Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
faery

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door faery »

Prince2 is wel heel anders, meer projectmanagement toch? (oeh, en ik ben daar dan stiekem wel jaloers op, aangezien dat een certificaat is wat ik ook wel tegen ben gekomen bij functies die ik graag wil... misschien toch die brief naar dat bedrijf van jou maar opstellen...)
madeleine

Bericht door madeleine »

Prince2 is inderdaad projectmanagement en erg in trek in verschillende branches. Dus Skaoot als je hem kan doen, zeker doen. Al was het maar voor toekomstige sollicitaties.
@anne.. wat balen. Was dat van die gave functie? Wat willen ze? Een cv op rechtsdraaiend toiletpapier? Sukkels ze weten niet wat ze missen.
En Kitten is het as woensdag? Lijkt het je überhaupt leuk? Ik ga alvast voor je duimen.
Ik ben door naar ronde twee. Eind volgende week moet ik een presentatie houden voor 7 sleutelfiguren uit het bedrijf. Ik moest vandaag een indicatie van mijn arbeidsvoorwaarden opsturen, zodat ze een inschatting kunnen maken of het een beetje in de buurt komt. Dat zou nog een hick-up kunnen zijn. Maar hé, ik zit bij de laatste twee of drie, van de 100+ sollicitanten. Nu rustig blijven en mijn cool bewaren.. daar ben ik zooo goed in....NOT.
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

You go mad! De laatste 2 of 3 van 100+! Go you!!! :thumbsup:
MILF :grin_ani:
madeleine

Bericht door madeleine »

Ik vind het eng... faalangst komt langs.. but Thanx...
skaoot

Bericht door skaoot »

Skaoot heeft weer een plan! Yeah! :banana:
Het evaluatiegesprek vrijdag ging goed. Ik ben goed bezig, klant is tevreden, moet iets meer aan de studie maar dat zag ik aankomen. Er werd me ook verteld dat ik voor het volgende gesprek in juni (dan krijg ik ook te horen of contract verlengd wordt of niet) ook moet nadenken over welke kant ik op wil, welke carrierekoers in de ICT voor de komende jaren. Ok...
Ik was blij dat het goed was gegaan en toch zat er iets me niet lekker. Namelijk, ik heb culturele antropologie gestudeerd. Dat is mijn ding, mijn interessegebied. Ik zit nu in de ICT omdat de antropologenbanen niet voor het oprapen liggen. Maar de huur moet betaald, dus dan maar ICT met het idee ondertussen verder te kijken naar ander, "meer mij" werk. Alleen bleek werk best veel tijd en energie te vragen, ook ivm studie erbij. En dan blijft er weinig tijd over voor vacatures zoeken, solliciteren, werken aan mn spaans etc. Beetje het idee vergeten van eigenlijk iets anders willen....

Het stukje "carriere in de ICT" schudde me wakker van ja maar dat wil ik helemaal niet! Dit is voor mij een tijdelijk iets! Maar dan moet ik wel ondertussen zoeken naar wat dan wel. En al denkende en brainstormende en hardop denkende op msn, is er een nieuw plan ontstaan: Nog even aan de studie (als in naar school studie) om als leraar maatschappijleer aan de slag te kunnen!
Ja, ik vind stiekem het idee van lesgeven best tof. Spookt met enige regelmaat door mijn hoofd. Ik riep altijd wel van nee, maar dat kwam grotendeels voort uit onzekerheid, "dat kan ik toch niet?" Maar damn, als ik out of the blue de ICT in kan duiken, dan kan ik ook het diepe in met iets wat ik WEL enorm interessant vind. Al rondgekeken naar mogelijkheden, en yay, die opleiding zit in Tilburg. Ik ga vanavond of moren een mail sturen om een afspraak te maken om eens te kijken naar wat er kan en hoe. Belangrijkste punt is dat ik mn huur moet kunnen blijven betalen. Leuk dat ik dan weer stufi kan krijgen, maar dat is niet voldoende. En nog meer lenen, liever niet!

Maar ik heb weer een plan, een serieus toekomstbeeld waar ik echt zin in heb ook.
Ondertussen blijf ik wel aan de ICTstudiedingen bezig natuurlijk, totdat ik weet of het ook daadwerkelijk kan. Maar voila, my Plan. Met hoofdletter P. En dat voelt echt ontzettend fijn!

edit: Het wordt iig deeltijdvorm, combi werk en studie. Dus als mensen nog scholen op reisafstand van Den Bosch weten waar ze per september een nieuwe docent maatschappijleer zoeken... Ik hou me aanbevolen!
Laatst gewijzigd door skaoot op 13 mar 2012, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Yay!! Go you, skaoot!

Ik vroeg me overigens altijd af van: 'Culturele antropologie. Hmmm. En dat is? En dan kun je???' Net zo'n vage studie als 'Filosofie'. Ja, dan kun je filosoferen en je wordt filosoof, maar wat dan? :D
kitten

Bericht door kitten »

Oh, doen skaoot! Echt doen!! :static:
ruby-vita

Bericht door ruby-vita »

Wie van jullie is er wel eens met een conflict bij een ex werkgever weg gegaan ( ontslag, contract niet verlengd,enz), en hoe maak je dat bespreekbaar, als er naar gevraagd word, tijdens een nieuwe sollicitatie bij een andere werkgever?

Ik heb gisteren een brief geschreven naar mijn eerste werkgever waar ik destijds met een conflict ben weg gegaan. Een excuusbrief waar ik sommige dingen toelicht over het ontstane conflict van toen, want het heeft me al die tijd dwars gezeten, en laatst vond ik de vernietigende ontslagbrief terug.
Gisteren vond ik het een reuze goed idee, maar nu voel ik me plots onzeker of ik het wel had moeten doen...maar hij is al op de post en komt daar waarschijnijk vandaag aan.
Wat denken jullie? Stom dat ik het gestuurd heb of niet?
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Eerlijk communiceren en een handreiking doen (Excuses) zijn haast nooit een slecht idee.
Goed gedaan!
**Self Rescuing Princess**
madeleine

Bericht door madeleine »

Absoluut goed gedaan. Wat dapper...
En Skaoot wat een mooi plan...... gaaf..
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ontzettend dapper en goed van je, ruby!
vode

Bericht door vode »

Okay, ik probeer zelfstandig een werkplek te vinden dat een erkend leerbedrijf is omdat het UWV vervelend kan zijn en ik er liever niet mee te maken heb. Alle tips zijn welkom!

Ik heb nu al een site gevonden met een groot overzicht van zulke bedrijven en ook in de richting dat ik wil studeren. Zijn er mensen met ervaring of tips hier? Ik zoek voornamelijk websites met een overzicht van die leer-werk bedrijven maar ik zoek ook tips over hoe je contact opneemt met die bedrijven. Stuur je meteen je CV met een motivatiebrief? Wat moet er allemaal in die motivatiebrief staan? Moet ik eerst het bedrijf contacteren en dan de school of andersom?

Haelp! :shutup:
madeleine

Bericht door madeleine »

He vode... ik weet weinig van leer-werkplekken. En wat dan de logische combinatie is.. ik weet wel hoe je brieven schrijft, cv maakt en bedrijven benadert. Ergens onderin dit draadje heb ik er al eens wat over gepost. Dus daar zou ik je wel mee kunnen helpen..
En Kitten succes vandaag...
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ja, success kitten.

Ik wil ook een Plan, zo een met een hoofdletter!
**Self Rescuing Princess**
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Supercool skaoot! Ik weet zeker dat jij een kickass docent wordt!

En heel stoer, rubyvita!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Plaats reactie