Wat eten we vandaag?
- JJV
Re: Wat eten we vandaag?
Ik zet net mn guiness stew te pruttelen. .. zo even piepers jassen voor erbij
~\v/~
- cinderella
Ook niet voor bijvoorbeeld pannenkoeken of soep met broodjes?
toen doet er nu niet meer toe
- kitten
Nee, ik moet nog boodschappen doen. Da's het probleem ook niet. Het probleem is elke dag verzinnen wat je wil...
jonge kapucijners, met uitgebakken spek en augurk. Toetje: zelfgemaakte rijstepap.
- JJV
Volgens Hak onderzoek hebben de meeste huishoudens drie gerechten die ze de eerste helft van de week rouleren om dan zaterdags 1 vd de drie p's te doen. ( pizza patat of pannenkoeken )
Ik eet regelmatig aan de hand van wat er in de aanbieding is
de stew van vandaag kwam ik t hoofd ingrediënt bij toeval tegen...
( meeste slijters verkopen alleen flesjes guiness en das drie procent sterker dan uit blik )
Ik eet regelmatig aan de hand van wat er in de aanbieding is
de stew van vandaag kwam ik t hoofd ingrediënt bij toeval tegen...
( meeste slijters verkopen alleen flesjes guiness en das drie procent sterker dan uit blik )
~\v/~
- cinderella
Kitten, ik dacht dat je geen zin in boodschappen had. De meeste supermarkten hebben toch wel van die receptenkaartjes, of combinaties van aanbiedingen voor een maaltijd? Geen idee hebben hoeft gelukkig geen probleem te zijn. Je komt vast wel met iets lekker thuis.
- kitten
365 keer iets verzinnen in een jaar... Nee, dat is hier meestal toch wel het grootste probleem.
- Voleuse
Pfft dat is bij mij ook een terugkerend dilemma, wat gaan we nu weer eten. Ik probeer eens in de 3 dagen boodschappen te doen, dan heb ik dat tenminste niet elke dag. Heb je al gedracht aan soep met brood/wraps/makkelijke pasta?
Ik eet vandaag curry met (vega) kip!
Ik eet vandaag curry met (vega) kip!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- Ravelijne
Ik verzin meestal waar ik trek in heb (kip? iets met een roomsaus? pompoen? stamppot?) en dan verzin ik de rest er bij. 1001 variaties op stamppot met iets van vlees er bij zijn hier favoriet. Lekker snel als ik geen zin heb om te koken, met diepvries-aardappelpuree en voorgesneden- of diepvriesgroente en rookworst erbij, alles alleen even opwarmen.
Ik hoop dat je inspiratie krijgt, kitten! 

- JJV
Kunt een quizje voor de kids doen Kitten? dat ze mogen raden wat je op vrijdag klaarmaakt.. ofzo
en dat je daaruit inspiratie haalt?
(toen ik tijdje op mezelf woonde en bij mn ouders ook te horen kreeg "wat wil je eten jongen" was t ook van.. mam.. ik bedenk t de rest van de week al... doe je ding!)
en dat je daaruit inspiratie haalt?
(toen ik tijdje op mezelf woonde en bij mn ouders ook te horen kreeg "wat wil je eten jongen" was t ook van.. mam.. ik bedenk t de rest van de week al... doe je ding!)
~\v/~
- kitten
Terwijl je moeder waarschijnlijk dacht, oh heerlijk, kan iemand anders eens verzinnen. 

- cinderella
Ik heb nu vooral het probleem dat ik geen zin heb om doordeweeks voor mijzelf te koken. Als we van het weekend geen restjes overhouden eet ik door de weeks de hele dag brood met een cup-a-soupje. Ideeën genoeg, maar het staat me gewoon tegen om eraan te beginnen.
- JJV
we hebben nu een soort 'staand' menu, zij hebben sperziebonen in de vriezer die ik nooit zo van de winkel of uit blik kan krijgen.. en daar dan verse Groninger worst bij .. die ook in Amsterdam gewoon niet te krijgen is.kitten schreef:Terwijl je moeder waarschijnlijk dacht, oh heerlijk, kan iemand anders eens verzinnen.
~\v/~
- kitten
Het wordt Surinaamse Roti.