Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
kitten

Re: Het WS-babytopic

Bericht door kitten »

*bijt op lip en zit op handen*

Klopt, in Amerika is het normaal. Daar kun je ook een keizersnee bestellen, om je designerkut netjes te houden, of als dat beter uitkomt met de vakantie die je geboekt had... :shutup:
faery

Bericht door faery »

*mompelt iets met baas over je eigen lichaam*
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Ik ben gewoon een beetje bang voor bevallen en mij stelt het gerust dat die mensen dicht in de buurt zijn voor als het toch niet lekker gaat. Thuis zou ik veel meer stressen daarover. Plus lijkt me wel handig dat eerste dagen beetje meer hulp is dan als je thuis bevalt. Of is thuis ook zoveel hulp met kraamhulp en wat jullie allemaal roepen?
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Mijn schoonzus uit Canada wou ook in het ziekenhuis bevallen, waar zij vandaan komt is dat de norm voor 'veilig' dus dan snap ik dat wel. Kraamverzorgster snapte ze ook niks van en wou ze eerst niet, maar ze is er snel aan gewend geraakt toen ze er eenmaal was :)

Ik heb ongeveer even voor en nadelen voor beide dus ik weet het niet.
**Self Rescuing Princess**
puppie

Bericht door puppie »

In Nederland sta je een paar uur na de bevalling buiten en ga je naar huis. Ze houden geen kostgangers als alles gewoon goed gegaan is.

Ik keek na een paar dagen de kraamhulp de deur uit, verschrikkelijk iemand die door mijn spullen gaat.
Maar ik voelde me ook goed, dat scheelde heel erg.
Kan me voorstellen dat iemand bij een eerste kindje wellicht nog wat onzeker is en het fijn vind als er iemand is om te helpen. Al moet het ook maar net klikken..
kitten

Bericht door kitten »

Naja, nadeeel van wanneer het ziekenhuis de norm is, is dat je dan bang wordt. Als je in een vliegtuig zit en er wordt opeens omgeroepen "Er is NIKS aan de hand. Alles gaat goed, er is GEEN probleem met de motoren. Blijft u vooral kalm!" voel je je dan nog veilig?

Als je een barende vrouw omringt met allerlei hulpmiddelen om in te kunnen grijpen áls het mis gaat, dan gaat ze dat zien als een reële situatie. Gevolg is een minder veilig gevoel (dat ironisch genoeg wel voelt als veiligheid) en wanneer je een zoogdier bang maakt, zal de baring makkelijker stilvallen. Een kan verstopt zich liefst in je kast om te baren. Een hinde zal vluchten en pas baren als het veilig is. Een mens heeft die onbewuste instincten ook nog steeds. Het trieste is, als het daardoor mis gaat, is de reactie: "Zie je nou wel? Maar goed dat je in het ziekenhuis was, zodat we je konden helpen." Helaas is het directe verband tussen aanwezigheid in een ziekenhuis en een ingreep nooit direct aan te tonen. Enkel in statistieken. De toename in keizersnedes in Nederland bijvoorbeeld, heeft niet geleid tot hogere overlevingscijfers onder pasgeborenen of kraamvrouwen. Maar welke keizersnede was er nu niet nodig geweest? Dat is niet aan te wijzen.
murron

Bericht door murron »

Doet u mij maar weer een thuisbevalling :) .
Beide ervaring mee en thuis beviel (gniff) mij toch het beste.
Met weeen een trap af, een auto in,rit naar sjoekhoes,geen personeel klaar staand,vreemde gangen door,vreemde gezichten,steriele ruimte,bliepjes en geluidjes die eng zijn, personeel dat in en uit loopt ,je vergeet,enz
Voordeel,kiddo werd gelijk gechecked en werd goed bevonden,daarna rustig douchen en je wordt gechecked en snachts heb je volk dat jou en kiddo ook regelmatig nog ff checked (terwijl jezelf door kan slapen.

Kiddo 2 lekker thuis,heerlijk aanknooien tot het door gaat zetten,lekker onder je eigen douche dan een paar stappen doen zodat je in je eigen slaapkamer loopt en in je eigen bedje neer laat rollen.Grote kiddo die gewoon lekker door slaapt in eigen bed en verder ook niks mee krijgt hihih
Mja alles lekker vertrouwd.ik ga dus voor de thuis straks :)
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik las ergens dat in Brazilië 80% van de vrouwen een keizersnee krijgen... 80%!!!
MILF :grin_ani:
ruby-vita

Bericht door ruby-vita »

juffie schreef:Ik las ergens dat in Brazilië 80% van de vrouwen een keizersnee krijgen... 80%!!!
Je leest teveel :clown: :geek:

Misschien krijgen ze in Brazillie wel allemaal humongous baby's, of zijn de vrouwen daar ( natuurlijk door alle intensieve salsa moves) gewoon heel krap geschapen? :lol:
murron

Bericht door murron »

Morgenmiddag zien we ons meiske weer :static: Hopelijk werkt ze een beetje mee grmbl :)
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

leuk murron! Zwaaien naar de beeb is altijd leuk! :)
murron

Bericht door murron »

Grinn best wel jah :icon_biggrin: ,maar vind het vooral extra leuk voor Vriendlief,kan hij ook weer gaan pronken (filmpjes en vertellen):mrgreen:
Ik pronk met mijn mega-buik en hij met zijn filmpjes hahahah.
Nog even en dan kan hij haar ook voelen :static:
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Jaaa! Dat is zo gaaf! Samen de beeb voelen, in bed ofzo. Vaak wordt Jeejtje wel rustig als Jerry zijn hand op mijn buik legt, maar af en toe laat hij zich ook flink voelen hoor!
murron

Bericht door murron »

Gniff beeb wordt juist wat drukker als ik aan het eten ben,maar ook steeds vaker als ik idd lig.Telkens als hij wil gaan voelen ..stopt ze ermee of duikt weg lol.Het enige wat hij tot nu toe gevoeld is,zijn harde plekken in de buik ,stukjes beeb zeg maar hahaha.We kunnen alleen nog niet voelen wat we dan voelen,hoofd kont arm been dunno :confused: .Ach ruimte wordt steeds kleiner ,dus kan ze minder goed wegduiken hahah.

Nog heeeel eventjes juffie ;) :mrgreen:
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Veel plezier vanmiddag bij de echo, murron! Ik hoop dat ze er een beetje voor gaat liggen zodat je alles rustig kunt bekijken. ;) Is het een standaard echo, of een met een bijzondere reden?

Vandaag hier alweer 36 weken zwanger... Nu ben ik echt echt wel hoogzwanger, he?
Nog maar 1 weekje tot de mijlpaal 'thuisbevallen'. :banana:

Aan de ene kant vind ik het zwanger zijn nog best lekker, aan de andere kant gaat Jeejtje me ook echt vreselijk in de weg zitten. Als in: ik kan niet meer normaal op de wc zitten en afvegen naderhand, want dan doet alles me zeer, want het kind zit dubbel. Of mijn schoenen dichtstrikken. Of sokken aandoen. Is echt niet grappig!

Ik ben erg blij dat het niet zo heet is momenteel, ik merk dat ik daardoor nog aardig kan functioneren, al moet ik wel iedere dag even gaan liggen voor een middagdutje.

Gelukkig zijn we echt helemaal klaar nu, het concept geboortekaartje ligt bij Kannibal_King, die gaat het drukken voor ons, dus nog even een proefdruk afwachten, en dan is ook dat klaar!

Het geboortekaartje vind ik zelf ook erg leuk geworden, erg persoonlijk. Naar aanleiding van een ontwerp dat Gilraen en cmeermin hebben gemaakt zijn wij zelf weer verder gaan stoeien en heeft Jerry zijn photoshop skills uit de kast getrokken om het helemaal naar onze zin te maken. De basis hebben we gelukkig door de dames aangeleverd gekregen, dat hadden we zelf nooit zo voor elkaar gekregen.
Plaats reactie