slowchat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: slowchat

Bericht door isara »

Charles schreef: 15 nov 2022, 22:38 Zorgpolis 2023 ontvangen. Maandpremie is 195 euries en daar komt nog 38,50 bovenop vanwege gespreid betalen eigen risico.
Dat is veel geld :shock:
Al het andere is ook flink duurder geworden, dagelijkse boodschappen en verwarming, en het einde daarvan is niet in zicht...

Hoorde in het nieuws dat nu ook het Rode Kruis begonnen is met het uitdelen van voedselpakketten, gewoon hier in Nederland :shock:
Er zijn al jarenlang voedselbanken, maar dat is kennelijk niet meer voldoende :cry:
195 euro klinkt mij als vrij veel in de oren? Ter vergelijking: mijn nieuwe premie voor 2023 is 170 euro, dat is inclusief (redelijk uitgebreide) aanvullende verzekering van ongeveer 25 euro en tandartsverzekering van 15,50.

Als de gemeentepolis voor minima geen optie is zou je even goed kunnen kijken welke zorgkosten je verwacht te maken: gebruik je bv bepaalde medicatie, of ga je naar een alternatief hulpverlener zoals een acupuncturist, heb je een nieuwe bril nodig, dat soort dingen.
Soms heb je geen aanvullende verzekering nodig bijvoorbeeld, of maar een kleine. Of soms is het handiger om helemaal geen aanvullende verzekering te hebben en dat ene ding zelf te betalen, dat is vaak goedkoper.
Oftewel: als je goed kijkt naar wat je nodig hebt dan zou je kunnen kijken naar minder pakketten of een andere/goedkopere verzekering. De basisverzekering (tussen 108 en 145 afhankelijk van verzekeraar en soort verzekering) is standaard, maar vraag me dan af wat je erbovenop nog hebt aan pakketten.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: slowchat

Bericht door pluis »

Ik vind het ook wel veel. Ik heb zelf een restitutie-wordt-combinatiepolis en daarnaast een basale tandartsverzekering + werelddekking en betaal straks in 2023 160 euro per persoon per maand. En m'n eigen risico gaat elk jaar wel op, dus dat staat op het laagst mogelijke bedrag.
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door Charles »

Op de site van de zorgverzekeraar zie ik dat de helft van het eigen risico van dit jaar al gebruikt is. Reden/oorzaak? Bezoek aan een oogkliniek wat blijkbaar daarvan betaalt werd.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Alles wat geen huisarts consult is, gaat af van je eigen risico.

Ik heb vandaag een paar uur onder een tattoonaald gelegen en het deed echt amper pijn. Terwijl er toch serieus ingekleurd is met een grote naald. 't Zal de plek wel zijn, mijn been, op de spieren dus goed veel vlees onder de huid. Beetje minder charme wel, en dan gebruikt deze shop ook al stille machines en plakken ze second skin, in plaats van vershoudfolie nadien. Dat is wel echt een verbetering, niet dat viezige oozy folie om thuis af te halen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: slowchat

Bericht door Voleuse »

Krijg je van al die CrossFit
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Hahaha. Zou het? Ik vind het ergens wel een beetje jammer dat het nauwelijks pijn deed. -Zeg dat nou niet te hard, je moet ook nog heup, buik en sleutelbeen.- Ik had echt een "Oh ben je al klaar dan?" aan het einde van de sessie.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: slowchat

Bericht door Voleuse »

Als alles faalt kun je je knieschijf nog proberen, het schijnt dat daar zelfs de meest geharde masochisten aan kapot gaan :p
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: slowchat

Bericht door chell »

Ja of je elleboog! Ik ben bij de tattoo op mijn onderbeen in slaap gevallen trouwens... (Was wel een handpoke)
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Laat ik knie en elleboog maar overslaan. Ik heb er ook al eentje die over mijn heupgewricht loopt. :shutup:

De nazorg is wel hoop gedoe, je been een beetje droog houden terwijl je haar probeert te wassen enzo :biggrin:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: slowchat

Bericht door Voleuse »

Omg ik sta in de douche en er wordt aangebeld. En het stopt maar niet! Ik negeer het de eerste 3 keer maar de vierde keer raak ik zo geïrriteerd dat ik in mijn blote kut de deur open doe en roep wat??! Ik sta te douchen!!
Het was een buurman die zn pakje kwam afhalen, en hij stond recht voor mijn deur en niet bij het portiek. 💀💀💀 De man wist niet wat hij moest doen geloof ik en hij vroeg gewoon om zijn pakje 😂😭 bewaar me ik ben een gevaar voor de buurt
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door phedre »

lol
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door Charles »

Voleuse schreef: 24 nov 2022, 16:42 Omg ik sta in de douche en er wordt aangebeld. En het stopt maar niet!
Het was een buurman die zn pakje kwam afhalen
Wat een irritante buurman heb jij zeg. Toen ik nog in een flat woonde moest ik soms me pakketje ophalen bij een andere flatbewoner. Ik belde gewoon 1x aan en wacht geduldig. Werd er niet open gedaan dan kwam ik op een later moment het weer proberen. Hoe moeilijk is dat??
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: slowchat

Bericht door juffie »

Voleuse schreef: 24 nov 2022, 16:42 Omg ik sta in de douche en er wordt aangebeld. En het stopt maar niet! Ik negeer het de eerste 3 keer maar de vierde keer raak ik zo geïrriteerd dat ik in mijn blote kut de deur open doe en roep wat??! Ik sta te douchen!!
Het was een buurman die zn pakje kwam afhalen, en hij stond recht voor mijn deur en niet bij het portiek. 💀💀💀 De man wist niet wat hij moest doen geloof ik en hij vroeg gewoon om zijn pakje 😂😭 bewaar me ik ben een gevaar voor de buurt
:worshippy: :icon_e_biggrin: :icon_e_biggrin: :icon_e_biggrin:
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Iemand zin in ikeakeukenklussen? Ik heb me bedacht dat het wel een goed idee is om in de komende kerstvakantie mijn keuken te gaan vervangen. Dat is, als Ikea kan leveren. Want de trip die ik zou hebben gaat niet door en ik heb toch 3 weken vrij.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door kitten »

Dapper. Ik zou best de skills willen bezitten om dat te doen!
Plaats reactie