De wondere wereld der mobiele techniek

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Guardian_s

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Guardian_s »

De Sonim Xp3 heb ik al voorbij zien komen, de Xp2.10 Spirit nog niet.
IP67, echt vrijwel onverwoestbaar en 5 jaar onvoorwaardelijke garantie.
Ik heb nu zo'n beetje 2 maanden zo'n "koelkast" en mij bevalt hij prima.
Niet echt een smartphone maar een GSM met extra's; internet, e-mail, mediaspeler, camera, FM-radio en ook bruikbaar als G3 modem aan je lappie i.p.v. een dongle of wifi via hotspot.
Verder vind ik persoonlijk het ontwerp mooi, dat hij wat groter is neem ik op de koop toe en word voor mijn gecompenseerd door het onder alle omstandigheden goed bedienbare toetsenbord.
Eind deze maand mag ik deze trouwens kosteloos omruilen voor een nieuwe, Sonim heeft zelf wat -puntjes gevonden in de eerste serie, die verbeterd in de tweede serie en wil geen gezeik :mrgreen:
Ik, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk ben zeer tevreden met het "bakbeest"

Afbeelding
Chris

Bericht door Chris »

Guardian_s schreef:5 jaar onvoorwaardelijke garantie.
Het is 3 jaar (nog steeds idioot lang overigens). :)

Afbeelding

Heb deze een tijdje gebruikt, ook spijkers mee in hout staan meppen, troep mee rechtgeslagen en hij heeft ook wel ervaring met duiken; je denkt toch niet dat ik mijn telefoon op het strand achterlaat als ik de zee in ga? :hypocrite:

Zit wel te denken over een Sonim, wel fijn dat het alles proof is.
Guardian_s

Bericht door Guardian_s »

Je hebt gelijk Chris, typo, Mea Culpa

Nog even wachten dan, er zit een echte smartphone aan te komen, weet ik uit zeer betrouwbare bron.
(werkgever is dealer :))
Chris

Bericht door Chris »

Ja, ik ben ook nog niet helemaal overtuigd, kan het meeste wel maar is een flinke stap terug, dan liever mijn 6250 nog als ragphone met duosim. :)
poes

Bericht door poes »

Ik heb voor mijn kitten pas een Blackberry met MTV abonnement aangeschaft. Daar zitten we twee jaar aan vast, maar ze wilde het dolgraag. Je kunt met dat MTV pakket onbeperkt Internetten (ik weet niet hoe snel enzo), maar het belangrijkste voor haar was natuurlijk het 'pingen'. Dat is natuurlijk ook wel geweldig. Het schijnt dat je het met meer dan alleen tekstberichtjes kunt doen, dus ook met fotos en 'voicemails' die je dan gratis en voor niks naar iemand 'pingt'. Het schijnt dat je nu met veel smartphones kunt pingen trouwens.

Al haar vrienden hebben inmiddels een BB, echnietegeloven

poes
Chris

Bericht door Chris »

Ja, BB's zie je echt idioot veel, ik heb er nog 1 uit de tijd dat alleen de pakken er 1 hadden en ik de vraag kreeg wtf moet je er nou mee?
Was enige manier op een redelijke wijze je email onderweg te kunnen lezen.

Enne, ping gebruik ik ook best wel veel, ideaal :)
colet

Bericht door colet »

OUdste van mij wilde ook een BB voor het pingen.

Mijn Samsung Wave is een aanrader! Ik kan er nog niet alles mee, maar totnutoe geef ik mijzelf daar de schuld van.
Als ik bv een sms typ en dan ontdek dat ik eerder een typfout heb gemaakt, dan kan ik niet met de cursor terug. Dat is best wel lastig!!
Foto's en filmpjes....echt zo onwijs scherp en qua geluid echt top! En dat voor een telefoon :confused:

Ik ben razend benieuwd hoe hij het doet in de wamrte. Het ding is amoled (zeg ik dat goed?) en reageert dus op warmte ipv op 'touch'.
Bada gaat prima. Het downloaden van de applicaties is nog een twijfelgevalletje. Ik heb begrepen dat iedere gek handige pc/GSM-nerd een spelletje of handigheidje kan uploaden naar de site, waarna iedere Wave gebruiker die kan downloaden. Vooralsnog denk ik dan....ja hallo...tot er een handigerd is die een GSMvirus bedenkt...oid....en dan?? DUs dat downloaden ben ik nog niet gek van. Terwijl ik best wel een leuk spelletje of betere ringtones én meer thema's erop wil zetten.
Crownless

Bericht door Crownless »

*kruipt onder haar steen uit* wat is pingen?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
colet

Bericht door colet »

Hahaha, die steen heeft een hele leuke jonge verkoper ook pas een maand geleden van mij afgerold ;)

Pingen is iets wat (totnutoe) alleen met een blackberry kan. De gebruikers van dat apparaatje kunnen onderling met elkaar pingen.
Feitelijk is het sms/msn/chatten en dergelijke ineen en bestaat vaak net zoals bij een chat uit korte over en weer reacties. Het wordt zo genoemd vanwege het geluid bij binnenkomende berichten, de "ping" .
Bij een BalckBerry sluit je een apart mobiel abo af waardoor je dus kunt pingen. Pingen is dan gratis. :roll: :roll: Dat gratis is dus een rare omschrijving. Enige verschil is dat je onbeperkt kunt pingen. -weliswaar alleen met andere BBgebruikers
2. en je dus niet per sms 'betaalt'

Hoop dat dit een redelijke uitleg is.
*terug onder steen kruipt.......enige plek voor koelte :inluv: *

edit: link gezocht http://www.blackberry-ping.nl/
felicia

Bericht door felicia »

Ik las toevallig in het Mediazine dat er toevallig ook speciale programmaatjes zijn voor andere telefoons dan Blackberry's waardoor je ook kunt pingen, of in ieder geval iets dat er op lijkt. Eigenlijk kun je het vergelijken, volgens dat Mediazine dan, met een vorm van MSN: online korte berichtjes naar elkaar sturen. Applicaties voor andere telefoons bestaan dan ook uit je contactpersonen van MSN, Hyves, Facebook etc samenvoegen in 1 applicatie.

En laatst zag ik ook dat een Samsung, welke weet ik niet meer, die mogelijkheid had.
Moralia

Bericht door Moralia »

Ja dat klopt, dat programma is een applicatie en heet "WhatsApp" . Hierdoor kunnen dus Iphone en Blackberry gebruikers met elkaar 'pingen'. Het kan zijn dat dat ook op andere smartphones werkt.
Hier te downloaden: http://www.whatsapp.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Je hoeft dan met veel mensen niet meer te sms-en, je kunt pingen en dat scheelt weer in je kosten.
Ik heb overigens een Blackberry, ben volkomen verslingerd aan 'm.
Chris

Bericht door Chris »

Moralia schreef:Je hoeft dan met veel mensen niet meer te sms-en
Enige waar je wel rekening mee moet houden is dat aflevering NIET gecontroleerd is wat bij SMS wel zo is.
Wanneer bericht niet afgeleverd kan worden naar de ontvanger (net even geen bereik / dataverkeer) dan zal diegene hem ook nooit krijgen, wat bij SMS meestal tot ongeveer 72 uur na verzenden wel gebeurd.

Mocht je iemand per ping willen dumpen hou daar dan rekening meer :P
kitten

Bericht door kitten »

hoe duur is zo'n ping abo? Want ik heb 1000 smsjes voor 9 euro en daar kom ik in de maand niet doorheen hoor. Plus dat de ontvanger alleen maar een gsm hoeft te hebben en geen bb. :)
felicia

Bericht door felicia »

Als jij geen BB hebt, heb je voldoende aan internet. En als ik me niet vergis zit er ook geen ping abbo bij de BB, maar wel een speciaal internet abbo, niet speciaal om te kunnen pingen. De BB gebruikt, dacht ik een andere vorm van internet dan andere telefoons.

Ik heb nu via de Samsung site hun programmaatje gedownload, en das het enige dat de ontvanger van n 'ping' via Windows Mobile nodig heeft. En pluspunt: vanilla- en BDSM-account van MSN kunnen allebei tegelijk aangemeld worden! Het heet Palringo.
Chris

Bericht door Chris »

Ping werkt gewoon via mobiel internet, als je dat hebt kan je ook Ping gebruiken.
Andere gebruiker moet echter ook Ping geinstalleerd hebben en je hebt diegene zijn Ping-naam nodig.
Plaats reactie