Jeejtje, Tweejtje & Threejtje
- juffie
- Site Admin
Re: Het WS-babytopic
Waaaah! :smiley_panic:
De twee meiden van zwangerschapszwemmen die verder waren dan ik zijn beiden inmiddels bevallen. Ik ben nu de eerst volgende die uitgerekend is. :smiley_panic:
De twee meiden van zwangerschapszwemmen die verder waren dan ik zijn beiden inmiddels bevallen. Ik ben nu de eerst volgende die uitgerekend is. :smiley_panic:
MILF 

- Sabrina
Ik kan me die :smiley_panic: heel goed voorstellen! Nog maar eventjes, en Jeejtje is er! 

"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- tessie
- Contacteer:
Hihihi juffie! Spannend he!!!!
En ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat een kindje niet kon slapen door bekleding van een wiegje, of een druk behangetje in de kamer ofzo hoor.
Baby's slapen vaak juist overal heel makkelijk, als ze maar dicht bij mama en papa zijn
En met krampjes vallen ze sowieso niet in slaap, maar die duren gelukkig ook niet de hele dag. En daar heb je dan weer die draagdoek voor juffie, dat helpt vaak goed tegen krampjes, en dan kan Jeejtje ook gewoon in de doek in slaap vallen 
En ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat een kindje niet kon slapen door bekleding van een wiegje, of een druk behangetje in de kamer ofzo hoor.
Baby's slapen vaak juist overal heel makkelijk, als ze maar dicht bij mama en papa zijn

- juffie
- Site Admin
Vandaag de 19e... Nog een maand tot de uitgerekende 19e...
Jemig, wat gaat het hard zeg!
En vanmiddag naar de verloskundige, ik krijg vandaag als het goed is de allerlaatste echo. (Deze is standaard bij onze vlos). Kijken of Jeejtje al ingedaald is en/of de goede kant uit ligt, met zijn koppie omlaag. Toch best een beetje spannend, want als ie goed is ingedaald, dan hoef ik niet zo erg te stressen als de vliezen breken.
Jemig, wat gaat het hard zeg!
En vanmiddag naar de verloskundige, ik krijg vandaag als het goed is de allerlaatste echo. (Deze is standaard bij onze vlos). Kijken of Jeejtje al ingedaald is en/of de goede kant uit ligt, met zijn koppie omlaag. Toch best een beetje spannend, want als ie goed is ingedaald, dan hoef ik niet zo erg te stressen als de vliezen breken.
MILF 

Jemig, wat spannend allemaal Juffie! Alles is klaar, en de baby ook bijna.... :smiley_panic:
Ben je je mentaal al aan het voorbereiden op de bevalling? Voor zover dat kan dan...
Weet je al of je pijnstilling wil op een bepaald punt, of hoe je wil bevallen ( liggend, zittend, baarkruk, water, enz)?
BTW mooi wiegje, helemaal niet te druk naar mijn smaak! Lekker vrolijk en fris allemaal!
Ben je je mentaal al aan het voorbereiden op de bevalling? Voor zover dat kan dan...
Weet je al of je pijnstilling wil op een bepaald punt, of hoe je wil bevallen ( liggend, zittend, baarkruk, water, enz)?
BTW mooi wiegje, helemaal niet te druk naar mijn smaak! Lekker vrolijk en fris allemaal!
- juffie
- Site Admin
Voor zover dat kan inderdaad... Nou ja, ik ga het vooral over me heen laten komen op dat moment. We bereiden ons voor door middel van de cursus Samen Bevallen. Echt voorbereiden kan natuurlijk niet. Ik heb een beetje een haat-liefde verhouding met de gedachte aan de bevalling. Aan de ene kant kijk ik er erg naar uit, ben er erg benieuwd naar, hoe het gaat zijn, hoe het voelt, en vooral: het resultaat; Jeejtje, maar aan de andere kant zie ik er ook behoorlijk tegenop, heb ik geen idee wat ik kan verwachten en ben ik bang voor wat me te wachten staat...
Over de praktische kant van de bevalling: Ik wil heel graag thuis blijven, dus ik hoop van harte dat Jeejtje niet in het vruchtwater heeft gepoept en dat het allemaal een beetje wil vlotten. Chemische pijnstilling is in principe thuis niet mogelijk, en ook al zou ik in het ziekenhuis terecht komen, dan zou ik bij voorkeur geen pijnstilling willen. Stel dat het echt al uuuuuuren duurt en ik écht niet meer kan en pijnstilling een soort van noodzakelijk wordt; dan kies ik voor de ruggenprik. Remifentanil kan niet in Tiel en van pethidine heb ik niet zo'n hoge pet op. Maar goed, van de ruggenprik an sich ook niet echt, maar dat is dan de beste keus uit 2 'kwaden'.
Thuis heb ik wel de beschikking over de tens, en ik heb het daar met de Vlos ook over gehad, dus die ga ik wel binnen handbereik houden. En ik ga mezelf proberen te helpen dmv hypnose.
Ik heb aangegeven bij mijn verloskundige dat ik de baarkruk wil proberen, verticaal bevallen spreekt me aan, plus dat ik momenteel gewoon erg moeilijk op mijn rug kan liggen. Houdingen zal ik tzt wel zien, wat prettig voelt en wat ik kan volhouden zeg maar. Geen idee, dat zal ik moeten ervaren.
Helaas hebben we geen bad (ja een zwembad in de tuin
) anders zou ik ook wel een deel van de bevalling in bad willen doen. Ik zie het dan weer niet zitten om zo'n groot bad te huren en op te zetten enzo.
Ik hoop echt van harte dat ik thuis kan blijven, als ik moet ga ik uiteraard naar het ziekenhuis, maar ik zie echt uit naar een thuisbevalling, lekker in onze eigen omgeving, met de mensen om me heen die ik ken en waarbij ik me vertrouwd en op mijn gemak voel.
Over de praktische kant van de bevalling: Ik wil heel graag thuis blijven, dus ik hoop van harte dat Jeejtje niet in het vruchtwater heeft gepoept en dat het allemaal een beetje wil vlotten. Chemische pijnstilling is in principe thuis niet mogelijk, en ook al zou ik in het ziekenhuis terecht komen, dan zou ik bij voorkeur geen pijnstilling willen. Stel dat het echt al uuuuuuren duurt en ik écht niet meer kan en pijnstilling een soort van noodzakelijk wordt; dan kies ik voor de ruggenprik. Remifentanil kan niet in Tiel en van pethidine heb ik niet zo'n hoge pet op. Maar goed, van de ruggenprik an sich ook niet echt, maar dat is dan de beste keus uit 2 'kwaden'.
Thuis heb ik wel de beschikking over de tens, en ik heb het daar met de Vlos ook over gehad, dus die ga ik wel binnen handbereik houden. En ik ga mezelf proberen te helpen dmv hypnose.
Ik heb aangegeven bij mijn verloskundige dat ik de baarkruk wil proberen, verticaal bevallen spreekt me aan, plus dat ik momenteel gewoon erg moeilijk op mijn rug kan liggen. Houdingen zal ik tzt wel zien, wat prettig voelt en wat ik kan volhouden zeg maar. Geen idee, dat zal ik moeten ervaren.
Helaas hebben we geen bad (ja een zwembad in de tuin

Ik hoop echt van harte dat ik thuis kan blijven, als ik moet ga ik uiteraard naar het ziekenhuis, maar ik zie echt uit naar een thuisbevalling, lekker in onze eigen omgeving, met de mensen om me heen die ik ken en waarbij ik me vertrouwd en op mijn gemak voel.
MILF 

- Sabrina
Ik hoop zo voor je dat je inderdaad gewoon een thuisbevalling kunt hebben juffie! Zoals je 't vertelt, klinkt dat gewoon 't prettigste en comfortabelste, dus fingers crossed dat dat kan! 

"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- juffie
- Site Admin
Nou, er is weer een hindernis min of meer genomen, Jeejtje lag keurig met het koppie omlaag en was al een heel klein beetje aan het indalen!
Volgens de verloskundige is de kans dat ie nu nog in de lengte draait (en dus in stuit ofzo komt) verwaarloosbaar te noemen.
Over 2 weken de volgende afspraak, vanaf dan iedere week. Nu zat ik precies in het midden van een week van de zwangerschapsduur, en alles was goed, dus er kon wel iets langer tussen. Tenzij er iets is natuurlijk, dan mogen (moeten) we altijd bellen.
Het zag er prima uit, Jeejtje was goed gegroeid, ze schatte hem nu op 7 pond geboortegewicht, dus dat komt wel ongeveer uit met wat dr Pistorius in Utrecht zei. Ik heb mijn zwangerschapskaart meegekregen, voor als ik eventueel naar het ziekenhuis moet voor de bevalling, en het wordt wel steeds echter zo!

Over 2 weken de volgende afspraak, vanaf dan iedere week. Nu zat ik precies in het midden van een week van de zwangerschapsduur, en alles was goed, dus er kon wel iets langer tussen. Tenzij er iets is natuurlijk, dan mogen (moeten) we altijd bellen.
Het zag er prima uit, Jeejtje was goed gegroeid, ze schatte hem nu op 7 pond geboortegewicht, dus dat komt wel ongeveer uit met wat dr Pistorius in Utrecht zei. Ik heb mijn zwangerschapskaart meegekregen, voor als ik eventueel naar het ziekenhuis moet voor de bevalling, en het wordt wel steeds echter zo!
MILF 

In Nederland is thuis bevallen meer gebruikelijk en in Belgie in ziekenhuis. Ik wil echt niet thuis bevallen! Vind het wel grappig 

Waarom zou je niet thuis willen bevallen? Lijkt mij juist ook het leukste hoor. In een ziekenhuis lijkt het me gelijk zo medisch worden... Bij complicaties snap ik het wel, maar als er niks aan de hand is zou ik denk ik echt voor thuis gaan.
- puppie
Ik heb met beide ervaring en vond allebei wel oke.
Het voordeel van thuis vond ik dat de sfeer rustiger en relaxter was.
En dat ik zelf de regio in handen had. Dat was in het ziekenhuis wel anders.
Succes met de laatste loodjes juffie!
Voor je het weet is je bevalling achter de rug
Het voordeel van thuis vond ik dat de sfeer rustiger en relaxter was.
En dat ik zelf de regio in handen had. Dat was in het ziekenhuis wel anders.
Succes met de laatste loodjes juffie!
Voor je het weet is je bevalling achter de rug

- kitten
ik heb ook beiden gedaan en vond thuis echt fijner. Precies die regie, in het zkh wordt heel veel voor je beslist. Thuis beslis je zelf, hooguit een verloskundige, maar die luisteren doorgaans heel goed naar wat je zegt en geven veel persoonlijkere begeleiding.
- puppie
Helemaal waar kitten!
Ik vond thuis ook veel fijner, maar ik heb het ziekenhuis ook niet als vervelend ervaren.
Ik vond thuis ook veel fijner, maar ik heb het ziekenhuis ook niet als vervelend ervaren.
- phedre
- Contacteer:
ik had alledrie de keren gepland thuis te bevallen, werd alledrie de keren ziekenhuis, maar heb het niet als negatief ervaren. Ben ik alledrie de keren niet tijdens de bevalling onverwachts nog naar het ziekenhuis gegaan, dat scheelt misschien, was alle keren daags van te voren geregeld.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
- Voleuse
Mij lijkt thuis ook heel fijn, maar volgensmij is dat ook een cultuur-dingie. In andere landen (en dan denk ik vooral Amerika) is het helemaal niet zo gewoon om thuis te bevallen. Of zonder medische hulp (pijnbestrijding).
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa