slowchat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Peter^ »

Fijn Anne
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door Charles »

Mijn begeleidster is even bij mij op bezoek geweest. Ze heeft vakantie en besloot om even bij mij op bezoek te komen. Ze woont in de omgeving en het is prachtig weer, dus kwam ze op de fiets om dure autobrandstof uit te sparen.
Zij is werkzaam in de gehandicaptenzorg en ik krijg ondersteuning en begeleiding waar nodig van haar als privé persoon. Dus geen last van regeltjes en strenge protocollen. Ik heb overigens nog een tweede begeleidster waarvoor hetzelfde van toepassing is.

We spraken over hoe het nu verder moet met mijn leven, want ik heb geen familie meer waar ik naar toe zou kunnen gaan om een bezoekje af te leggen. Ze zijn immers vrijwel allemaal niet meer onder ons. En die enkele welke er nog wel zijn, daar heb ik geen contact mee en dat is ook nooit anders geweest.
Uiteraad kent mijn begeleidster mij goed en weet dat sociale contacten aangaan en onderhouden voor mij een lastig verhaal is. Evenals de invulling van vrije tijd waaraan ik geen gebrek heb. Werken is geen optie, juist vanwege mijn beperking wat onder andere betekend dat ik slecht functioneer in teamverband. Maar ook traag van begrip en lage werktempo van mij speelt mee.
Ze maakt zich zorgen over eenzaamheid en dat was voor haar mede een reden om bij mij op bezoek te komen.

Wel viel het haar op dat ik redelijk positief was dan gewoonlijk. Nee, dat kwam niet omdat zij op bezoek kwam. Natuurlijk, bezoek is altijd fijn. Maar ze wist niets van het feit dat kitten onlangs bij mij is geweest om samen ff te lunchen :mrgreen:
Heb daarover dan ook helemaal niks gezegd.
Toch opmerkelijk, dat het bezoek van kitten een week later nog merkbaar blijkt te zijn :)
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door kitten »

Ahw :) Dat doet me goed!
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: slowchat

Bericht door Voleuse »

Yoooo mijn energierekening wordt elke maand weer gekker! Ik zit in een variabel contract, en daar zit ik letterlijk aan vast want vaste contracten worden niet meer aangeboden, enn het is al bijna dubbel wat het vorig jaar was? En begin dit jaar zeiden ze oh ja, in de zomer zijn er wel weer contracten want dan daalt de gasprijs altijd maar dat is dus ehhh totaal niet het geval :). Rip.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Hier ook zo. Ik had al een variabel contract, maar in plaats van eens per jaar worden de tarieven nu maandelijks vastgesteld. Ik zit inmiddels op bijna het drievoudige termijnbedrag ten opzichte van wat ik een jaar geleden betaalde.

Maar hey Shell draait lekkere winst. Dus het is het waard ofzo.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door kitten »

Wij lijken een vast contract voor onbepaalde tijd te hebben. Maar dat lijkt me niet kunnen...
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: slowchat

Bericht door leonietje »

Ik hou mn hart vast. Ik heb nu nog een vast contract maar in november verloopt mijn contract dan heb ik mijn huis al weer 3 jaar. Tijd gaat hard. Ik heb wel in maart dubbel glas gekregen dus ik hoop dat mijn verbruik komende winter een stuk lager ligt dan vorig jaar. Ik ben in elk geval al elke maand geld apart aan het zetten voor als mn contract verloopt. Hopelijk valt de klap dan enigsins mee. Ook zijn we met een aantal buren bezig om te kijken wat we nog meer kunnen krijgen aan energie besparende maatregelen maar de woningbouw reageert gewoon helemaal niet op dit moment dus binnenkort maar eens gaan bellen
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: slowchat

Bericht door isara »

leonietje schreef: 11 aug 2022, 18:54 Ik hou mn hart vast. Ik heb nu nog een vast contract maar in november verloopt mijn contract dan heb ik mijn huis al weer 3 jaar. Tijd gaat hard. Ik heb wel in maart dubbel glas gekregen dus ik hoop dat mijn verbruik komende winter een stuk lager ligt dan vorig jaar. Ik ben in elk geval al elke maand geld apart aan het zetten voor als mn contract verloopt. Hopelijk valt de klap dan enigsins mee. Ook zijn we met een aantal buren bezig om te kijken wat we nog meer kunnen krijgen aan energie besparende maatregelen maar de woningbouw reageert gewoon helemaal niet op dit moment dus binnenkort maar eens gaan bellen
Same, hier ook november :cry:
Zat laatst te googelen op what to do maar daar kwam vooral uit dat je waarschijnlijk toch gewoon fucked bent.
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door Charles »

Alle energiekosten zijn hier onderdeel van Servicekosten.
Kreeg recentelijk de afrekening daarvan en moet 135 euro bijbetalen voor stookkosten en voor elektra krijg ik 20 euro terug. Betreft in mijn geval de laatste 3 maanden van 2021 vanwege mijn huurovereenkomst welke per oktober inging.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: slowchat

Bericht door Voleuse »

kitten schreef: 11 aug 2022, 15:23 Wij lijken een vast contract voor onbepaalde tijd te hebben. Maar dat lijkt me niet kunnen...
Nou als dat een ding is dan heb je de jackpot!

Ik dacht zelf ook dat ik dat had omdat nouja, ik had een vast contract afgesloten ooit en de prijs was elk jaar hetzelfde. Maar dat bleek een variabel contract te zijn dus (na 1 jaar verloopt het vaste gedeelte automatisch over in variabel) en ze kunnen wanneer ze willen de prijs aanpassen. Vast contract in deze context betekent dat de gasprijs die je betaalt vaststaat kwam ik dus achter. En het is kennelijk handig om elk jaar of elke 3 jaar een nieuw vast contract af te sluiten. Wist ik veel.

Nouja ik zou even checken hoe het ermee staat want als jouw maandelijkse voorschot veel te laag is dan ben je aan het eind van het jaar fucked :p
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: slowchat

Bericht door Mack »

Voleuse schreef: 12 aug 2022, 10:41Nouja ik zou even checken hoe het ermee staat want als jouw maandelijkse voorschot veel te laag is dan ben je aan het eind van het jaar fucked :p
Dat.

Een vast contract voor onbepaalde tijd kan gewoon niet want vroeg of laat wordt de prijs ingehaald door de inflatie.

Als iets te mooi om waar te zijn lijkt is het misschien wel te mooi om waar te zijn.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door kitten »

Lijkt mij ook hoor! Dus er staan ook al lijntjes uit om het te checken. Maar ik kan nergens vinden wanneer de vaste periode dan afloopt.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: slowchat

Bericht door cinderella »

Charles schreef: 11 aug 2022, 21:01 Alle energiekosten zijn hier onderdeel van Servicekosten.
Kreeg recentelijk de afrekening daarvan en moet 135 euro bijbetalen voor stookkosten en voor elektra krijg ik 20 euro terug. Betreft in mijn geval de laatste 3 maanden van 2021 vanwege mijn huurovereenkomst welke per oktober inging.
Het voorschot op je energiekosten is dus verrekend met je servicekosten. Handig dat je dus niet zelf achter een abonnement aan moet, maar je hebt er dus ook geen enkele controle over. Weet jij wanneer het contract afloopt wat er is afgesloten? Want als dat al gebeurt is, of het gebeurt binnenkort, dan zul je ook rekening met hogere prijzen moeten gaan houden, denk ik.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door Charles »

cinderella schreef: 15 aug 2022, 12:36Het voorschot op je energiekosten is dus verrekend met je servicekosten. Handig dat je dus niet zelf achter een abonnement aan moet, maar je hebt er dus ook geen enkele controle over. Weet jij wanneer het contract afloopt wat er is afgesloten? Want als dat al gebeurt is, of het gebeurt binnenkort, dan zul je ook rekening met hogere prijzen moeten gaan houden, denk ik.
Nadeel van geen energiecontract hebben is dus ook géén compensatie vanuit de overheid, zoals belastingverlaging en energietoeslag.
Immers, daar bestaat geen recht op omdat ik geen energiecontract heb afgesloten... En ik ben ook geen student die op kamers woont.
Jouw vragen heb ik reeds eerder beantwoord in een ander topic.
Charles schreef: 20 jul 2022, 22:23Alleen de energierekening is een groot vraagteken. Heb geen energiecontract, want alles zit inbegrepen onder de naam Servicekosten. Heb dus geen idee hoe dat uiteindelijk berekend gaat worden... Verhuurder heeft overigens wel laten weten aan de bewoners dat zij hun overeenkomst begin 2020 met een termijn van 5 jaar hebben verlengd.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: slowchat

Bericht door thaliya »

Ik ga straks naar draagkindje om een dagje/nachtje op te passen. Gewoon, omdat dat me leuk leek en haar vader kan lekker een nachtje weg met zijn vriend. Win-win.

Maar ik sport nu ook een tijdje met een personal trainer en het is best verslavend, dat sporten. Dus ben ik om 5u opgestaan zodat ik nu eerst nog even kan sporten :)
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Plaats reactie