Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
phedre
Contacteer:

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door phedre »

weet je al wat je gaat doen als t niet kan? blijf je dan op je huidige plek 40 uur werken, of ga je op die andere plek aan de gang en veel minder uren draaien?
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
chell

Bericht door chell »

24 uur in de ICT is echt ongeveer gelijk aan onmogelijk... als ze ermee akkoord gaan, is je baas wel heeeeeeel blij met je skaoot!
skaoot

Bericht door skaoot »

@chell: hopen kan altijd
@pehdre: op 1,5 dag werken kom ik met geen mogelijkheid rond dus dat is gewoon geen optie, dan blijf ik fulltime waar ik nu zit. Een middagje minder ivm college was wel goed. En als stagetijd zich aandient klop ik wel weer aan. Ofzo. Maak ik me dan wel druk om. Dit is mooie kans, dus ik probeer het gewooon!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
kitten

Bericht door kitten »

Wat trouwens zwaar bizar is, dat je niet minder dan 40 uur kunt werken! Dat zou moeten veranderen! Het is niet alsof ICT'ers zo onmisbaar zijn! /stapt van zeepkistje
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

succes Skaoot

@kitten, volgens mij is men tegenwoordig wel verplicht wertijdvermindering van 20% toe te staan, tenzij werkgever aan kan tonen dat persoon echt niet gemist kan worden. Maar 40% minderen is idd geheel aan goedwillendheid van werkgever nog altijd.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
chell

Bericht door chell »

Ik ben het met je eens hoor kitten, maar de omslag komt er gewoon niet in de ICT. Of tenminste, maar héél langzaam. Inmiddels begint 32 uur wél steeds vaker tot de mogelijkheden te behoren.
Het lastige is dat men in de ICT vaak met opdrachtgevers zit en die willen gewoon fulltime mensen. Beetje kip en ei enzo..

@phedre: werktijdvermindering toestaan is verplicht, tenzij het niet kan wegens bedrijfseconomische redenen. En daar gooien ICT-bedrijven het op, want die kunnen parttime mensen niet kwijt.
chell

Bericht door chell »

New job, I haz one.

Mijn dagen als werkloze zijn geteld... ik ga er dus nog maar even van genieten ;)
pluis

Bericht door pluis »

Gefeliciteerd, chell. Lekker hoor, een baan zo dichtbij huis! Hoe minder reistijd, des te meer energie voor je hebt voor je eigen business.
chell

Bericht door chell »

Ja, het blijft echt heel dubbel, maar tis nie anders. Baan en voorwaarden enzo zijn wel echt heel oké. Salaris bijna 200 euro bruto hoger dan ik had (als je het omrekent naar 36 uur tenminste, het wordt uiteindelijk minder omdat ik 32 uur ga werken).

Alleen geen dikke leasebak meer onder m'n kont, maar so be it ;)
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Binnenkomend geld is oo, wel weer fijn, toch :) Ik feliciteer je toch maar :P
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
kahlan {HS}

Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door kahlan {HS} »

Gefeliciteerd chell!

Ik ben echt te zenuwachtig. Ik ga zometeen mijn ontslag indienen.
Per 1 september ga ik dan deeltijd studeren (1 dag per week) en daarnaast in de thuiszorg werken.

Heb er helemaal zin in!
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

Gefeliciteerd chell, geniet van je laatste vrije dagen.

En succes kahlan!
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

Spannend hoor, kahlan! Veel succes met deze stappen.

En gefeliciteerd Chell! Toch lekker dat je zo snel weer aan de bak kunt. En nog dicht bij huis ook :static:
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
chell

Bericht door chell »

Ik begin langzaam aan het idee te wennen dat ik toch weer ga werken en niet fulltime fotograferen. Ik verheug me errrug op mijn eerste salaris en het feit dat ik, zeker nu we met z'n tweetjes zijn, dat ik straks een lekker kan sparen enzo.

Aan de andere kant zie ik er ook nog steeds tegenop, bang voor herhaling van zetten, bang dat fotografie uitbouwen wéér niet lukt.
skaoot

Bericht door skaoot »

Proberen kan altijd toch chell? En anders ergens in huis een grote reminder ophangen :)

En yay, ik mag 40% minder gaan werken bij huidige baan! Wat betekent dat ik eind augustus begin als docent! OMG! :panic:
Ik was er stiekem maar alvast van uitgegaan van zal wel niet lukken want niet handig voor een detacheerder... en toen kreeg ik vandaag te horen van, weliswaar met tegenzin, maar we gaan akkoord dat je 2 dagen minder gaat werken! :static:
En ik had het er vanochtend al met leidinggevende op huidige klus over gehad, en hij vond het erg tof voor me, en stond er helemaal voor open om het te proberen met minder uren.
Gewoon durven en proberen loont! Wauw!
Ik ben er nog een beetje ondersteboven van :panic:
Volgende week hoor ik meer van school over overdracht, methodiek, praktische dingen enzo, en er gaat papierzooi mijn kant op komen. OMG :panic: :static: :banana:
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Plaats reactie