Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Pien »

Soda erop en dan azijn erover. Dat bruist enorm
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Nijntje »

Okee, ga ik dat eens proberen. Want mijn her bestelling van her betreffende t-shirt wil maar niet arriveren. Is al een keer terug naar de leverancier omdat ik het pakket niet had opgehaald. Dat kwam dan weer omdat de bezorg pipo geen briefje gas gemaakt. Dus ik wist niet dat er iets op te halen was....
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Ravelijne »

Wat voor stof id het @Nijntje ? Katoen beschadigd van azijn. Ik heb verder geen ervaring met soda en azijn voor vlekken, alleen voor gewone schoonmaak. Ik zou weken in zout water eerst proberen en anders ossegalzeep. Of even kijken of er speciale vlekkenmiddelen voor zijn.
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Nijntje »

Katoen.... dus geen azijn...
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door kitten »

Katoen beschadigt van azijn? Ik gebruik azijn ipv wasverzachter. Nooit problemen mee gehad. Of beschadigt het van azijn in combinatie met soda specifiek?

En als het alternatief is dat je het shirt weggooit, zou ik het gewoon proberen.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Ravelijne »

Nee niet alleen in combinatie met soda. Azijn breekt cellulose af en katoen is een cellulose-vezel. Dat merk je niet van een beetje, zeker niet als het beetje azijn sterk verdunt is in de was. Als je veel azijn onverdund op een bepaalde plek giet, gaat je stof op die plek wel een stuk extra slijten, zeg maar. Azijn werkt als wasverzachter omdat azijn ook overgebleven kalkdeeltjes weghaalt. In een heel oud huishoudboekje wat ik ooit had, stond dat je dat bij wol en zijde (vezels van proteïne) wel mag, maar bij katoen en linnen (cellulose) afgeraden wordt. Nou spoelen moderne wasmachines de azijnresten waarschijnlijk ook beter weg dan vroeger met de hand in een tobbe, dus ik denk niet dat dat advies nog echt geldt (en nieuwe lakens zijn ook een pak goedkoper dan vroeger, dus als ze wel een jaar minder lang meegaan merk je daar ook minder van).

@Nijntje Pakje en afhaalberichten zijn gedoe! Hopelijk is het ding er alsnog gauw. Hier staan ook nog drie manieren die je op katoen kunt proberen. Wasbenzine is grof geschut, maar ik heb het vroeger wel zien werken op veel soorten vlekken, idd.
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door isara »

Tips voor een goed dweilsysteem? Ik heb nu een soort grote spons op een stok met aanhangsel en dat vind ik niks. Ik moet dat ding steeds wassen en het beweegt niet lekker. Ik had een soort grote zachte dweil/washandje op een stok met aanhangsel en dat vond ik ook niks.

Ik wil iets makkelijks, evt iets met swiffer doekjes maar gewoon met een emmer is ook goed. Geen mop met slierten en onder de 40 euro.
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door skaoot »

Ik had deze toen ik in huis met laminaat woonde en was wel fijn (ik dweilde zowaar af en toe hiermee!): https://www.bol.com/nl/p/vileda-ultrama ... 6242/?s2a=
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door thaliya »

Ik heb het besteld, skaoot. Al een tijdje dacht ik: ik moet een nieuwe, maar ja... Action dicht ;). Dus nu deze aangeschaft.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Crownless »

Sorry, die van mij was duurder. Denk ik. Want wel gewacht op een aanbieding bij de Blokker.

Ik heb deze:

https://www.leifheit.nl/nl-nl/search/Pr ... -duo/55096


En ik vind m fijn! Dat wringen van een dweil heb ik nooit fijn gevonden en ook nooit echt goed gekund. Maar hiermee super makkelijk. Alleen is de emmer best een gevaarte om mee te slepen.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door eireann »

Ik heb een stoomreiniger, erg blij mee.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door skaoot »

Crownless schreef: 01 feb 2021, 20:05 Sorry, die van mij was duurder. Denk ik. Want wel gewacht op een aanbieding bij de Blokker.

Ik heb deze:

https://www.leifheit.nl/nl-nl/search/Pr ... -duo/55096


En ik vind m fijn! Dat wringen van een dweil heb ik nooit fijn gevonden en ook nooit echt goed gekund. Maar hiermee super makkelijk. Alleen is de emmer best een gevaarte om mee te slepen.
oh die heb ik nu ook! ik was 'm even vergeten, haha brein herinnerde alleen die van vorig huis :shutup:
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Voleuse »

Tips om glijmiddel van zeg een vloer af te krijgen..... asking for a friend....
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door JJV »

Welke basis is 't?

('t glijmiddel. Niet de vriendschap)
~\v/~
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door JJV »

O hell

Deze is qua vertaling te leuk om niet te delen :
http://www.wikisailor.com/siliconen-gli ... deren.html
~\v/~
Plaats reactie