BDSM en religie

Janice

Re: BDSM en religie

Bericht door Janice »

Ben er zelf nog mee aan t worstelen van ben christen en ja heb grote voorkeur voor BDSM..en dan nu? Nou tot nu toe bijt het elkaar niet. Vroeger was ik niet echt actief christen en dus nooiteen probleem .Ik heb voornamelijk mlast van, meningen van anderen die BDSM niet kennen, maar wele en mening hebben dat het niet samen gaat en een ander geen pijn zou mogen doen? Ja maar als de ander dat nou eens juist wel wil en je dat zeer goed voorbereid en beiden weet tot hoeve rje kan en mag? Dan vind ik anderen zeer doen of pijn ontvangen heerlijk, en zo zie ikd e rest vand e mogelijkheden over het algemeen ook binnen BDSM. Ik ben gewoon niet van de knife play en andere, voor mij extreme vormen van BDSM, maar heb er geen oordeel over als een ander ze wel fijn vindt.

Heb bij bvrienden waarvan ik niet wist dat ze zo zouden oordeln en ik close genoeg ben om het toch te willen delen dat ik naar een realtie met BDSM zoeken ga, flinke bijbels figuurlijk naa rmn hoofd gekregen, en ben heel erg terughoudend nu met daarvoor uit komen in christelijke vriendenkring.In de kringen waar geen christenen zitten kan ik er wel open voor uit komen. Blijft een raar iets...
Nina

Re: BDSM en religie

Bericht door Nina »

Thuis nooit echt een geloof meegkregen, doe ik nu ook niet bij mijn kid, hoewel ik zelf pagan ben...
Geen problemen om dat te combineren, ik ben wie ik ben é.
Ik ondervond eerder dat de 'maatschappelijk waarden' moeilijker te overwinnen waren...
Janice

Re: BDSM en religie

Bericht door Janice »

ja het ie iets wat anderen vaak moeilijekr over doen dan nodig is he?

Wat is Pagan? is dat wicca?
Nina

Re: BDSM en religie

Bericht door Nina »

@Janice

Pagan is iets vergelijkbaar met wicca (hoewel de meeste nu heel kwaad zouden kijken naar me met dit statement),
maar meer natuurgericht...

Maar eigenlijk doen de meeste ook nog moeilijk over mijn geloof, laat staan dat ik over de term 'bdsm' begin...
ik ben het ondertussen al gewoon en hou het dan meestal voor mezelf.
hoe ga jij ermee om?
Janice

Re: BDSM en religie

Bericht door Janice »

oh ok.

dus een oude natuurgeloof?

euhm ja, geloof is vaak ook een hottopic he. heb ik als christen ook. en met alle misbruik in katholieke kerken, en dan nieuwsitems als homo s die genezen zouden moeten volgens sommige evagelische stromingen, iekk
Gesloten