Wat eten we vandaag?
-
Re: Wat eten we vandaag?
Asperges!
Met zalm, hollandaisesaus, eitje en krieltjes.
Met zalm, hollandaisesaus, eitje en krieltjes.
Wij zijn uit eten geweest. Peter had lamsspiesjes en ik een entrecote. Is een nieuw restaurant hij mij in de buurt en zeker een aanwinst.
- Voleuse
Risotto!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Mijn laatste diner in Corfu en het wordt waarschijnlijk gevulde inktvis
- pluis
Vandaag heb ik Shakshouka gemaakt. Lekker! T komt neer of eieren pocheren in tomatensaus, eigenlijk.
Nodig: een koekenpan / skillet met deksel
Dit zat er in de mijne:
scheut olijfolie
6 eieren
1 ui
1 courgette
1 rode paprika
1 bakje vooraf gemaakte tomatensaus a la Smutt (ong 400 ml) saus a la Chell kan vast ook
komijnpoeder
rode pepervlokken
gedroogde peterselie
ui: snipperen en fruiten (tot ie lekker bruinig wordt)
courgette: zeer klein snijden (0.7 cm x 0.7 cm, ofzo)
paprika: ook zeer klein snijden
Als de ui eenmaal lekker zacht en bruinig is, courgette en paprika in de pan doen. Komijnpoeder, pepervlokken en peterselie toevoegen (naar smaak). Af en toe omroeren / bijhouden tot alles lekker zacht is.
Tomatensaus in de pan doen en even goed warm laten worden.
Ei breken in een glas, holletje maken in de (dikkige) saus en ei in het holletje deponeren. Doe dit zes keer.
Deksel op de pan doen en eventueel wat saus over het pocherende ei scheppen. Liefst alleen zo lang laten garen dat het eiwit hard is, maar de dooier nog lekker zacht.
Wij hadden het met Israelische (dus hele grove) coucous, maar t is vast ook lekker met pita, rijst of zelfs pasta. Ik had er wel wat feta overheen willen kruimelen, maar dat had ik nou dus net niet.
Als toetje ben ik nu nog biscotti aan het bakken, volgens dit recept:
http://www.marthastewart.com/872751/almond-biscotti" onclick="window.open(this.href);return false;
Nodig: een koekenpan / skillet met deksel
Dit zat er in de mijne:
scheut olijfolie
6 eieren
1 ui
1 courgette
1 rode paprika
1 bakje vooraf gemaakte tomatensaus a la Smutt (ong 400 ml) saus a la Chell kan vast ook

komijnpoeder
rode pepervlokken
gedroogde peterselie
ui: snipperen en fruiten (tot ie lekker bruinig wordt)
courgette: zeer klein snijden (0.7 cm x 0.7 cm, ofzo)
paprika: ook zeer klein snijden
Als de ui eenmaal lekker zacht en bruinig is, courgette en paprika in de pan doen. Komijnpoeder, pepervlokken en peterselie toevoegen (naar smaak). Af en toe omroeren / bijhouden tot alles lekker zacht is.
Tomatensaus in de pan doen en even goed warm laten worden.
Ei breken in een glas, holletje maken in de (dikkige) saus en ei in het holletje deponeren. Doe dit zes keer.
Deksel op de pan doen en eventueel wat saus over het pocherende ei scheppen. Liefst alleen zo lang laten garen dat het eiwit hard is, maar de dooier nog lekker zacht.
Wij hadden het met Israelische (dus hele grove) coucous, maar t is vast ook lekker met pita, rijst of zelfs pasta. Ik had er wel wat feta overheen willen kruimelen, maar dat had ik nou dus net niet.
Als toetje ben ik nu nog biscotti aan het bakken, volgens dit recept:
http://www.marthastewart.com/872751/almond-biscotti" onclick="window.open(this.href);return false;
- juffie
- Site Admin
- juffie
- Site Admin
Rendang vlees met sajoerboontjes en rijst. En nog een wokprutje want ik had niet zoveel boontjes meer.
MILF 

- cinderella
Nieuwe aardappeltjes met miso en lente-ui. En broccoli hebben we dacht ik nog in de tuin.
toen doet er nu niet meer toe
- skaoot
wederom positief verrast door AH maaltijdsalade, die met geitenkaas, spinazie, veldsla en appel. Ok, die zongedroogde tomaatjes eruit, maar verder echt omnom! En handig na het rennen 

This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Oh a shiny squirrel in your pants!
- Ravelijne
Groenteomelet met bietengroen en radijs-peultjes uit de tuin en salade van gele bietjes (okay, 1 geel bietje) ook uit de tuin.
- lunaaa
Paella. 

- Peter^
- Contacteer:
Eerder gehaalde en ingevroren pizza. Heel licht laten ontdooien en dan als koude snack eten.
Geniet van de positieve momenten.
- kitten
Iew. Dat lijkt me best vies.