Ik vond dat van 'maak beslissingen met een helder hoofd en niet als je al moe in je hoofd bent of afgeleid of geen overzicht hebt' ook een enorm sterk punt. Jesse zegt in de nieuwsbrief letterlijk dat hoe minder beslissingen je hoeft te maken, hoe beter de kwaliteit van elke beslissing is. Die maakt voor mij in de praktijk ook een heel groot verschil.
@Mack Ja, ook nog een mooi puntje van het boek: hij zegt dat je het ook prima in een spreadsheet kan doen, of op papier. Het gaat om het principe.
En yay voor buffers! Voor mij werkt het wel beter om alle euro's een specifieke taak toe te wijzen, dus geen geld meer achter de hand in een algemeen fonds. Want dat geef ik in mijn hoofd dan toch alweer stiekem twee keer uit, al is het maar twee keer aan belangrijke dingen. Zoals APK keuring 'doe ik daar wel van', maar dat ik dat eigenlijk ook al dacht bij de onverwachte tandartskosten waar ik de rekening pas later (na de APK keuring) van krijg.

En stiekem vind ik pielen met mijn budget wel leuk, maar Jesse heeft gelijk. Als het werkt (als je het na een paar maanden op de rit hebt), zou je er eigenlijk nauwelijks meer tijd mee kwijt mee moeten zijn.