vast en zeker een meet plannen om een soort van: ´Op Frodo!´ :zuipen: moment te hebben samen, verhalen te delen, en elkaar vast te houden. D. wil daar heel graag bij zijn, dus die datum volgt later, nog nader te bepalen.

Voor D. zou het heel fijn zijn als hij een breder beeld krijgt van zijn vader. Ik heb hem geprobeerd te vertellen wát hij heeft betekend voor de Nederlandse BDSM-scene, maar ook voor veel mensen persoonlijk. Hij heeft een community gebouwd, een buurthuis op internet waar heel veel mensen een veilige haven hebben gevonden. Waar relaties (en kinderen) door zijn ontstaan. Waar vriendschappen voor het leven zijn begonnen.

Dus bij deze de oproep: Deel hieronder je herinneringen aan Frodo. Leuke, grappige, vunzige, bizarre anekdotes, alles is welkom. D. is volledig op de hoogte, dus je mag alles schrijven. Daarnaast heeft hij heel weinig foto´s van zijn vader, dus als je ergens nog een foto hebt van of met Frodo, stuur die aub even naar mij.

WS blijft bestaan, gelukkig kan @MDF overal bij en Anne en ik zullen het forum blijven beheren. D. vond het vanzelfsprekend dat we WS in de lucht houden.

Het is niet zo dat we 4x per week contact hadden, maar God, wat zal ik die ouwe brompot, onze Kapitein Iglo, gaan missen.

Memento, Frodo (B.P.)
21 juni 1956 - 14 oktober 2023
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door eireann »

Ik leg vast kussentjes en verse stapeltjes knuffels neer. En reageer later uit gebreider.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door Mack »

R.I.P. Frodo ...

We zullen de DonderBusch™ missen.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door kitten »

Ongeloof... Hij was een icoon.

Ik kom heel graag tzt naar die meeting. WS was zo'n groot onderdeel mijn eerste stapjes in 2006/2007.
IMG_20231015_210137.jpg
Rust zacht, Meneer Frodo.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door phedre »

pffff, dit is echt ff schrikken. Indien mogelijk ben ik ook graag van de partij!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Toran
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 aug 2009, 09:31

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door Toran »

😢

Hoewel ik nooit echt veel contact heb gehad met Frodo, raakt me dit toch echt wel. WS is een groot deel van mijn kink-leven toch een soort stamkroeg geweest.

😢
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."

— Terry Pratchett (Eric)
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door leonietje »

Ik kende frodo ook niet echt persoonlijk maar zonder ws had ik een boel vrienden niet gehad. Had ik misschien nog veel langer geworsteld met bdsm maar hier kwam ik erachter dat kinksters niet eng waren maar gewoon echt leuke mensen zijn. Gisteravond nog een paar mensen gezien zelfs en het erover gehad dat ws echt zo belangrijk is (geweest) voor ons allemaal. Dus het raakt me dat hij er niet meer is. sterkte en knuffels voor iedereen
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door Crownless »

Awww. Poor Frodo.

Wel fijn voor D dat hij toch nog wat meer zijn vader kan leren kennen.

En verder kende ik Frodo eigenlijk ook niet echt. Ben hem wel dankbaar dat hij WS heeft opgericht en dat ik daardoor mensen heb leren kennen en zoveel jaar een fijne online hangplek had.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door JJV »

tjeu,,,

sterkte iedereen
~\v/~
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door skaoot »

Wat leonietje zegt, we hadden het gister nog over WS en hoe fijn het was om hier als beginner soort veilige basis te hebben.
Blij met en dankbaar voor voor wat Frodo heeft gecreëerd hier.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door miss_meeko »

Jeetje.... best wel onder de indruk en stil van sinds ik het berichtje op fetlife las vanavond.

Ik heb een tijdje met Frodo gespeeld toen ik meer ervaring met age play wilde op doen. Hele lieve (en op prima momenten minder lieve) man en echt fijne herinneringen aan. Het was altijd een fijne sfeer en hij was heel gastvrij. Ik bleef/blijf niet graag slapen bij spelpartners maar bij hem voelde het wel gewoon helemaal veilig en ok.

Ook buiten spel super gezellig zitten praten over van alles (en iedereen) en natuurlijk ook veel visjes gekeken. Hij had toen een groot aquarium met voornamelijk roofvissen en ik een simpel gezelschapsaquarium.

Voor D als je dit leest: wanneer we over familie spraken, sprak hij altijd vol liefde en met heel veel trots over je. Het was duidelijk dat hij veel van je hield.

Ja, echt een man die gemist gaat worden en op een positieve manier zijn stempel op onze wereld heeft mogen drukken.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door Arno »

Rust in vrede Frodo, je zal hier echt gemist worden.

Want Frodo was WS, en WS was Frodo. We hebben hier zoveel meegemaakt, een paar keer een forumcrash waarna we weer opnieuw moesten beginnen.

Ik kom toch wel iedere dag even bij lezen hier, want dat vind ik belangrijk.

Als er een afscheidsmeeting kom, wil ik ook echt proberen te komen.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door leonietje »

Ik was aan het zoeken naar foto's ik heb hem volgens mij maar 1 of 2 keer ontmoet maar 1x was op de lentemeet. Ik vermoed dat hij er in 2016 bij was maar van dat jaar staat hij niet op mijn foto's. Dus misschien heb ik het mis. Misschien hebben anderen hem wel op de foto staan? De lentemeet van dat jaar was in ieder geval 22 mei 2016
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door Peter^ »

Dit is schrikken, moet ik even op mij in laten werken. Ik reageer later. Gecondoleerd allen.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Frodo. 1956 - 2023

Bericht door JJV »

Qua foto's...
ik zat dus te denken. Ik kende Cassandra via Cu2/Cu2day... en ik weet eigenlijk niet meer (in die tijd zat ik in een burn out met behoorlijke gaten in mn geheugen als gevolg)
Maar ik kan me dus niet herinneren of ik via Cu2 ook bevriend was met Frodo,
was niet zo zn ding ofzo.
Zelfs als Frodo zn eigen profiel heeft gehad.. Cu2 is behoorlijk leeggelopen richting Hyves/myspace/livejournal en daarna flink verbouwd. Dus zelfs als daar een profiel geweest is zal t intussen wel weg zijn.

De eerste keren dat ik m ontmoette woonde ik nog in de Bijlmer... en ik ben vrij kort voor mn verhuizing pas digitaal gaan fotograferen.
Analoog foto's maken van uitjes deed je eigenlijk niet.
Volgens mij zijn er van de 3e keer dat ik m ontmoette (ws picknick, nog in ander park dan t later werd gehouden) ... zijn volgens mij ook geen foto's van. Mogelijk met zelfde reden. Of waren 'we' nog wat meer camera schuw.
~\v/~
Plaats reactie