Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
faery

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door faery »

faery schreef:
Ik heb net een brief verstuurd voor een docentenfunctie (ontwikkelingspsychologie). Brief is niet briljant, maar ja, als ik moet wachten tot ik m'n brief perfect vind, verstuur ik nooit iets. En de deadline was morgen. Baan is maar voor een half jaar, maar lijkt me wel erg awesome.
Ik mag volgende week op gesprek komen :static:

En hoe is het inmiddels cinderella?
eireann
Site Admin

Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door eireann »

Yay! Goed gedaan faery!
**Self Rescuing Princess**
cinderella

Bericht door cinderella »

Ik ben het uiteindelijk niet geworden, maar gelukkig wel als een geschikte kandidaat aangemerkt. Het was m'n eerste sollicitatie in jaren, en ik was te moe, dus volgende keer gewoon beter!
toen doet er nu niet meer toe
skaoot

Bericht door skaoot »

yay voor faery! duimen! :static:
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Crownless

Bericht door Crownless »

Hulp gevraagd!

Ik heb een vacature op het oog waarin ik zowaar bijna perfect pas. Want: Ze vragen om een gedragswetenschapper (check *wappert met diploma*) met diagnostiek bevoegdheid (check *wappert met certificaat*) en coachende vaardigheden (check *wappert met kleine baan ervaring*) die zichzelf wil blijven ontwikkelen (check *wappert met nieuwsgierigheid*) en die ook bijscholing voor overig personeel kan verzorgen (check *wappert met ander certificaat*).

Maar... ik wil bellen. Gewoon om ff een gesprekje aan te knopen. En dan helpt een vraag wel. Maar, de vacature is zo duidelijk dat ik geen idee heb wat ik moet vragen! Dus, weten jullie iets? Hieronder de vacaturetekst:
Gedragswetenschapper M/V

Voor gemiddeld 24 uur per week

Voor het team Toegang/ AMK zijn wij op zoek naar een enthousiaste en flexibele collega, die kennis heeft van ontwikkelingsstoornissen en opvoedproblematiek. Hij/zij moet in staat zijn om snel een inschatting te maken van de aard van de problematiek van een kind en zijn gezin en daar in een voortdurend veranderd werkveld de juiste indicatie voor af te geven.
Functie-inhoud:
• De functie zal bestaan uit gedragswetenschappertaken bij (1 van) beide teams.
• Het uitvoeren van psychodiagnostiek bij kinderen en jeugdigen tot 18 jaar.
• Het bespreken van casuïstiek met medewerkers en advisering hierin.
• Het toetsen van de inhoud van voorgenomen beslissingen in het proces van diagnostiek en (her)indicatiestelling.
• Het signaleren van de scholingsnoodzaak en –behoefte bij medewerkers m.b.t. de (verder) te ontwikkelen competenties.
• Het ontwikkelen en eventueel (doen) uitvoeren van scholingsprogramma´s gericht op deskundigheidsbevordering van medewerkers in diverse werksoorten met betrekking tot het uitvoeren van diagnostiek en (her-)indicatiestelling.
• Een bijdrage leveren aan (inhoudelijke) interne beleidsontwikkeling en extern met ketenpartners.
• Het deelnemen aan het Multidisciplinair Consultatie Team van BJZ en evt. ontwikkelpilots.
• Op grond van specifieke kennis, ervaring en coachende kwaliteiten gedurende bepaalde tijd collega’s ondersteunen door middel van werkbegeleiding.

Specifieke functiekenmerken:
• Communicatieve vaardigheden zijn vereist voor het onderhouden van contacten met instellingen, ouders en jeugdigen, samenwerking en casuïstiek.
• In staat zijn, samen met de medewerkers, signalen op te vangen die duiden op een bedreigde ontwikkeling van en/of bedreigende situatie voor kinderen.
• In staat zijn (positieve en negatieve)feedback te geven op inhoudelijk functioneren van medewerkers.
Wij vragen
Kennis en vaardigheden:
• Academische opleiding (Ontwikkelings)Psychologie, (Ortho-) Pedagogiek.
• Bevoegdheid op het gebied van diagnostiek
Dit houdt verder specifiek in:
• Ruime kennis van de diagnostische procesgang.
• Kennis van voor de sector relevante methodieken en onderzoeksmiddelen.
• Kennis van de sociale kaart.
• Ervaring Jeugdhulpverlening en Jeugd GGZ.
• Kennis van psychiatrische stoornissen bij kinderen en jeugdigen.

Dienstverband
De aanstelling gaat zo spoedig mogelijk in en betreft in eerste instantie een dienstverband voor 1 jaar.
Werktijden
24 uur per week, werktijden in overleg
Salaris
De inschaling vindt plaats conform de CAO-Jeugdzorg, schaal 11 (Max. € 4.353,40 bij een dienstverband van 36 uur per week). Daarnaast kent onze organisatie aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden.
Aanvullende informatie
Voor deze vacature wordt tegelijkertijd intern en extern geworven. Bij gelijke geschiktheid gaan interne kandidaten voor.
Alvast bedankt!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Vraag naar een indicatie van de werktijden. In overleg, okay. Maar liggen er ook dagen vast en hoe flexibel is flexibel? Dat wat?
kitten

Bericht door kitten »

En er staat ook bij aan wie je je sollicitatie moet richten en dergelijke? Ehm... kun je iets vragen over de sollicitatieprocedure?
Is inderdaad een lastige, bij zo'n duidelijke, complete vacature!
Crownless

Bericht door Crownless »

Nou, ik heb iig gebeld, en er gaat een mail naar de contactpersoon (die ik niet erbij geplakt heb) of die me wil terugbellen. En anders kan ik het na een half uurtje nog eens proberen.

Ik zat zelf te denken aan waar in het proces de gedragskundige per casus erbij komt. Is dat al meteen...

En ik werd teruggebeld. Wat een leuke meneer was dat. En ik ben heel veel wijzer en heb zin te solliciteren. Ik grapte al dat ik dan een van de honderd brieven zou worden, want ik was de derde die belde en de vacature staat er pas sinds vanochtend op. En ondanks dat de vacature heel compleet was, waren er toch massa's aanvullingen.

Yay!
JerryM

Bericht door JerryM »

Maar hij kent jou nu wel al een beetje, en die andere briefschrijvers nog niet.

Je had nog over de secundaire arbeidsvoorwaarden kunnen vragen.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Crownless

Bericht door Crownless »

Daar vraag ik liever niet meteen naar, want dat vind ik best wel greedy overkomen en om eerlijk te zijn gaat dat me pas interesseren als ik de vacature inhoudelijk interessant vind en ik daadwerkelijk verder kan in de procedure. Dus vraag ik er niet naar, want heej, misschien pikken ze de 'ik vind het eigenlijk niet zo interessant' vibe op en dan wek je helemaal zo'n 'bellen omdat het goed zou moeten zijn' indruk.

Al vraag ik me af of mensen niet altijd al bellen, aangezien er zo op gehamerd wordt door sollicitatie-guru's and the like.
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Mijn ex-dominant is recruiter geweest en die stoorde zich toch altijd heel erg aan mensen die belden om het bellen maar niks zinnigs te vragen hadden. Sindsdien doe ik nog steeds wel mijn best om een zinnige vraag te bedenken, maar als ik de vacature gewoon echt heel duidelijk vind laat ik het zitten.
skaoot

Bericht door skaoot »

Ik heb zowel bij mn ICTbaan als bij mn docentbaan niet gebeld... Durf ik ook nooit want OMGwatmoetikdanvraaaaaagen!?!?! Dus yay voor blijkbaar goede schrijfskills. Ik vind het echt supertof dat jij dat wel doet en durft Crownless! Weliswaar met eerst even wat moed verzamelen, maar daar is niks mis mee. Dus go you :static: en yay voor supermatchende vacatures! Doe mij die ook maar haha
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Xay

Bericht door Xay »

Crownless schreef:En ik ben heel veel wijzer en heb zin te solliciteren.
Succes! Het klinkt echt als een leuke vacature. :)
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Is het gelukt met solliciteren?

Is er iemand die ik mijn CV (en morgen een brief) mag mailen? Ik heb wat dingen aangepast, maar weet niet of ik er blij mee ben.
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Even nog een aanvulling; ik heb weer een toffe vacature gezien! Het is bij een intern kenniscentrum, en ze vragen de werkervaring die ik heb. Daarnaast vragen ze ook affiniteit met marketing, ik heb geen opleiding in die richting, maar vind het wel heel interessant. Eigenlijk wilde ik voorlopig niet solliciteren, heb ook al in de planning staan dat ik ook met mijn huidige leidinggevende ga kijken naar toekomstmogelijkheden, maar dit is zo'n unieke vacature! En ik ben al een beetje de kennisbank binnen mijn huidige team, dus past echt goed bij me. Enige nadeel is de reistijd; die is waarschijnlijk meer dan een uur, maar waarschijnlijk zijn flexibele werktijden/dagjes thuis werken wel bespreekbaar.
Plaats reactie