Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Sabrina

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door Sabrina »

@lunaaa: gooi maar hierheen, kijk ik morgen wel even! Ik weet niet of je m'n mailadres hebt, maar het is voornaam.achternaam@gmail.com
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
faery

Bericht door faery »

Ik ben onderweg naar dat gesprek in Tilburg... spannend!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Succes!
**Self Rescuing Princess**
Rauw Beestje

Bericht door Rauw Beestje »

En hoe is het gegaan, faery? Ik ga voor je duimen!
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Is het normaal dat er helemaal geen datum bij een vacature staat? Dus niet wanneer die geplaatst is, en ook niet tot wanneer je kan reageren?
faery

Bericht door faery »

Het gesprek ging wel goed, geloof ik. Het was een vrij uitgebreid gesprek, waarin ik ook veel gevraagd heb. Ik pas volgens mij erg goed in wat ze zoeken. Al is het ook wel spannend hoor: ik moet zelf een onderwerp bedenken het onderzoek voor de bachelor- of master-scriptie van "mijn" studenten :panic: Eind volgende week hoor ik of ze me willen hebben, en voor hoeveel uur en welke functies precies. Wat ik wel lastig vond, is dat ik van de lichaamstaal van een van de twee mensen met wie ik het gesprek had, het idee kreeg dat ze me niet mocht. Armen over elkaar, niet aankijken, dat soort dingen. Maar misschien had ze gewoon haar dag niet, of vond ze bepaalde opmerkingen van haar collega vervelend, dat kan ook.
Rauw Beestje

Bericht door Rauw Beestje »

Of ze was zo onder de indruk van je dat ze vreesde dat jij haar functie zou overnemen ;)
Nee, maar er kunnen tig redenen zijn waarom iemand dat soort lichaamstaal uit. Ik acht de kans groter dat het aan haar lag, dan aan jou :)
skaoot

Bericht door skaoot »

yay voor faery!

@tessie: meestal staat er wel een datum bij. Ik heb wel eens vacatures gezien zonder plaatsings OF sluitingsdatum, maar in ieder geval wel iets om de vacature een beetje in de tijd te kunnen plaatsen. Wellicht goede reden om het bedrijf te bellen?
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ja moet denk ik sowieso ff bellen, want er stond verder ook helemaal geen naam bij aan wie je het moest sturen ofzo.. En tis toch wel netjes als je er een naam bij kan zetten, ook al gaat het per mail?
Ik weet het niet zo goed, ben er al best lang uit natuurlijk...
Maar er stond dus geen plaatsings en geen sluitingsdatum. Ik neem aan dat ie wel actueel is, het is in een winkel, en zag een briefje op de ruit hangen, vandaar dat ik op de site keek.
Crownless

Bericht door Crownless »

Wie heeft er van de week tijd om naar mijn sollicitatiebrief te kijken? Ik had er echt veel moeite mee vandaag, en ben uiteindelijk maar gestopt bij elke zin nadenken, dus als je er heel veel in wilt strepen, dat mag totaal :-)

Ik ga morgen een paar dagen weg, en ik wil volgende week dinsdag de email versturen (want dat is nog ruim voor de sluitingsdatum). Dus je hebt ruim de tijd om ernaar te kijken.

Wie helpt? PB het emailadres ajb :)
(Sabrina, jij had al toegezegd, maar ik geloof niet dat ik je emailadres heb)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

ik zag vanmorgen een vacature die ik heb doorgestuurd naar het re-integratiebureau, met verzoek of zij het voortouw willen nemen. T is maar voor 10 uur, maar wel in den helder, dus lekker dicht bij huis, adminstratief.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Crownless

Bericht door Crownless »

Met dank aan Lunaaa, Sabrina en Bryan een goede brief verstuurd. Ben benieuwd.

Hoe is het bij faery afgelopen? En succes phedre. :)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
faery

Bericht door faery »

Geen band in Tilburg :( net pas gehoord trouwens, heb er zelf nog voor moeten bellen en werd net gemaild. Ze vonden me wel goed maarhebben iemand aangenomen met meer ervaring in de ontwikkelingpsychologie. Meh.
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Balen faery. :(

Dilemma; ik heb vorige week op een hele leuke vacature gereageerd waarvoor de sluitingsdatum vorige week woensdag was. Nu kreeg ik gisteren een mail dat de beslissing over wie ze uitnodigen langer op zich laat wachten vanwege vakanties; ik hoor na 16 augustus iets. Dat is op een donderdag en ik vertrek zaterdag 25 augustus naar Frankrijk voor twee weken. Is het raar om te bellen dinsdag en dat aan te geven? Als zij een beslissing nemen ga ik dus een wek later op vakantie en ik wil die baan echt!

Oh ja, het zou goed kunnen dat de afdeling recruitment al een voorselectie heeft gemaakt, waarom zou dit bericht anders een week op zich hebben laten wachten?
Plaats reactie