Hoe begin je?

Voor gesprekken op niveau. Vloerniveau.
Plaats reactie
Sneeuwwitje

Hoe begin je?

Bericht door Sneeuwwitje » 14 apr 2021, 12:40

Hoi allemaal,

Voor mij helemaal nieuw hier in deze wereld.
Ik zou graag binnen mijn relatie wat meer experimenteren met BDSM. Ik heb dit al met mijn partner besproken en hij voelt de nieuwsgierigheid niet zo, maar staat wel open voor experimenteren en kijken hoe hij zich daarbij voelt.

Nu is mijn vraag hoe starten we met experimenteren als ik me meer voel aangetrokken tot de rol van sub, maar tegelijkertijd het initiatief voor het experimenteren vooral bij mij komt te liggen omdat ik dit wil.
Iemand toevallig in hetzelfde schuitje gezeten en tips voor ons?

Alvast bedankt!
Liefs,
Sneeuwwitje

Voleuse

Re: Hoe begin je?

Bericht door Voleuse » 14 apr 2021, 22:20

De rol van sub hoeft niet perse te betekenen dat je geen initiatief kan nemen! Ik snap dat je misschien graag wil dat hij vanaf het begin alles bepaalt, maar je kan het ook echt heel leuk hebben als jij alles bedenkt (eerst bespreken hoe of wat natuurlijk). Sla me hier. Harder. En nu wil ik seks met boeien. Etc.
Vaak is het moeilijk voor beginnende dominanten om iets te doen wat je misschien wel niet leuk vindt. Als je er expliciet om vraagt en het heel duidelijk leuk vind allemaal dan helpt dat.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa

Frodo
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frodo » 14 apr 2021, 22:23

Hi Sneeuw - en welkom ook!

Ik heb niet zozeer zelf in dat schuitje gezeten maar ben er wel een aantal tegengekomen in een vergelijkbare situatie. Als je de archieven van dit forum induikt zul je zeker een aantal van hun ervaringen herkennen: Jou lijkt de subrol in BDSM wel wat en je partner... Tja, die kan er eigenlijk niet veel mee.

Als sub is het helemaal niet de intentie om de eerste aanzet te geven. Dat voegt gewoon niet. Als je verder leest op de hoofdsite kun je een aantal mogelijke oplossingen tegenkomen maar helemaal heilig zijn die nou ook weer niet.

In de tussentijd: Lees je in, denk veel na en praat vooral met elkaar. BDSM is iets wat door veel mensen gewoon niet te bevatten is.

Succes!

Jezebel

Bericht door Jezebel » 15 apr 2021, 19:37

Een mooi uitgangspunt voor je zoektocht, maar inderdaad best lastig! Hier is het eigenlijk een beetje op dezelfde manier gegaan, en wat heel erg hielp was veel communiceren over wat ik dacht, wat mij opwond, etc. Dat kan op heel veel verschillende manieren. Wij hebben samen een sublijst ingevuld, ik heb heel wat fantasieën opgeschreven en verteld, en ik heb ook met enige regelmaat bepaalde dingen klaargelegd voor het spel.
Dat doe ik nog steeds wel, trouwens, en inmiddels zijn we bijna 11 jaar verder.
Valkuil waar ik nog steeds wel in trap: veel dingen zijn in je fantasie echt super, maar vallen in de praktijk vies tegen. Bijvoorbeeld omdat het anatomisch niet haalbaar/te oncomfortabel is om in een bepaalde positie vastgemaakt te worden, omdat een plek toch te gevoelig is (of niet gevoelig genoeg), of... nouja, omdat de realiteit nou eenmaal niet hetzelfde is als een fantasie. Het heeft me een tijd gekost voor ik dit een beetje los kon laten, en in die gevallen niet het gevoel had dat ik faalde als sub. Ook daarover communiceren is dus heel belangrijk.

Maar vooral: heel veel plezier met ontdekken!
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets

Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ » 25 apr 2021, 12:36

Voor mijn situaties hielp het dat we open en eerlijk met elkaar communiceren over wat we wel/niet willen, wel/niet fijn vinden. Naast sublijst door sub, ook Domlijst invullen door Dom. Met zo'n lijst kan je lezen wat voor mogelijkheden er allemaal zijn.

Een slogan van mij is: "Er zijn meer manieren om bdsm te beleven dan dat er mensen zijn die aan bdsm doen".
Laat een beeld los van wat anderen vinden, of wat voor anderen werkt. Experimenteer samen.

Wat wel belangrijk is: communiceer duidelijk over wat je (harde) grenzen zijn en spreek af hoe jullie dat aangeven. Bijvoorbeeld stopwoorden, stoplicht kleuren.

Voor mij draait het bij een bdsm spel erom dat beide partners er plezier in hebben, dat het leuk is voor beiden. Dat beiden aan hun 'trekken' komen.
:love3:

Plaats reactie