slowchat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: slowchat

Bericht door leonietje »

thaliya schreef: 05 jan 2023, 13:55 Tav dat januari een meh-maand is: ik doe een rouwopleiding op dit moment, zweverige variant. De docente werkt veel met wielen, waaronder een jaarwiel. Ze postte toevallig eergisteren iets over januari. Dat dit een maand is zonder kleur. Dat sommige mensen deze maand het liefst overslaan en allemaal plannen gaan maken omdat ze eigenlijk de lente in willen duiken. Die gaan nu al grote schoonmaak houden, bijvoorbeeld. Dat andere mensen juist heel erg naar binnen keren. En dat laatste is passend bij de energie die er hangt. Ze schrijft dat onze heidense voorouders deze maand gebruikten om binnen te blijven en te slapen. De voorraden raakten zo'n beetje op nu, maar het was nog te vroeg om te zaaien. Niet teveel inspannen, dus.

Vanaf februari begint de levensenergie weer toe te nemen, dan is het tijd voor actie. Januari is de maand van de ziel. De maand van stilstand en rust. Zodat je in februari weer aan de bak kunt. In een ideale wereld, schrijft ze, zou je deze maand niet werken en gewoon helemaal niks doen. Maar ja, de maatschappij...

Dus: mocht je deze maand het liefst niks anders doen dan niks doen, dan is dat sjamanistisch helemaal verantwoord ;).
Wel grappig dat je dit schrijft. Ik was gister al aan het zoeken of er iets is wat ik al kan gaan planten in mn tuin. Om maar vast het lente gevoel een beetje te krijgen. Maar zoals ik al verwacht had was dat niet echt handig of te veel gedoe waar ik de energie dan weer niet voor kan vinden. En vorige week ben ik boven in de slaapkamers en douche grote schoonmaak gaan houden. Dus ik herken mezelf wel in dit verhaal.

Mijn rondje buiten wandelen was geen uur maar een rondje richting supermarkt met een omweggetje dus uiteindelijk wel een half uur ofzoiets. En het was zo grauw en grijs buiten dat ik niet het gevoel had dat het ook maar iets deed met mn gemoedstoestand.

Maar goed we hebben een dappere poging gedaan.
Ow en ik ben bezig mn apk afspraak te regelen. Maar dat gaat alleen op zo'n beetje het drukste moment van het jaar op mn werk dus ik ben nog aan het puzzelen hoe ik dat ga fixen in mn uppie..
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: slowchat

Bericht door chell »

Ik merk dat ik dit jaar wel minder last heb van een winterdip (hoewel mijne het ergste zijn in februari, omdat ik dan altijd teleurgesteld ben dat het NOG geen lente is). Wij waren tot half oktober in Spanje en ik geloof dat die late zomer me wel geholpen heeft.
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door Charles »

leonietje schreef: 05 jan 2023, 15:46Ow en ik ben bezig mn apk afspraak te regelen. Maar dat gaat alleen op zo'n beetje het drukste moment van het jaar op mn werk dus ik ben nog aan het puzzelen hoe ik dat ga fixen in mn uppie..
In de tijd dat ik nog auto reed legde ik in dat geval men vouwfiets in de auto. Auto parkeren bij de garage, sleutels in de brievenbus mikken en op de vouwfiets naar het werk. En aan het eind van de werkdag met een goedgekeurde auto weer huiswaarts.
Van de Herven naar de Rietvelden, inderdaad 's-Hertogenbosch dus, was dat ook prima te doen :D
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: slowchat

Bericht door Mack »

Xerxikx schreef: 05 jan 2023, 14:51 Bij de action heb ik laatst wat led lampen gehaald die je met een mobiele telefoon aan/uit kan zetten lichtsterkte (lumen) en kleur kan veranderen.
Lampen met een gewone fitting plaffonieres en spotjes en niet duur.
Die Action lampen zijn best ok als je er geen bezwaar tegen hebt dat de communicatie zo ongeveer via China loopt.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: slowchat

Bericht door leonietje »

Hier in mijn woonplaats is de garage gestopt. Maar ik had vorig jaar een andere gevonden in de buurt van mn werk. Op aanraden van collega's maar dat is weer net te ver om dat te fietsen. Maar de enige dag dat ze kunnen is dus zo'n beetje op de drukste actie dag van het jaar. Dus ik kan ook niet eind van de middag ff weg om mn auto weer op te halen want ik heb de middag avond dienst die dag. En ik krijg wel een leenauto maar ze zijn in het weekend dicht en ze hebben die auto maandag ochtend weer nodig. Maar waarschijnlijk blijft collega bij mij slapen die dagen als hij nou met de auto naar mij komt dan kunnen we mijn auto donderdag al wegbrengen dan heb ik geen leenauto nodig. En misschien is er iets te fixen dat ik mijn auto 's avonds laat na het werk weer ophaal met reservesleutel ofzo en dat ik dan later die week mn eigen sleutel weer ophaal. Wel gedoe maar het is niet anders..
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

chell schreef: 05 jan 2023, 16:29 Ik merk dat ik dit jaar wel minder last heb van een winterdip (hoewel mijne het ergste zijn in februari, omdat ik dan altijd teleurgesteld ben dat het NOG geen lente is). Wij waren tot half oktober in Spanje en ik geloof dat die late zomer me wel geholpen heeft.
Ik ben in september in Griekenland geweest en ik snap nu een beetje waarom mensen in de winter naar de zon gaan. Ik zou eigenlijk wel weer zin hebben in een paar dagen warm en vooral zon. En ik houd helemaal niet van dat warme weer.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door phedre »

k vind koud weer niet erg, als het dan maar vorst met zon is, of sneeuw. Dan is er voldoende licht (lees vit D) om de winter goed door te komen. DIt grijze grauwe weer voel ik echt wel heel erg, in de vorm van enorm moe zijn, nergens zin in hebben, hele dag niks doen. De zwarte wolk is gelukkig (nog) niet terug, maar t mag van mij weer heel snel zonnig weer worden.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: slowchat

Bericht door leonietje »

Ik wil ook gewoon nu mn koffers pakken weg gaan naar een warm land en dan met mn blote voeten door het warme zand van het strand..

Het kan alleen niet..

Overigens nu ik het over strand heb. de Veluwse Bron (sauna) had een aantal jaar geleden een ruimte met strand en zee geluiden. Was eigenlijk gewoon een grote zandbak met strandstoelen en goed verwarmd. Zonlicht nagebootst en dat was echt een heerlijke ruimte daar ging ik altijd ff een poosje liggen. Maar de Veluwse bron is vanaf hier echt wel een eind weg.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door kitten »

Het weekje Gambia heeft op mij geen opbeurend effect gehad. Misschien is een week dan toch te kort. Of Gambia te warm, net niet leuk meer. Maar ik merkte vanmiddag wel meteen dat ik vrolijker werd van het als lente aandoende zonnetje.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Koffers pakken en naar de zon vliegen zit er hier ook niet in. Maar als ik zo terugdenk naar dat uurtje in het hotelzwembad in Griekenland dan denk ik wel zo van dat was lekker warm. En een wandelingetje door dat waterige zonnetje vanmiddag was ook wel even fijn.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door Charles »

Daantje schreef: 05 jan 2023, 15:21Ik zou het niet te moeilijk maken en gewoon standaard warm wit of koel wit ledlampen halen zonder smart gedoe.
Deze raad gevolgt en naar de Action gegaan om daar me licht op te steken :)
Thuisgekomen met een 3-pack LED lampen 600 lumen en een LED Bulb 8.5 Watt with remote. Totaal nog eens geen 10 euro :D
Als ik de verpakking goed begrijp kan die LED Bulb alle kleuren van de regenboog laten zien met hulp van de meegeleverde afstandbediening. Geen idee hoe dat werkt, het zal geen wifi zijn.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Gut ik heb al de pest in mijn tas uitpakken als ik op reis ben geweest. Maar al je keukenspullen opnieuw in je keukenkastjes puzzelen is echt nog een factor 100 erger.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: slowchat

Bericht door Crownless »

Daantje schreef: 06 jan 2023, 16:54 Gut ik heb al de pest in mijn tas uitpakken als ik op reis ben geweest. Maar al je keukenspullen opnieuw in je keukenkastjes puzzelen is echt nog een factor 100 erger.
Toen ik een semi-grote-opruimactie had, had ik van die doorzichtige containers gekocht voor je pasta en koekjes en allerhande eetbare meuk. Want ik las ergens dat het rustiger was voor je ogen (en hoofd) als je alles in dezelfde containers doet. En ik moet zeggen, het helpt enorm!

Ik heb deze van de action. Ze zijn niet heel erg hufterproof (of per ongeluk laten vallen proof), dus ik heb een paar extra.

https://www.action.com/nl-nl/p/curver-vershouddoos-3/

En ik word nog steeds blij van mijn lade waar ze in staan. Zo overzichtelijk en chill.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Het gaat hier vooral om de gereedschappen die een plekje moeten krijgen. Waar past mijn aardappelstamper het beste, en hoe stapel ik de bakblikken zo compact mogelijk in elkaar en op welke plank zet ik ze dan neer? Dat werk. Maar bedankt voor de tip, goede ideeën voor overzichtelijke bakjes zijn altijd handig.

Speaking of waar moet het heen: ik heb besloten mijn foodprocessor weg te doen. Ik kook eigenlijk altijd alleen maar voor mezelf dus die Magimix is overkill. Mocht er interesse zijn dan is het voor een WS-prijsje.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: slowchat

Bericht door leonietje »

Heb vandaag een gezellige/fijne dag gehad. Eerst lekker bijgekletst en knuffels gehad met/van juffie en family en daarna door naar een nonmono avond. Super fijne gesprekken gehad met bijna allemaal mensen die ik nog niet kenden. Maar waarbij alle aanwezige mensen allemaal hele persoonlijke verhalen vertelden. En dat was echt heel fijn. Dus yay nieuwe mensen leren kennen en een fijne avond! Morgen nog een feestje en dan is mn weekend weer voorbij gevlogen!
Plaats reactie