Goed geschreven. En, bedankt voor de uitleg, ik kende alleen SEO als term.
Een andere vraag. Sinds een paar weken word ik elke ochtend wakker met een ontzettend pijnlijke linkerpols waarbij mijn hand ook nog eens geregeld slaapt. Ook laat ik steeds dingen uit mijn hand vallen. Gister heb ik het er met mijn fysio over gehad en die vermoedde meteen het carpaaltunnelsyndroom. Dat is kort gezegd een beknelling van een zenuwtunneltje in je hand. Nu lees ik links en rechts op internet dat dit een zwangerschapskwaaltje kan zijn. Door je zwangerschap en het vasthouden van vocht, kan dit syndroom ontstaan. Het voordeel van dit ontwikkelen tijdens je zwangerschap, is dat je zwangerschap iets tijdelijks is en dat de kans groot is dat de aandoening na je zwangerschap weer verdwijnt. Dat hoop ik zeer zeker, want de behandeling is anders een operatie...
Volgende week wil ik wel even langs de huisarts, gewoon even laten checken. Ik las ook dat je bij heftige klachten (en die heb ik toch wel) een spalk kunt laten aanmeten, voor 's nachts, maar ik vraag me af hoeveel zin dat nog heeft, ik ben over 4 weken uitgerekend en zo'n spalk zal ook wel enige weken maaktijd hebben. Maar goed, even overleggen kan nooit kwaad.
Heeft er iemand ervaring met CTS tijdens de zwangerschap? En vooral: ging het over? Heb je tips?