Meerdere subs.

Ontmoetingsplaats voor hen met (te veel) superioriteitsgevoel. Hoofdletter niet verplicht
Plaats reactie
Tammy

Meerdere subs.

Bericht door Tammy » 19 sep 2021, 13:26

Ik plaats mijn vraag even hier, als ik m ergens anders moet plaatsen dan hoor ik dat graag.

Wat is de reden dat er Doms zijn die meerdere subs hebben?
Is dat iets wat jullie nastreven of houden jullie het er liever bij één? En waarom dan?

Misschien enige uitleg van mijn kant vereist..
De Meester waar ik contact mee heb, had al 1 sub. Hier speelt Hij niet regelmatig mee. Nu kom ik erbij. Dat was voor mij ook geen probleem.
Nu gaf Hij laatst aan benaderd te zijn door iemand. Hij zou gaan kijken of dit iets kon worden en zou me hiervan op de hoogte houden.
Alleen ik merkte bij mijzelf hier een bepaalde jaloezie opspelen. Waarom? Bang aandacht te moeten delen...terwijl ik genoeg aandacht krijg van Hem. Ik heb dit ook gezegd tegen Hem. Hij gaf aan dat ik die aandacht sowieso al deel met Zijn eerste sub.
Waar ik ook gewoon van af wist.

Ik snap mijn gevoel hierin niet zo. En was dan ook benieuwd naar ervaringen van anderen. Sowieso van Doms, om te horen wat voor jullie de reden is om meerdere subs te hebben, maar ook van subs die misschien in een soortgelijke situatie zitten of hebben mee gemaakt..en hoe jullie hier mee zijn omgegaan... :inluv:

X Tammy.

Voleuse

Re: Meerdere subs.

Bericht door Voleuse » 19 sep 2021, 15:40

Ehh tja ik heb een open relatie. En mijn vriend heeft een andere vriendin waar hij ook mee speelt. Het zijn niet alleen kinkrelaties, maar misschien is mijn ervaring toch relevant?

Jaloezie is een signaal van iets. Misschien ben ik bang om iets tekort te komen, of misschien is het een onzekerheid van mij, of misschien wil ik een meer intieme relatie dan dat we nu hebben, of nouja, het kan vanalles zijn. Ik doe altijd erg mijn best om erachter te komen wat me precies jaloers maakt en dat goed te communiceren. Over tijd heb ik geleerd wat mijn jaloezie triggert en ook daar communiceer ik over. Ik ben bijvoorbeeld iemand die niet teveel informatie wil weten over de ander, alleen of het leuk was of niet. Andere mensen willen juist alles weten.

Mijn vriend op zijn beurt reageert altijd heel lief. Ik vind die reactie van "nou, je deelt de aandacht toch al met iemand" niet super begripvol. Ja, je deelt het al met iemand, maar nu komt er NOG iemand bij, dat is een onbekende factor en dat kan best eng zijn. Ik vind dat het zijn taak is om de gevoelens van iedereen daarover te managen. Hij wil meerdere subs, dan mag hij er ook voor zorgen dat hij emotioneel beschikbaar is bij een probleem daarmee of vraag daarover.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa

Tammy

Bericht door Tammy » 19 sep 2021, 16:24

Volume, dank je wel voor je reactie.

Zeker heb ik wat aan je berichtje.
Ook ik heb de tijd genomen om te bedenken waarom ik me nou zo voelde.
En inderdaad bang om aandacht te moeten delen. Terwijl die onterecht was hoor. Want ik krijg echt wel genoeg aandacht.
Ik heb dit ook zo naar Hem gecommuniceerd.
En er ook inderdaad bij gezegd dat ik het misschien liever niet weet.
Hij is gelukkig wel heel begripvol geweest hierin hoor, sorry als dat niet zo overkwam. Hij vind het zijn plicht om me hierover wel te informeren maar omdat ik aangaf het liever niet te willen, besloten om het dan niet te doen.
Maar daarbij zei Hij inderdaad, lief subje, je deelt de aandacht al...daar merk jij niks van maar het gebeurd wel. En dat klopt..ik merk er niks van...en Hij heeft meer als genoeg aandacht voor mij.
Maar die 3e persoon triggerde dus iets bij me...en ik vroeg me af, is het normaal dat ik dat zo voel...maar als ik jouw reactie zo lees is dat niet raar..en zal ik verder proberen goed te blijven communiceren.
Thanks💋

phedre
Contacteer:

Bericht door phedre » 19 sep 2021, 17:11

wat bij mij vooral belangrijk was, was dat ik kreeg wat ik nodig had, dat het echt n kwestie was van delen ipv afstaan. Zodra ik t gevoel kreeg van 'hee Mr heeft een nieuw speeltje en nu beland ik dus achter in de kast' ging het fout.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken

Tammy

Bericht door Tammy » 20 sep 2021, 08:47

Dank je wel Phedre,

Mag ik vragen in welke zin, het dan fout ging? Wbt gevoel? Of zette je er dan ook echt een punt achter?

X Tammy

phedre
Contacteer:

Bericht door phedre » 20 sep 2021, 12:32

ik probeerde op te komen voor mezelf, te vragen om wat ik nodig had en werd uitgemaakt voor jaloers kreng en dat leidde vaak tot ruzie. Uiteindelijk is er om deze en andere redenen wel n punt achter de relatie gezet idd
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken

Tammy

Bericht door Tammy » 20 sep 2021, 14:32

Goed dat je dan toch voor jezelf bent opgekomen.
Jammer dat er dan zo gereageerd word.

Ik heb mijn gevoel aangegeven inmiddels en zojuist een berichtje gehad, dat als ik Hem nodig heb Hij er altijd is voor mij, en mij in mijn wensen en behoeften wil voorzien. Zoals ik al zei, het gevoel was onterecht want die aandacht is er zeker. Alleen ik voelde me onzeker.
T is allemaal nog even zoeken in dit gevoel..
X

phedre
Contacteer:

Bericht door phedre » 20 sep 2021, 14:44

bevestiging van jouw positie is altijd fijn!! :)

Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ » 01 okt 2021, 19:36

Ik heb inmiddels 2 subs en een bunny. Ze weten dat ik anderen heb, maar kennen de anderen niet. Iedere sub heeft haar eigen voorkeuren en wensen. Het zijn ook goede vriendinnen van me. Mbt jaloezie, ben ik vooral de gene die bezorgd is dat ze een nog aantrekkelijkere Dom dan ik zullen ontmoeten, want één geeft aan op zoek te zijn naar een all-in-one (vanille, verliefdheid, rigger en Dominant). Bij mij heeft ze alles behalve de verliefdheid.

Met 2e sub kan ik alles doen behalve zoenen. Dit is een voorwaarde die haar man (die niets met bdsm heeft) stelt.

Wat ik vooral lastig vindt:
- agenda plannen
- voldoende tijd en energie inzetten voor de contacten
:love3:

Tammy

Bericht door Tammy » 13 nov 2021, 18:47

Ook hier bedankt voor je bericht Peter...

Ik vind het nog steeds lastig om te weten dat mijn Meester meerdere subs heeft..of wenst...maar hij heeft wel aangegeven dat als ik het zo lastig vind hij de zoektocht staakt want Hij wil mij niet kwijt..
Maar ik vraag me wel af waar die onzekerheid bij mij vandaan komt...dat is iets waar we de komende tijd achter proberen te komen en daarmee aan de slag te gaan...

Plaats reactie