OV-chipkaart (geen gezwets)

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door eireann »

Deze is misschien handiger: 24 uur GB chipkaart Je kan hem van te voren online kopen dat is wel handig, als er bij je opstap punt geen verkooppunt is. 7euro is ook niet weinig, maar als ik een hele dag in amsterdam in en uit spring en echt overal braaf stempel ben ik toch wel een hele strippenkaart
ook kwijt toch?


edit: je moet ze ophalen bij een afhaalpunt....
**Self Rescuing Princess**
linne{R}

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door linne{R} »

Die had ik idd nog niet gezien. Dat is voor mij wel het handigste dan. Thanx anne!
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door Daantje »

De voorlichting is regio gebonden kitten. De plekken waar het stads en streekverrvoer binnen korte tijd overstappen worden voorgelicht. De NS houdt nog minstens een jaar papieren kaartjes. Tot de chipkaart in het hele land is ingevoerd.

Je zal een oogje moeten houden op de lokale media. Heb je al een groene brabant strippenkaart? De provincie heeft een goedkoper bustarief ingevoerd. (Behalve stadsvervoer eindhoven).
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door kitten »

groen? :shock: Nee, ik heb een uh... ouderwetse? strippenkaart. Een blauwe. En voor de kinderen een oranje - die gaat met 1 strip per kind. Maar de mijne is bijna vol. Naja, zo vaak ga ik ook niet met het OV. Het is wel een extra drempel zo, maar ik heb een alternatief.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door JJV »

@linne
die 4 euro is dan de aninieme oplaadbere kaart?

in de tram (en bus)zijn ook 1uur en 2uur kaarten te koop,..en ik dacht ook dagkaarten
~\v/~
linne{R}

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door linne{R} »

Ja, dat klopt van die 4 euro kaart. begreep dus dat ik die moest hebben, maar die anne doorgaf lijkt me een beter alternatief.Ik heb een kaart nodig waarmee ik de hele dag door Amsterdam kan zwalken. Vanaf Duivendrecht met de trein, daar ken ik een gratis parkeerplek. en dan b.v 's morgens naar de albert cuyp of een andere markt, broodje eten bij de V&D bij de Kalverstraat, iets cultureels, hofjes kijken of een museum of zo, favo kroegje bezoeken in de buurt van CS, door de 9 straatjes wandelen, eten bij Nam Kee op de zeedijk enz enz. Zo kan zo'n dagje er dan een beetje uit zien. Daar ik qua lopen beperkt ben springen we dan op bussen en trams.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door pluis »

@ JJV Dat is het hem nou net.. Dr zijn zoveel opties dat niemand haar 'even' kan vertellen wat voor haar t beste werkt. T is een kwestie van je er zelf in verdiepen.

(*heeft zelf ook al drie uur pluiswerk zitten in uitzoeken hoe alles nu werkt en waarom*)
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door kitten »

pluis schreef:Dr zijn zoveel opties dat niemand haar 'even' kan vertellen wat voor haar t beste werkt.
Maar zeg dát dan. Want nu kwam het over alsof het mákkelijk op te zoeken is allemaal. En dat is het dus niet...
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door pluis »

Nou het spijt me, hoor.

Jullie willen wat weten.. Ik geef jullie de plek waar ik mn informatie vandaan heb zodat jullie daar niet naar hoeven zoeken, maar direct weten waar je alles kunt vinden wat ik ook weet.

Wist ik veel dat daar verontwaardigde en ondankbare reacties op zouden komen, én nog n portie kritiek erbovenop.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door kitten »

naja, na 3 RTFM en GIYF reacties ga ik niet dankbaar reageren nee. Ik vind dat een erg onaardige reactie, die ik op WS niet gewend ben. Een "dat is te ingewikkeld om specifiek uit te zoeken, maar ik had veel aan deze site" komt minder overweldigende over dan 3 verontwaardigde reacties dat het uberhaupt gevraagd werd...

Ik vind je (jullie) nog steeds wel lief hoor! Ik vond het alleen een beetje een rotreactie op een vraag van linne die ik helemaal kon begrijpen...
linne{R}

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door linne{R} »

Tering, een klein beetje zelfredzaamheid, is dat teveel gevraagd. Zo moeilijk is het nu ook weer niet.
Ik doelde ook op deze reactie. Met die site was ik blij, ben ook direct gaan zoeken, filmpjes kijken etc. Maar het is zo veel info dat het me alsnog duizelde. De info van anne was kort en duidelijk.
Uiteindelijk ben ik dus een stuk wijzer geworden, ik zag er enorm tegenop om weer eens naar Amsterdam te gaan door dit gedoe omdat ik er echt niets meer van begreep..
elise

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door elise »

ov-chipkaart.nl schreef:Overgangsfase

In de loop van 2009 kunt u de OV-chipkaart op steeds meer plaatsen in Nederland gebruiken. Dat betekent dat er een overgangsfase is waarin de OV-chipkaart, strippenkaart en andere vervoersbewijzen naast elkaar bestaan.

Kan ik mijn strippenkaart blijven gebruiken?
In de overgangsfase kunt u uw strippenkaart blijven gebruiken. De staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat bepaalt wanneer de strippenkaart wordt afgeschaft. Dit wordt tijdig gecommuniceerd via de media en door de OV-bedrijven, zodat iedereen de tijd heeft om oude strippenkaarten op te maken.
Mja, maar toch stond ik op sloterdijk erg suf naar de gesloten poortjes te kijken toen ik met de metro verder wilde.
Ongetwijfeld zal dat voor een Amsterdammer oud nieuws zijn of voor mensen die in Amsterdam werken en er dagelijks komen.

Ik kom 1 keer per 3 maanden eens in Amsterdam om naar het VU te gaan. Die route ken ik, dus ik stap uit de trein, snel naar de metro, stempel braaf af en reis verder terwijl ik hard nadenk hoe die halte ook weer heet waar het VU zit.

Dus ondanks alle communicatie stond ik toch mooi opeens stil, exit gewoonte diertje, leer maar nieuw trucje.
Gelukkig plan ik met OV altijd een uur extra dus was ik niet te laat, maar ik stond er toch maar mooi met mijn geldig vervoersbewijs aka strippenkaart.

Geloof me, ik heb echt wel even gevloekt toen, want ik wil helemaal geen chipdinges langs bliepdingen houden. Net zoals ik het kut vind dat hier in het dorp geen pin automaat meer is, zodat ik geen contant geld meer heb als ik naar de spar ga. Nu pin ik bij de spar, en heel simpel gezegt: ik heb nu geen idee meer wat en hoeveel ik uitgeef omdat ik geen geld van hand naar hand zie verplaatsen.
Ik ben gewoon ouderwets :)
Sayaatje

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door Sayaatje »

Nja, dit bedoelde ik dus.. De uitwerking is gewoon ontzettend slecht! Ik bén in de grote steden geweest waar de chipkaart geldt en ik héb ermee gereisd. Maar vraag me niet hoeveel dat mij gekost had zonder studentenOV, want dat vind je nergens terug behalve achteraf op internet.
Wat nou als je gaat reizen en je hebt even geen internet?? Er wordt altijd wel doodleuk naar sites verwezen, maar gewoon informatie ter plaatse krijgen is nog een knappe klus. Je moet maar net iemand te pakken hebben die er wél zin in heeft en het weet..
Ik vind het dom dat ze pas over een klein jaar beginnen dan met voorlichting voor het hele land, mensen kijken ook wel eens vooruit. Om te weten waar ze aan toe zijn, in plaats van dat ze opeens ermee op hun dak worden gegooid.


Die prijsverhoging is overigens bovenop de jaarlijkse prijsverhoging tessie ;)
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door tessie »

Ik las net dat iemand zei dat de enkeltjes juist goedkoper werden?

Maaruh, jaren geleden toen er nog geen pinautomaten waren, reageerden mensen ook zo. Ze wilden gewoon geld bij iemand aan een balie halen, en niet via zo´n rare automaat met moeilijke knopjes enzo.
En nu vinden mensen het juist vervelend als er geen pinautomaat de buurt is ;) Things change, deal with it zou ik zeggen :)

Er zijn trouwens ook foldertjes te krijgen, en je kan op bijvoorbeeld het station en bij de buschauffeur ook nog info vragen.
En als je uitcheckt, zie je hoeveel je reis je heeft gekost.
felicia
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:45

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door felicia »

Bij het uitchecken zie je (in Rotterdam althans) hoeveel er afgeschreven wordt bij het uitchecken. Bij het in- en uitchecken zie je ook altijd hoeveel saldo je nog hebt. En als je minder dan 4 euro hebt kun je wel reizen, maar moet je m na de reis wel opladen. Ook kun je bij de automaten een overzicht van de laatste 12 transacties uitprinten. Gewoon gratis met een paar drukken op het touchscreen

Internet is dus niet altijd nodig.

edit: what Tessie says :D
Plaats reactie