Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Deleted User 2176

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Deleted User 2176 »

leonietje schreef: 27 okt 2021, 20:37 Kun je niet iets van antislip dopjes onder je bankstel plakken? En
misschien kun je op zoek gaan naar een paar extra kussentjes op de bank?
Onder mijn bankje zitten poten die voorzien zijn van plastic dopjes. Vier poten van 30mm en een (hulp)poot van 20mm, deze vijfde poot zit ongeveer onder het midden van de bank. Om doorzakken te voorkomen?

Het laminaat doe ik gewoon stofzuigen, maar nu hoor ik dat je moet moppen :shock:
Euh, hout en water (vocht) zijn niet bepaald vriendjes en op den duur krijg je problemen. Maar dat zegt mijn boerenverstand :D
Youtube en Google geven veel hits, maar daardoor raak ik de weg kwijt. Er schijnen ook meerdere varianten en soorten laminaat te zijn en welke hier ligt... geen idee. Het lag er al toen ik ging kijken nadat de woning werd aangeboden.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door phedre »

laminaat kan je na het zuigen prima ff moppen of dweilen, maar niet te nat. Als je het drijfnat gaat dweilen, ga je dat in loop van tijd idd zien aan je laminaat, maar zorg dat je je dweil/mop goed uitwringt, en het geeft geen enkel probleem. Zelf heb ik t goedkoopste laminaat wat er destijds te krijgen was, dus kwaliteit zal absoluut niet denderend zijn, en ja. ik zie vochtschade, maar vooral bij mn aquarium en tja.. dat is een logische plek. Maar de plek waar na n waterongelukje echt water op heeft gestaan, zie je nog niks van, en dat na 4 jaar. Laminaat is echt tegen normaal onderhoud bestand :)

Die vijfde poot is idd om doorzakken te voorkomen, is normaal bij banken en kasten die een bepaalde breedte overschrijden.

Ook bij de plastic poten is het prima mogelijk om er plakviltjes of zo onder te plakken, dat beschermt toch iets tegen krassen, tegenwoordig zijn er ook vaak rubber of stoffen hoesjes te krijgen die je om je poten heen kunt schuiven, een soort poot-sokjes zeg maar.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Deleted User 2176

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Deleted User 2176 »

Dank phedre voor je uitgebreide reactie over laminaat.
Het is voor mij nog nieuwe materie :D Nooit anders gehad dan tapijt en vinyl.
Laminaat heeft de naam dat het makkelijk schoon te houden zou zijn, makkelijker dan tapijt. We gaan het zien.

Nu nog spullen kopen daarvoor en had al in de reviews gelezen dat je het best een emmer kan hebben met wieltjes. Ik heb keuze uit deze of deze en dan moet ik deze fles gebruiken.
Voor zover ik het juist begrepen heb.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door phedre »

IK heb zelf n goedkoop dweilsysteem van de action, n stok met n voet die je kunt knikken, https://www.action.com/nl-nl/p/spargo-m ... ersysteem/ en n gewone emmer erbij. Je kunt ook dweilen met water met n scheutje azijn erin, of n klein beetje gewoon schoonmaakmiddel. t Hoeft allemaal niet zo duur en ingewikkeld hoor :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door kitten »

Piano, defect. Niemand wil hem hebben, hij moet dus naar de stort.

Hoe??? :panic:

We hebben een geleende aanhangwagen, maar hij is loeizwaar en er is een wieltje afgebroken. De aanhanger IN lukt nog wel, met de takel en rijplaat en zo. Maar eruit en zo'n container van de milieustraat in??

Heeft er iemand tips...?
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door leonietje »

Spanbanden eromheen en laten zitten als hij in de kar ligt en vooraf stort bellen of ze hem daar weer uit de kar kunnen takelen want zwaar. Misschien hebben ze daar opties voor?
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door eireann »

Kettingzaag huren bij de bouwmarkt, of sloophamers en gefrustreerde mensen regelen :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door eireann »

Of laten ophalen maar dan ben je een paar honderd verder.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Daantje »

eireann schreef: 31 okt 2021, 22:30 Kettingzaag huren bij de bouwmarkt, of sloophamers en gefrustreerde mensen regelen :)
Die kettingzaag is leuk, tot je bij het enorme blok gietijzer komt dat in die piano zit. :mrgreen:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door leonietje »

Gietijzer kan je laten ophalen door oud ijzerboer?
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Daantje »

Ik weet niet of je dit zelf al bedacht hebt, maar studenten die een opleiding tot Pianotechnicus doen zijn nog wel eens op zoek naar een projectpiano. Volgens mij zitten er in Tilburg of Breda een roc die waar ze die opleiding aanbieden.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door kitten »

Hij staat al een poos op Marktplaats, gratis op te halen. Daar staan ook gewoon goede piano's op, gratis. Die het nog wel doen, alleen gestemd moeten worden. Niemand wil deze... Hij heeft in een schuur gestaan (kou, vocht). Ik vrees dat het slopen wordt. Ik zal inderdaad eens de milieustraat bellen of ze daar een oplossing weten. of kunnen takelen of zo.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door kitten »

Iemand wil hem ophalen! :shock: via marktplaats. U kunt nu uw weddenschappen sluiten of hij morgen daadwerkelijk komt opdagen. :lol:
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Daantje »

kitten schreef: 02 nov 2021, 19:51 Iemand wil hem ophalen! :shock: via marktplaats. U kunt nu uw weddenschappen sluiten of hij morgen daadwerkelijk komt opdagen. :lol:
Oeh! Wedden dat! Ik zit ook al ergens in een pooltje wanneer The Queen de geest geeft (12 april) maar hier ben ik optimistischer: hij komt!
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door JJV »

Ik zet er een portie sushi (1pers) op dat 't iemand van hier is met een pret account
~\v/~
Plaats reactie