Bril bij bdsm, op of af?

Crownless

Bril bij bdsm, op of af?

Bericht door Crownless »

Een vraag die eigenlijk nooit echt voorkomt, maarre, als jij een brildrager bent, zet je die bril dan af?

Als onderdanige is mijn bril altijd af. Eigenlijk vind ik het wel van symboliek getuigen als hij mijn bril af neemt. Het is meer dan alleen een bril. Het is ook mijn zicht. Ook al heb ik 'slechts' min 1,5. Ik kan toch minder goed zien. Als hij op een meter of twee, drie van me af gaat staan, zie ik zijn gezichtsuitdrukking al een stuk minder gedetaleerd. Ik kan niet meer goed zien waar hij naar kijkt. Ik kan niet direct zien welk speeltje hij pakt. Wel ongeveer, maar toch niet helemaal. En stel dat we tussendoor een pauze inlassen waarin we tv kijken ofzo, dan kan ik dat niet. En dan is het maar de vraag of ik mijn bril weer terug krijg. Ik kan me voorstellen dat wanneer je nog minder zicht hebt, het nog moeilijker kan zijn om er afstand van te doen.

Als dominant zet ik m ook wel vaak af. Vooral omdat ik toch dicht genoeg bij hem sta om alles goed te kunnen zien. En omdat ie in de weg zit met zoenen. En als ik in het openbaar speel is het soms wel makkelijk omdat je dan minder geconfronteerd wordt met je publiek.

En jullie?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Bregje}t{

Re: Bril bij bdsm, op of af?

Bericht door Bregje}t{ »

Ik hou eigenlijk altijd mn bril op tijdens het Domineren, zeg ik juist zo want als we bij het sex gedeelte aankomen dan gaat ie zeker af, dan zit ie alleen maar in de weg.

Ik weet niet, mn bril is zo'n onderdeel van mij dat ik me beetje kaal zou voelen als ik hem af zou doen en me dan ook minder zeker zou voelen en gebruik juist mij eigen gevoel van zekerheid tijdens een spel.
Als ik sex heb met iemand dan zijn we beide in zo'n staat van geilheid dat die bril me niets meer kan schelen, zeker voel ik me dan wel en kan die bril mooi af, anders wordt ie alleen maar vies en zie je er toch niets meer door.
Guilty

Bericht door Guilty »

Ik denk dat ik met pakweg -12 mijn bril beter op kan houden tijdens het knopen. Toegegeven, ik ken een filmpje waarin een bekende rigger iemand geblinddoekt ophangt, maar ik denk toch dat ik dat maar niet na moet gaan doen :clown:
phedre

Bericht door phedre »

mijn bril afnemen is voor mij een trigger om in subspace af te zakken... ik zit op ongeveer -7 en kan dus weinig zien zonder bril en bril af doen is voor mij een mogelijkheid om me af te sluiten van de buitenwereld.

Zeker bij spelen in openbaar blijf ik om me heen kijken en dingen opnemen die om me heen gebeuren en kan me dan slecht afsluiten... als mijn bril afgaat, is dat direct weg... dan is het alleen nog Mr en ik.. mijn wereld wordt veel kleiner.
rubyvita

Bericht door rubyvita »

:shock: -12? Dan ben je practisch blind toch?
faery

Bericht door faery »

-4 en -2.5 hier. Ik heb mijn bril het liefste af als ik iets doe waar mijn zicht niet per se voor nodig is, en waar ik volle aandacht voor wil hebben. Zoals spelen, mediteren, slapen. Ook werkt het inderdaad een beetje als natuurlijke blinddoek. De omgeving niet meer duidelijk waarnemen is daarin gewoon praktisch: het maakt het makkelijker om de focussen op het moment en het gevoel van dat moment. Weinig zicht hebben heeft geen directe link met mijn onderdanigheid overigens.

Aan echte blinddoeken heb ik overigens een hekel: ik wil graag zien wat iemand doet en gaat doen, omdat ik het anders (op een vervelende manier) eng ga vinden.
Wever

Bericht door Wever »

Toen ik nog een bril had (heb 't een goed jaar terug laten laseren) heb ik altijd mijn bril uitgedaan aan het begin van het spel. Daardoor is het dilemma voor mijn D-kantje van de baan, maar ik zou 'm in dat geval zeker opgehouden hebben.
JJV

Bericht door JJV »

.. weird.. t aspekt van "hij gaat anders kapot" .. wat bij mij eigenlijk altijd een aanzat is.. wordt blijkbaar door brildragers zelf niet gedeeld..

vraag ik't in voorkomende gevallen wel even

(dat blinddoeken lijkt me een eigen topic waard faery.. ik kèn mensen die t liefst beetje in hun eigen beleving zitten.. en makkelijker kunnen subben als't allemaal beetje onbekend is om hen heen)
~\v/~
Toran

Bericht door Toran »

met bijna -10 blijft mijn bril altijd op, behalve als ik ga slapen.. Ik ben namelijk vrij blind zonder.. Het zit zeker in de weg, vooral als je zoent met een mede-brildrager.. Maar dat ongemak verkies ik boven het amper kunnen zien van alles wat zich niet 20 cm voor je bevind..
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."

— Terry Pratchett (Eric)
Mr.Castor

Bericht door Mr.Castor »

Zelf heb ik eigelijk nooit een bril op. Ik heb namelijk voor lenzen gekozen.
Dat heeft een aantal redenen, waar ik verder niet op in ga, niet zo belangrijk.
Maar gezien mijn rol en het feit dat ik alles gewoon graag goed wil kunnen zien zal ik nooit mijn zicht minderen.
Mocht ik mijn bril dragen dan blijft ie ook op.
Wat betreft kira gebruik ik haar zicht wel als een kleine drempel voor haar.
Het is maar een hele kleine, want ze heeft ergens tussen de -0.5 en de -1. :)
Maar het effect blijft dat haar zicht niet helemaal is zoals ze zou moeten zijn.
scorpi

Bericht door scorpi »

ik heb ook rare ogen ;)
een is -3.5 ander is -6

maar zeker doe ik mijn bril af al is het maar omdat een blindoek fijner zit zonder bril dan met!!

lotus{H}
Crownless

Bericht door Crownless »

guilty^ schreef:Ik denk dat ik met pakweg -12 mijn bril beter op kan houden tijdens het knopen. Toegegeven, ik ken een filmpje waarin een bekende rigger iemand geblinddoekt ophangt, maar ik denk toch dat ik dat maar niet na moet gaan doen :clown:
Klinkt als een uitdaging! :clown:

Leuk te lezen dat het voor phedre echt een trigger is. En ik herken wel sterk het 'als ie niet nodig is, gaat ie af'. Ik zet mijn bril ook wel eens af als ik achter de computer bezig ben. Ik zit dan toch dichtbij genoeg om te kunnen lezen (sterker nog, soms heb ik het gevoel dat mijn bril op korte afstand licht overcompenseerd, maar das een ander verhaal) En wat het 'dan gaat ie stuk' betreft, ik ben eigenlijk helemaal niet zo zuinig op mijn bril. Iets wat ik elke dag gebruik verliest wel een beetje het 'oh daar moet je voorzichtig mee zijn'-gevoel. De enige plek waar ik daar echt bang voor ben is op een metalconcert. Ik bedoel, je zou je bril maar af headbangen, vind m dan nog maar eens terug.

En nou ja, als ik vriendlief elke dag zou gebruiken zou hij een uitzondering zijn natuurlijk ;)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
chell

Bericht door chell »

Ik doe mijn bril vrij snel af, ook bij zoenen enzo. Vind het vooral vervelend, ben niet eens zozeer bang dat 'ie stuk gaat (ik ben ook niet zo heel zuinig op mijn bril).

Nu heb ik maar -2, dus ik zie nog best veel zonder bril, zeker dichtbij.

Soms is het ook wel een trigger, het moment dat mijn bril door de ander wordt afgezet, geeft wel een beetje aan dat er 'iets' gaat gebeuren en dat kan wel errrug lekker zijn.

(en bril afgenomen worden en dan in m'n gezicht worden geslagen... haaaaallllo subbiechell! ;) hoewel dat ook wel heel eng is stiekem)
Tári

Bericht door Tári »

Ik ga voor bril af.

Hoewel ik op 30 cm afstand al wazig zien zonder bril (voor mijn gevoel een hele korte afstand) lijkt het erop alsof mijn ogen zich enigszins stabiliseren als ik mijn bril afdoe en de tijd neem om eraan te wennen.
Dat neemt niet weg dat ik dan nog steeds voor een gedeelte afhankelijk ben van de (bege)leiding van mijn partner.
Het voegt voor mij niet echt iets toe, behalve dan het feit dat ik me zonder bril toch puurder en mooier voel.
Mack

Bericht door Mack »

Ik ben heel blij met lenzen! Anders zag ik er niet zo :) uit maar zo :shock: ... :mrgreen:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gesloten