De wondere wereld der mobiele techniek

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Daantje
Contacteer:

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Daantje »

poes schreef:Ik heb voor mijn kitten pas een Blackberry met MTV abonnement aangeschaft. Daar zitten we twee jaar aan vast, maar ze wilde het dolgraag. Je kunt met dat MTV pakket onbeperkt Internetten (ik weet niet hoe snel enzo), maar het belangrijkste voor haar was natuurlijk het 'pingen'. Dat is natuurlijk ook wel geweldig. Het schijnt dat je het met meer dan alleen tekstberichtjes kunt doen, dus ook met fotos en 'voicemails' die je dan gratis en voor niks naar iemand 'pingt'. Het schijnt dat je nu met veel smartphones kunt pingen trouwens.

Al haar vrienden hebben inmiddels een BB, echnietegeloven

poes
Houd wel de telefoonrekening in de gaten. MTV-mobile is van Hi en die werken nog met van die lullige datalimieten. Tenzij ze dat in de afgelopen maanden hebben veranderd.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Chris

Bericht door Chris »

fixertje schreef: Houd wel de telefoonrekening in de gaten. MTV-mobile is van Hi en die werken nog met van die lullige datalimieten. Tenzij ze dat in de afgelopen maanden hebben veranderd.
IS FUP Based dus na teveel verbruik krijg je eerst een SMS, 2e maand een brief en 3e keer zullen ze je bellen en vragen of te minderen anders wordt je data abbo afgesloten.
poes

Bericht door poes »

Er is onbeperkt gratis Internet, dus geen datalimiet.

En kitten: ping is gratis. Je kunt voor elke smartphone zo'n beetje een ping-app vinden. De ander moet dan idd ook ping hebben.

Voor zover ik weet is het enige dat die smartphone abbo aanbieders beperken of blokkeren Skype. Zou er nog bij moeten komen dat je gratis belt ook! ;-)

groet,

poes
Chris

Bericht door Chris »

poes schreef:Er is onbeperkt gratis Internet, dus geen datalimiet.
1,85 GB Per maand om precies te zijn (dat is 10x het gemiddelde wat de FUP inhoud). Zie contract (nou ja algemene voorwaarden) ;)
Overigens kan ik gewoon met Skype bellen op mijn iPhone met T-Mobile en dat lukt met wel meer providers alleen zal je met sommige een andere client moeten gebruiken.
poes

Bericht door poes »

Wat is FUP Chris? Klinkt leuk, maar is het vast niet... ;-)
Toran

Bericht door Toran »

Ik heet dan wel geen Chris, maar FUP staat voor Fair Use Policy :)
wiki schreef:De term fair use wordt, in een andere betekenis, ook wel gebruikt door internet kabel- en ADSL bedrijven. Bij veel internetabonnementen geldt er een downloadlimiet: gebruikers mogen dan niet meer dan een vastgestelde hoeveelheid gigabytes per maand downloaden. Maar er zijn ook breedbandleveranciers die geen exacte grens stellen. Zij hanteren een fair use policy. Zolang een gebruiker de verbinding normaal gebruikt, wordt er niet ingegrepen. Met auteursrecht heeft deze vorm van 'fair use' niks te maken, men kan in dit geval de term letterlijk vertalen als 'redelijk gebruik' of 'normaal gebruik'.

Dit is een pseudo-anglicisme; de eigenlijke Engelse term voor dit begrip is Fair Access Policy, letterlijk vertaald 'redelijke toegang'.
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."

— Terry Pratchett (Eric)
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

mag ik ook antwoorden: FUP staat voor Fair Use Policy, wat zoveel betekend als, hou het binnen de perken *(hun perken dan)

edit: zoals toran het beter omschrijft dus
Ms. M

Bericht door Ms. M »

Het zal wel iets heel simpels zijn dat ik over het hoofd zie, maar hoe zet ik in godesnaam de toetstoon van mijn Samsung Wave uit?
Men zégt in de standbystand de met de volumeknop....maar dát werkt dus niet :smiley_panic:

Ik begin inmiddels tamelijk geïrriteerd te worden.... :|
(verder issie geweldig hoor, maar dit is nogal irritant)

Kan iemand me een Jip&Janneke uitleg geven?
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

In Profiel, het profiel dat je gebruikt en dan toetstonen uitschakelen?
MILF :grin_ani:
Ms. M

Bericht door Ms. M »

Nee, maar wél in 'geluidsprofiel' en dan de schuifbalk van 'systeem' op 0 zetten.
Thnx! (en niet het WK topic lezen, hè? :mrgreen: )
felicia

Bericht door felicia »

Vraagje, van een vriendin heb ik een voicenote ontvangen op mijn Blackberry Bold 9700. Als ik nu een gesprek heb gevoerd, wordt deze elke keer afgespeeld. De voicenote kan ik niet terug vinden tussen andere voicenotes, dus ik kan m ook niet verwijderen.

Weet iemand hoe ik deze irritante optie uit kan zetten?
kitten

Bericht door kitten »

Ok, HTC touch pro 2 is dus gejat... :nopompom:

Nu wil ik op Marktplaats een andere gaan zoeken.

Ik wil:

* qwerty toetsenbord (niet op het scherm) liefst uitschuifbaar maar à la blackberry mag ook.
* WIFI! :static: GPRS! :static:
* Internet, email, SMS, tekstverwerking, oh ja en als ie kan bellen is dat ook wel handig. :clown:

Welk type past bij mij? Toch weer de HTC Touch Pro 2 of is er inmiddels iets leukers?
aimée

Bericht door aimée »

hmz denk dat je daar dan wel weer bij uitkomt..

Ik heb HTC toutch gehad.. Niet tevreden over geweest.. Er zat vanaf het begin af aan illigale software op.. vanuit htc zelf.. (ze zijn in iedergeval nog zo vriendelijk geweest om na een rechtzaak het volledige bedrag terug te betalen).

Samsoung ook niet echt favo.. Ik heb een pixon maar die ligt momenteel bij de vodafone omdat hij helemaal niets meer doet.. Toutch screen heeft het begeven en ja als die dat nou alleen maar heeft kun je er niets meer mee..

Dus nu heb ik momenteel mijn oude sony walkmannphone prima ding.. ook al is ie alleen maar voor het bellen en sms-en..

Kitten (ik heb sms verdubbelaar, eerst 1000 smsjes voor 10 euro maar kwam daar niet aan toe, toen sms verdubbelaar geprobeerd en dat bevalt prima misschien tip?)
kitten

Bericht door kitten »

Het abo heb ik al, dus die verdubbelaar (heeft Telfort die ook?) kan niet meer. Mijn abo is ook pas 3 mnd oud...

Had je die rechtzaak zelf aangespannen?
aimée

Bericht door aimée »

telford weet ik eigenlijk niet..

grinn kitten ja.. dat ding heeft me bijna 600 euro gekost (heb aardig bedragje over gehouden aan mountainbiken), dus ik wou gewoon mijn geld terug.. kleine schadevergoeding erbij om de media niet in te schakelen grinn... of te wel ik ben een boefje.
Plaats reactie